ملت، دولت، ارتش و انصارالله یمن: شهادت "صالح الصماد" بی‌پاسخ نخواهد ماند

بخش اخبار جهان: در پی شهادت "صالح الصماد" رئیس شورای عالی سیاسی یمن و 6 تن از همراهانش در حمله موشکی جنگنده‌های سعودی به بندرالحدیده، سه روز در یمن عزای عمومی اعلام شد و ملت، دولت، ارتش و انصارالله یمن تاکید کردند که انتقام این جنایت را از جنایتکاران خواهند گرفت.
وزارت دفاع و ستادکل نیروهای مسلح یمن اعلام کردند که به جنایت ترور صالح الصماد پاسخ مناسب و کوبنده خواهیم داد و خواب جنایتکاران را آشفته خواهیم کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، وزارت دفاع و ستادکل نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای افزودند: نیروهای مسلح یمن دست بسته نخواهد ماند و حق پاسخگویی به متجاوزان و ائتلاف شیطانی آن‌ها را با ضربه‌های ویرانگر دارد و سرکردگان جنایتکار این ائتلاف هرجا که بروند در امان نخواهند بود.
در بیانیه آمده است: نیروهای متجاوز و سرکردگان آن‌ها با این ماجراجویی وحشیانه از همه خطوط قرمز عبور کردند بدون اینکه به پیامدهای آن بیاندیشند. متجاوزان سعودی و اماراتی و حامی آن‌ها و شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار باید منتظر ضربه‌های کوبنده باشند و به زودی به خاطر این ماجراجویی جنایتکارانه انگشت پشیمانی به دندان می‌گزند.


بنابه این بیانیه، کشورهای متجاوز گمان کرده‌اند که ترور سران یمن، پرچم پایداری و مقابله را بر زمین خواهد انداخت و این موفقیتی است که شکست‌های سه ساله آن‌ها را جبران خواهد کرد ولی ما جام مرگ را به کام دشمنان می‌ریزیم و شهرها و کاخ‌های آن را با موشک‌های بالستیک به لرزه درمی آوریم و درسی فراموش نشدنی به آن‌ها خواهیم داد.
زمان پاسخ مناسب فرارسیده است و متجاوزان باید خود را برای موشک‌های بالستیک ما آماده‌کننده و در پناهگاه‌ها و مخفیگاه‌ها پنهان شوند ولی هرجا که بروند دست ما به آن‌ها خواهد رسید و جان آن‌ها را خواهیم گرفت.
شورای عالی سیاسی یمن دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن در حمله هوایی جنگنده‌های متجاوز ائتلاف سعودی در استان الحدیده به شهادت رسید.
شورای عالی سیاسی یمن «مهدی محمد حسین المشاط» را براساس آیین نامه داخلی این شورا به عنوان رئیس جدید شورا انتخاب کرد و در این کشور 3 روز عزای عمومی اعلام نمود.
رهبر انصارالله: جنایتکاران سعودی منتظر پاسخ باشند
عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن نیز در واکنش به کشته شدن صالح الصماد گفت: عمل جنایتکاران بدون پاسخ نخواهد ماند.
به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، عبد الملک الحوثی افزود: ما نیروهای متجاوز و در راس آن‌ها آمریکا و عربستان سعودی را مسئول قتل صالح الصماد می‌دانیم.وی گفت: شهادت صالح باعث خواهد شد تا انگیزه مردم یمن برای پایداری و تحکیم جبهه‌های داخلی بیشتر شود.
رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: کشته شدن صماد هیچ نتیجه‌ای برای نیروهای متجاوز نخواهد داشت. وی همچنین خواستار حضور با شکوه مردم یمن در مراسم تشییع پیکر رئیس فقید شورای عالی سیاسی یمن شد.
صالح صماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن و رئیس دولت نجات ملی این کشور پنجشنبه گذشته طی حملات جنگنده‌های متجاوز سعودی در استان حدیده کشته شد.
خودروی حامل صالح صماد به همراه 6 تن دیگر از همراهانش هدف حمله جنگنده‌های سعودی قرار گرفت.
شورای عالی سیاسی یمن نیز طی بیانیه‌ای در پی کشته شدن صالح صماد رئیس دولت نجات ملی سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
در بیانیه شورای عالی سیاسی یمن آمده است: به نیروهای متجاوز ثابت خواهیم کرد که دولت و ملت یمن هرگز در برابر آن‌ها شکست نخواهند خورد و از خواسته هایشان عقب نشینی نخواهند کرد.
این بیانیه افزوده است: این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند و به متجاوزان خواهیم فهماند که بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد و از امروز دیگر طعم امنیت را نخواهند چشید.
