واکنش مقامات کشورمان به ادعای آمریکا و اروپا مبنی بر اصلاح برجام

ادعای آمریکا و اروپا مبنی بر اصلاح برجام با واکنش مقامات کشورمان مواجه شد.
رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با ترامپ از حفظ برجام سخن گفت ور در عین حال از به اصطلاح " اصلاح برجام حرف زد.
امانوئل مکرون گفت: به دنبال توافقی درباره همه موضوعات همچون فعالیت‌های بلند مدت هسته ای، موشک‌های بالستیک و نفوذ منطقه‌ای ایران هستیم. مکرون افزود: باید توافق هسته‌ای را بخشی از تصویر بزرگتر امنیت منطقه در نظر بگیریم، آنچه می‌خواهیم انجام دهیم مهار ایران است و برجام بخشی از آن تصویر بزرگتر است.»مکرون مدعی شد: باید درباره ایران کار کنیم و به یک توافق منصفانه دست یابیم
دکتر روحانی رئیس جمهور دیروز در واکنش به این ادعا با تاکید بر اینکه برجام یک جمله کم یا اضافه نمی‌شود، گفت: آمریکا خودش به دلیل عدم عمل به تعهداتش در برجام روی صندلی اتهام است.


وی افزود: اگر اروپا علاقه‌مند به راضی کردن ترامپ است، باید از جیب خودش خرج کند و نمی‌تواند دست در جیب مردم ایران کند.
*شمخانی: هر توافق جدید اروپا و آمریکا درباره برجام بی‌اعتبار است
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در نشست مسوولان عالی امنیت پنج قاره گفت: من در این نشست بین‌المللی که نمایندگان عالی بیش از 100 کشور از پنج قاره جهان حضور دارند به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنم، هر توافقی که اروپا و آمریکا در مورد آینده برجام و آینده برنامه هسته‌ای ایران برای دوره بعد از محدودیت پیش‌بینی شده در برجام در نظر بگیرند از نظر ما بی‌اعتبار و فاقد ارزش است.
دریابان علی شمخانی افزود: به شما اطمینان می‌دهم که بطور قطع رویاهای آنها در مورد ایران تعبیر نخواهد شد؛ گفت وگوی مجدد در مورد پایان دوره محدودیت فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران به معنای نابودی برجام است زیرا لغو محدودیت‌ها و عادی شدن روند برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب معاهده بخش مهمی از تعهد ارایه شده به ایران در توافقنامه بین‌المللی برجام است.
وی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 همچنین گفت: این مذکرات یک مثال روشن برای جهان است که می‌توان با گفت وگو و مذاکره به راه حل توافقی برای پایان دادن به یک بحران ساختگی دست یافت، اما آنچه مهمتر از اصل دستیابی به توافق است، پایبندی طرفین به تعهداتشان برای اعتبار و پایداری این توافق است. متاسفانه امروز ما با دولتی مواجه هستیم که نه تنها تعهد دولت پیشین آمریکا را به سخره گرفته است بلکه اصول اولیه حقوق بین الملل را نه فقط در توافق هسته‌ای با ایران، که حتی معاهدات دوجانبه و بین‌المللی کشورش را با جهان زیر پا می‌گذارد.
*نماینده ایران در کنفرانس ژنو:آمریکا مسئول پیامد سیاست گستاخانه علیه برجام است
نماینده جمهوری اسلامی ایران در نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری در معاهده منع اشاعه هسته‌ای (ان پی تی) تاکید کرد که آمریکا مسئول هرگونه پیامد ناشی از سیاست‌های گستاخانه علیه برجام خواهد بود.
‎رضا نجفی سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل در وین به عنوان رئیس هیات ایران در نشست ژنو، دیروز در سخنرانی خود گفت: اهمیت حیاتی برجام به عنوان الگویی برای حل و فصل موضوع‌های پیچیده فنی و سیاسی تا حد زیادی به رسمیت شناخته شده و به همین علت جامعه بین‌المللی حامی اجرای برجام است.
نجفی افزود: در حالی که ایران در سه سال گذشته به تعهدات خود در برجام عمل کرده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم تاکنون 10 بار این مساله را تائید کرده است، اما آمریکا به عنوان یکی از طرف‌های مشارکت‌کننده در برجام بطور مدام آن را نقض کرده است. واشنگتن باید برای این سیاست‌های غیرمسئولانه که نقض یک توافق چندجانبه و قطعنامه اجماعی شورای امنیت است، پاسخگو باشد. ما از آمریکا می‌خواهیم که که نقض تعهدات خود در برجام را متوقف و تعهداتش را بطور کامل اجرا کند.
