افشین یداللهی شاعر و ترانه‌سرا درگذشت

گروه فرهنگی: افشین یداللهی شاعر و ترانه‌سرای کشور، سه شنبه شب در حین بازگشت از سفر، در مسیر هشتگرد به تهران بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون با خودرو وی، دچار سانحه شده و درگذشت. همسر و برادر همسر این هنرمند در این سانحه به‌شدت دچار جراحت شده‌اند.
سرهنگ رحمانی (رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا) درباره این سانحه، اظهار داشت: ساعت ۲ بامداد امروز در آزادراه کرج-قزوین کیلومتر ۳۷ بر اثر برخورد خودروی سواری سورنتو با کشنده ایویکو، افشین یداللهی ترانه‌سرا که راننده خودروی سورتو بود، درگذشت.
وی با اشاره به اینکه 2 سرنشین دیگر خودرو سورنتو مجروح شده‌اند، افزود: علت اولیه این حادثه توقف ناگهانی در سطح آزادراه ازسوی سواری سورنتو و عدم توجه به جلو از سوی کشنده ایویکو بوده است. یداللهی متولد سال 1347 در اصفهان از جمله ترانه‌سراهای شناخته شده کشور بود که بسیاری از آثارش به عنوان تیتراژ سریال‌های تلویزیون توسط خوانندگانی چون علیرضا قربانی خوانده شد. در این میان می‌توان به ترانه سریال‌هایی چون «شب آفتابی»، «غریبانه»، «میوه ممنوعه»، «مدار صفر درجه»  و «شب دهم» اشاره کرد. وی فعالیت‌های حرفه‌ای خود را در این زمینه از سال 76 و در سازمان صداوسیما آغاز کرد. یداللهی سال 80 خانه ترانه را راه‌اندازی کرد و در آن جلسات به خواندن ترانه، نقد ترانه و جلسات کارگاهی پرداخت، به نحوی که  بعدها این جلسات به فرهنگسراهای دیگر نیز انتقال یافت و ادامه داده شد. او متخصص اعصاب و روان و فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود، یداللهی معاون پژوهشی مرکز مطالعات رسانه هنر و سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو گروه واژه گزینی روانشناسی و روانپزشکی فرهنگستان زبان و ادبی فارسی و کارشناس روانپزشکی گروه نشریات همشهری نیز بود.