شورای عالی سیاسی یمن «مهدی محمد حسین المشاط» را بر اساس آیین نامه داخلی این شورا به عنوان رئیس جدید شورا انتخاب کرد.
شورای عالی سیاسی یمن به ریاست صالح صماد اواسط مردادماه سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرد.
عربستان و امارات خطوط قرمز را زیر پا گذاشتند
یکی از اعضای شورای سیاسی جنبش انصار‌الله یمن هم اعلام کرد که عربستان و امارات آماده مواجهه با پاسخ این جنبش به شهادت صالح الصماد باشند.
به گزارش النشره، محمد البخیتی تاکید کرد: عربستان و امارات تمام خطوط قرمز را زیر پا گذاشتند ما حق داریم کسانی را که مسئولان دردها و رنج‌های مردم ما هستند هدف قرار دهیم. عربستان مسئول تشدید اوضاع از طریق ارتکاب جنایات پی در پی در یمن است.
البخیتی تاکید کرد: این پاسخ علیه عربستان در محورهای زمینی و هوایی و از طریق موشکهای بالستیک خواهد بود.
از سوی دیگر ائتلاف «14 فوریه بحرین» و «عصائب اهل الحق» عراق ترور رئیس شورای عالی سیاسی یمن را محکوم کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه «المسیره»، عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد که شهادت صالح الصماد بر ثبات ملت یمن در مقابله با دشمن متجاوز خواهد افزود.
ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین نیز تصریح کرد که شهید الصماد همواره در کنار توده مردم بوده و رهبری است که در تاریخ ماندگار و جاودانه خواهد شد.
هلاکت دهها نظامی ائتلاف سعودی بر اثر اصابت موشک یمنی ها
در این میان نیروهای یمنی با شلیک یک موشک بالستیک، نظامیان ائتلاف سعودی در استان تعز یمن را هدف قرار دادند که به دنبال آن دهها تن از این نظامیان کشته و زخمی شدند.
به گزارش العالم، اصابت موشک یمنی‌ها به مواضع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در منطقه المخاء واقع در غرب تعز دهها کشته و زخمی در میان این نظامیان برجای گذاشت.
از سوی دیگر یک منبع نظامی گفت: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی، یک تانک متعلق به مزدوران را در جبهه «قانیه» واقع در حد فاصل استان مارب و البیضاء با یک موشک هدف قرار داده و همه سرنشینان آن را به هلاکت رساندند.
سایر اخبار این روزنامه
افزایش 2.7 درصدی نرخ مشارکت اقتصادی در 4 سال اخیر رئیس جمهور در اجتماع بزرگ و پرشور مردم تبریز: افتتاح 3 هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی و عمرانی در آذربایجان شرقی تکاپوی اروپا برای حفظ برجام دکتر ظریف در گفتگو با نشنال اینترست: خروج رسمی آمریکا از برجام ایران را از تعهدات خود در این توافق رها می‌کند ملت، دولت، ارتش و انصارالله یمن: شهادت "صالح الصماد" بی‌پاسخ نخواهد ماند نهیب ظریف به نخبگان آمریکایی معاون اول رئیس جمهور، در دومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار: مدیران کشور باید ایثارگر باشند و از خود گذشتگی نشان دهند مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اعلام کرد: برگزاری مانور بزرگ سازگاری با کم آبی در 56 شهر و300 روستای استان اصفهان مجلس آینده لبنان براساس قانون جدید تناسبی رقم می‌خورد اروپا و تعهدات برجام نوبخت: با بازگشت به قرآن می‌توانیم در جهان اسلام به وحدت برسیم وزیر دادگستری: هدف اصلی دولت عبور از مشکلات است وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی اعلام کرد هدف‌گذاری دولت در سال 97، ایجاد یک میلیون شغل رئیس جمهور در اجتماع بزرگ و پرشور مردم تبریز: افتتاح 3 هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی و عمرانی در آذربایجان شرقی رئیس جمهور در اجتماع بزرگ و پرشور مردم تبریز: افتتاح 3 هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی و عمرانی در آذربایجان شرقی رئیس جمهور در اجتماع بزرگ و پرشور مردم تبریز: افتتاح 3 هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی و عمرانی در آذربایجان شرقی رئیس جمهور در اجتماع بزرگ و پرشور مردم تبریز: افتتاح 3 هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی و عمرانی در آذربایجان شرقی رئیس جمهور در اجتماع بزرگ و پرشور مردم تبریز: افتتاح 3 هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی و عمرانی در آذربایجان شرقی