سردار سلامی: برخی دوستان، پژواک صدای دشمن شده‌اند

ایرنا| سردار سرتیپ پاسدارحسین سلامی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه گفت: البته ما یاد گرفته ایم از ملامت کنندگان نهراسیم اما این زیبنده برخی ها نیست که همانند دشمنان با دوستان خود رفتار کنند. بخشی از گفته‌های او را در ادامه می‌خوانید:
تمام نقاط سرزمین های اشغالی در دسترس آتش از شمال و غرب است
وی در ادامه با اشاره به دشمنی استکبار علیه ایران، گفت: اما یک توصیه جدی به صهیونیست ها دارم و به آنها می گویم، ما شما را خو ب می شناسیم، شما بسیار آسیب پذیرید. شما نه عمق دارید نه عقبه. شما به اندازه یک عملیات بیت المقدس ما هستید. شما هر نقطه ای از سرزمین تحت اشغالتان، تقاطع آتش از شمال و غرب است. این پدیده، جدید است.
صهیونیست‌ها فکر نکنند جنگ جدید علیه جبهه مقاومت همانند نبردهای قبل است


وی تصریح کرد: شما راهی برای فرار ندارید. در دهان اژدها زندگی می کنید. جبهه مقاومت بسیار قدرتمندتر از گذشته است؛ فکر نکنید جنگ های جدید مانند جنگ 2008، جنگ 33 روزه یا 51 روزه است. این تصور باطلی است. دیده اید جبهه مقاومت وقتی در زمین با تکفیری های سرسخت می جنگد، چگونه آنها را جارو می کند و چگونه علف های هرز را از سر راه برمی دارد. شما هرگز قوی تر از آنها نیستید. شرارت هایتان زیاد شده است.
هر جنگی رخ دهد محو رژیم صهیونیستی را به دنبال دارد
وی خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: گوش کنید، هر جنگی اتفاق بیفتد، مطمئن باشید محو شما را به همراه خواهد داشت. کوچکترین هدف، موجودیت شماست و کوچکتر از آن هدفی نیست. اما به خاطر داشته باشید شما نمی توانید دومینوی اشغال سرزمین وقتی که شهروندان یا نظامیان تان فرار می کنند را تحمل کنید. شما راه فراری جز ریخته شدن به دریا ندارید.
جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری قوی تر است
وی گفت: فکر نکنید نظام ما ضعیف شده است. ما از هر زمانی امروز قوی تر هستیم، - هم در بعد دفاعی، هم اقتصادی، هم اجتماعی، هم سیاسی، هم نفوذ منطقه ای، هم تسلط و سیطره بر سیاست های شما -. سر جایتان بنشینید.
وی ادامه داد: به آنها می گوییم فکر نکنید مشکلات اقتصادی در جامعه ما عاملی بر جدایی مردم از نظام است. ما در بخشی، مشکلاتی داریم اما ما بزرگ تر از مشکلاتمان هستیم و آنها را حل می کنیم ولی هرگز مشکلات ما از مشکلات شما دشمنان خدا کمتر نیست. آیا شما آمریکایی ها با 40 میلیون زیر خط فقر خود چه می کنید. می دانید همه آنها کارت های تغذیه ملی دارند و شب ها در خیابان ها می خوابند، به آنها برسید.
ما قدرت دفاعی خود را کم نمی کنیم
سردار سلامی افزود: ما نه دست از دفاع از مظلومان و مستضعفان برمی داریم و نه قدرت دفاعی خود را کاهش می دهیم درحالی‌که شما ما را تهدید می کنید. آیا عاقلانه است درحالیکه شما ما را تهدید می کنید ما خود را خلع سلاح کنیم؟ نه، این ممکن نیست، این آرزو را به گور خواهید برد.
