به اردوغان اعتماد نکن، به نزدیک‌ترین دوستانش هم خیانت می‌کند

رهبر جماعت گولن که در پنسیلوانیای آمریکا به سر می‌برد، در نامه‌ای خطاب به «مسعود بارزانی»، از او خواسته به اردوغان اعتماد نکند. به گزارش فارس، در نامه فتح‌الله گولن آمده است: «من اطلاع دارم که شما چند بار در کاخ اردوغان با او دیدار کرده‌اید و یک بار هم (او) برای تبلیغات انتخاباتی از شما دعوت کرده و هر دو در «دیاربکر» با یکدیگر دیدار کرده‌اید.
می‌دانم که خودتان را هم پیمان و دوست اردوغان می‌دانید و برادران به من گفته‌اند که شما به این ائتلاف و دوستی افتخار می‌کنید و به همین خاطر، شهرت خود و منافع ملت عراق را قربانی کرده‌اید.»
در ادامه این نامه آمده است: «بارزانی به دلیل روابط خوبش با رئیس جمهور ترکیه، با همه گروه‌های شمال عراق اختلاف دارد و بدون اطلاع سایر احزاب، قرارداد 30 سال فروش نفت شمال عراق را با اردوغان و دامادش امضاء کرده است.»
گولن در ادامه نوشته: «می‌دانم که بدون اطلاع دولت عراق، از نیروهای ترکیه خواسته‌ای که اطراف موصل (اردوگاه بعشیقه) مستقر شوند و این مسئله هم منجر به ایجاد اختلاف با دولت عراق شده است.»


رهبر جماعت گولن به رئیس منطقه کردستان عراق هشدار داده که اگر وی نفت کرکوک و موصل را به اردوغان نیز بدهد، در مقایسه با خدماتی که گولن به اردوغان داشته، کاهی بیش نیست و به زودی خیانت اردوغان را خواهد دید.
وی همچنین به خیانت‌هایی که اردوغان علیه دوستان خود داشته اشاره کرده و نوشته است: «وفادارتر از عبدالله گل (رئیس حزب عدالت و توسعه و رئیس جمهور سابق ترکیه) یا حسنات علی بابا‌جان (وزیر اقتصاد و وزیر خارجه سابق ترکیه) برای اردوغان چه کسی بوده؟ آیا داود اوغلو (وزیر خارجه ترکیه) را فراموش کرده‌ای؟».
«گولن» با بیان اینکه «اردوغان همه این افراد را کنار گذاشته»، به بارزانی متذکر شده است: «می‌خواهم به تو یادآوری کنم که تو نه در خون و نه در ملیت از این افردی که اسمشان را بردم، نزدیک‌تر به او نیستی. اگر این افراد با همه امتیازات و مواضعی که داشتند، قربانی شده‌اند، پس تو برای اردوغان شکار خیلی آسانی خواهی بود.»