نوبخت:

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در آخرین نشست خبری خود در سال ۹۵، درباره سه بیانیه اخیر احمدی‌نژاد که در آنها رئیس‌جمهور را به دروغگویی متهم کرده، اظهارکرد: انتظار نیست که هر نامه‌ای از سوی ایشان داده می‌شود پاسخ داده شود. به‌خصوص که ایشان دست به مکاتبه‌شان هم قوی است و برای رئیس‌جمهورها نامه می‌نویسند که البته اشکالی ندارد، شاید بعضی مواقع طلب کند به این حرف‌ها پاسخ داده شود که روابط‌عمومی وزارتخانه‌ها و شورای اطلاع‌رسانی به‌موقع جواب می‌دهند،‌ اما فکر می‌کنم با پرداختن به این مسئله وقت دولت گرفته می‌شود. وی همچنین درباره هجمه به دولت و اینکه دولت زبان رسایی در پاسخ ندارد، یادآور شد: این مطالبه درستی است که دست‌کم آنچه از سوی دولت صورت گرفته منعکس شود. همکاران ما به‌ویژه در شورای اطلاع‌رسانی تلاش می‌کنند این کار را انجام دهند، اما به‌طور کلی سیاست غالب دولت این است که وارد حاشیه‌ها نشود. وی در واکنش به وعده بعضی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری و کسانی که می‌گویند یارانه را چند برابر می‌کنند، تصریح کرد: اینها القای شبهه و تشویش اذعان عمومی است و هیچ اصل اسلامی این حرف‌هایی که باعث تحریک مردم می‌شود را تایید نمی‌کند. درست نیست به فرض اینکه عده‌ای از مردم را علیه گروهی برآشفته کنیم، چنین وعده‌هایی بدهیم.
**رئیس‌جمهور به پیمانی که با مردم
بسته وفادار است
نوبخت در پاسخ به این سوال که «با توجه به حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در انتخابات آیا زمان آن نرسیده که برخی محدودیت‌های سیاسی پیگیری شود» گفت: زمانی از سوی دولت حرفی زده می‌شود و زمانی ستاد انتخاباتی صحبتی را مطرح می‌کنند. هر وقت ستاد انتخاباتی شکل گرفت کارهایی که قرار است انجام بدهند را توضیح خواهند داد، اما من از سوی دولت می‌گویم که رئیس‌جمهور به همه پیمانی که با مردم بسته وفادار است و نهایت تلاش خود را انجام می‌دهد تا قول‌هایش عملی شود. امیدواریم نتیجه انتخابات هم ملموس و مورد رضایت باشد. وی همچنین درباره شائبه استفاده از امکانات دولتی برای فعالیت‌های انتخاباتی و اینکه گفته می‌شود شریعمتداری (معاون اجرایی رئیس‌جمهور) قرار است رئیس ستاد روحانی باشد،‌ تاکیدکرد: رئیس‌جمهور موکدا از همه دستگاه‌ها خواسته به هیچ‌وجه از امکانات دولتی به‌صورت غیرقانونی در انتخابات استفاده نکنند، البته بخشی از این امکانات به‌صورت قانونی در وزارت کشور استفاده می‌شود و وزارت کشور این امر را تعقیب می‌کند.


**باید پرسید چه کار غیرقانونی
از سوی آقای شریعتمداری صورت گرفته
نوبخت ادامه داد: اینکه ممکن است یکی از معاونان رئیس‌جمهور در آینده رئیس ستاد شود، شاید این اتفاق بیفتد، ولی الان که هنوز چیزی قطعی نیست، نمی‌تواند کار خود را قطعی کند. ضمن اینکه در وقت‌های غیراداری هم می‌توان این فعالیت‌ها را انجام داد، اما باید پرسید چه کار غیرقانونی از سوی آقای شریعتمداری صورت گرفته است.
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره نامه روحانی به امیر کویت و اینکه آیا ایران به شورای همکاری خلیج‌فارس پیشنهادی برای حل مشکلات داده است یا خیر؟ اظهارکرد: من از متن نامه رئیس‌جمهور به امیر کویت دقیقا خبر ندارم، اما قبلا هم فرستاده امیر کویت به ایران آمد و آنها خواهان بهبود روابط با جمهوری اسلامی هستند و مواضع ما هم مشخص است که علاقه‌مندیم در جهت صلح و ثبات با همه کشورها ارتباط داشته باشیم.
وی ادامه داد: درخواست کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس از جمهوری اسلامی این بود که مناسبات بهبود یابد و تقویت شود. پاسخ ما هم این بود که همیشه علاقه‌مندیم صلح و ثبات بین همسایگان ارتقا پیدا کند که در جلسه نخست اراده طرفین مطرح شد. اینکه چه تعینی باید به چشم بیاید قطعا روی آن بحث داریم.
سخنگوی دولت همچنین درباره مذاکرات آستانه و اینکه آیا با توجه به فعالیت‌های اسرائیل چرخشی در سیاست‌های روسیه دیده می‌شود، اظهارکرد: رژیم صهیونیستی نه در این مقطع و موضوع بلکه همیشه در ناامن‌کردن منطقه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و برای از بین بردن همکاری راهبردی که بین ایران و روسیه برای مقابله با تروریسمی که در سوریه شکل گرفته، از هیچ تلاشی مضایقه نکرده، اما با همه اینها شاهد موفقیت‌های میدانی و در کنار آن مذاکره و پیشرفت در این زمینه بوده‌ایم.
به گزارش ایسنا، وی در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: از نخست‌وزیر رژیم اشغالگر چنین حرف‌هایی طبیعی است، چراکه هیچ وقت چیزی جز حرف‌های بی‌پایه، پوچ و بی‌ربط از آنها نشنیده‌ایم که این هم روی قبلی‌ها. آنها بی‌ارزش‌تر از این هستند که بخواهیم جواب خاصی بدهیم.