آمریکا در حاشیه سیاست های منطقه قرار گرفته است
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در بخشی دیگر از سخنانش گفت: می دانید آمریکایی ها در سوریه دیگر هیچ استراتژی و راهبرد و سیاستی ندارند. آمریکایی ها در حاشیه سیاست های منطقه قرار گرفته اند. وقتی عملیات می کنند چون به یک راهبرد و سیاست و هدف متصل نیست، یک عملیات کور و بی منطق مضحک است مانند عملیاتی که چند روز گذشته علیه سوریه انجام دادند.
سردار سلامی افزود: اما دشمنان ما به این بسنده نکرده اند؛ ما راه غلبه بر آنان را آموختیم. می توانیم منافع حیاتی دشمنان مان را در هر نقطه دلخواهمان مورد هدف قرار دهیم، این رمز بازدارندگی ماست.دشمن این حقایق را می داند. ما هم می دانیم.
دشمنان رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی را هدف قرار داده اند
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: این بخش هایی از درخشش یک انقلاب شکوهمند است که پس از 40 سال با این همه دشمنی همچنان ایستاده است.دشمنان، رهبری عظیم الشان این انقلاب بزرگ را که هدایتگر این امت در همه بحران های سخت بوده است و همه فرازهای تاریخ پرتلاطم فشرده این کشور را به زیباترین شکل هدایت کرده است، مورد هدف قرار داده اند.
سپاه بر اساس مفاهیم عاشورا شکل گرفت
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به روز میلاد امام حسین (ع) گفت: کوچکی و قلت یک سپاه هیچ دلیلی برای ترک میدان جهاد نیست. اگر فرزندانمان قطعه قطعه شوند و خانواده هایمان به اسارت بروند، دلیلی برای ترک میدان جهاد وجود ندارد.
سردار سلامی با اشاره به فرازهایی از زندگی و شهادت امام حسین (ع) افزود: این آموزه ها و الهام های دلنشین و جذاب، الهام های بزرگی بودند که پس از 1400 سال، امام بزرگ انقلاب اسلامی بر اساس آن عناصر و مفاهیم زیبای عاشورا، آن جاودانگی ها و آن رشادت ها، سرشت وجود یک نهاد نیرومند بنام سپاه را با آن شکل داد.
آمریکا همه سناریوهای اش را علیه ایران انجام داده و شکست خورده است
وی گفت: امریکا همه سناریو های اش را برای فروپاشی نظام ما و به تسلیم کشاندن ملت ما و شکست دادن موجودیت انقلابمان، طراحی کرد. همه این توطئه و دسیسه ها ابعادی جهانی داشت، یعنی ملت ایران را در قلب جنگ های جهانی با ماهیت های مختلف درگیر می کرد.
جنگ هشت ساله ائتلاف قدرت های بزرگ علیه ایران نابود شد
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: جنگ های جهانی در قرن بیستم اتفاق افتاده بود اما در همه آنها موازنه قوا برقرار بود. این جنگ، یک ملت مستقل و حقیقت طلب به نام ایران را در مقابل یک جهان قدرت به هم پیوسته قرار می داد.
سلامی افزود: تصور جهان این بود که این نظام و این ملت در اثر این جنگ تسلیم خواهد شد اما جوانان مومن این سرزمین و مردان و زنان صبور و شکیبای آن، همه استعداد خویش را برای دفاع از حریم ولایت به صحنه آوردند.
نیروهای مسلح ما قد کشیده اند
سردار سلامی افزود: برای همین امروز می بینیم نیروهای مسلح ما قد کشیده اند و قامت برافراشته اند؛ به سپاهتان نگاه کنید، فرزندان شما در دریا امروز همین لحظه که من سخن می گویم با شناورهایشان دل دریا را می شکافند. تمام پهنه دریا زیر چشمان آنان در حال رصد است.
وی گفت: دیدید وقتی تفنگداران دریایی بزرگ ترین قدرت جهان، چند کیلومتری وارد آب ها شدند چگونه در مقابل فرزندان این ملت کرنش کردند و دستگیر شدند؛ این شکوه یک ملت بود.
سایر اخبار این روزنامه