نجفی تصریح کرد: دولت آمریکا بطور وقیحانه برای برخی از طرف‌های برجام مهلت برای تغییر یک طرفه شروط توافق هسته‌ای تعیین کرده است. پاسخ ما به این مساله روشن و قاطع است: نه؛برجام مورد مذاکره مجدد یا تغییر قرار نخواهد گرفت. آمریکا مسئول هر پیامد این سیاست‌های بی‌پروا علیه برجام خواهد بود. سیاست واشنگتن در قبال برجام این پیام را به دیگران ارسال می‌کند که آمریکا طرف قابل اعتمادی در هیچ گونه توافق دوجانبه یا چندجانبه‌ای نیست و نمی‌توان به آن اعتماد کرد.
نماینده کشورمان همچنین گفت: در حالی که کمتر از دو سال دیگر وارد پنجاه سالگی اجرایی شدن"ان پی تی" می‌شویم اما با توجه به سیاست و برنامه‌های تسلیحاتی و تداوم وجود زرادخانه‌های سلاح‌های هسته‌ای برخی کشورهای هسته‌ای بویژه آمریکا، پس از نیم قرن نه تنها به اهداف اصلی معاهده نزدیک نشده‌ایم بلکه دورنمای نیل به این اهداف حتی دورتر از سال 1970 میلادی به نظر می‌رسند.
نماینده ایران تصریح کرد: مشکل اصلی یکجانبه گرایی و بطور خاص اقدام‌های هسته‌ای یکجانبه آمریکا است که بزرگترین تهدید برای آینده "ان پی تی" و هدف خلع سلاح هسته‌ای است.
نجفی افزود: تا زمانی که این سیاست هسته‌ای آمریکا پا برجا باشد هیچ پیشرفتی در زمینه خلع سلاح هسته‌ای ایجاد نخواهد شد و انتظار می‌رود که اشاعه سلاح‌های هسته‌ای در تمام جنبه‌های آن ادامه یابد.
نجفی با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از خلع سلاح هسته ای، برنامه تسلیحاتی هسته‌ای رژیم صهیونیستی را نتیجه معیارهای دوگانه برخی کشورهای دارای سلاح هسته‌ای بخصوص آمریکا عنوان کرد.
سایر اخبار این روزنامه
با تصمیم شورای پول و اعتبار؛ نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن‌ یکم کاهش یافت رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران همایش حکیم تهران (نکوداشت مرحوم آقاعلی زنوزی): فلسفه و علوم عقلی در حوزه علمیه قم و تهران رواج پیدا کند رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به آذربایجان شرقی: یک جمله به برجام اضافه یا کم نخواهد شد خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت صادر شد؛ دستور رئیس‌جمهور برای حل مشکل تولید کنندگان و حمایت پایدار از کفش تبریز جهانگیری تحولات بازار ارز و سکه مثبت است فشار جامعه جهانی به ترامپ برای اجرای تعهدات برجامی واکنش مقامات کشورمان به ادعای آمریکا و اروپا مبنی بر اصلاح برجام محقق مصری: ریختن خون مسلمانان یمن قابل تحمل نیست تحلیل سیاسی هفته براساس رای دیوان عدالت اداری؛ مصوبه کاهش 25 درصدی تعرفه خدمات بیهوشی تایید شد سازمان غذا و دارو: داروهای وارداتی با ارز 3800 تومان تامین می‌شود در راستای ورود شرکت‌های جدید دانش بنیان برای تولید واکسن انجام شد امضای تفاهم نامه همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری با سازمان دامپزشکی با حضور سه هزار ناشراز 53 کشور سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از هفته آینده در مصلی تهران برگزار می‌شود رئیس قوه قضاییه: نظارت در دستگاه قضایی بیشتر می‌شود رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به آذربایجان شرقی: یک جمله به برجام اضافه یا کم نخواهد شد رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به آذربایجان شرقی: یک جمله به برجام اضافه یا کم نخواهد شد رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به آذربایجان شرقی: یک جمله به برجام اضافه یا کم نخواهد شد رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به آذربایجان شرقی: یک جمله به برجام اضافه یا کم نخواهد شد رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به آذربایجان شرقی: یک جمله به برجام اضافه یا کم نخواهد شد