مبارزه جدی با مفاسد اصحاب قدرت


رئيس قوه قضاييه با اشاره به اقدامات موثّر قوه قضاييه درزمينه برخورد با مفاسد و رسيدگي به پرونده‌هاي اصحاب ثروت و قدرت؛ حل مشکلات معيشتي و مسائل اقتصادي مردم را مسئله‌اي مهم و اساسي و نيازمند تلاش همگاني دانست.
به گزارش ايلنا، آيت ا... آملي لاريجاني با اشاره به حجم زياد پرونده‌هاي وارده به دستگاه قضايي خاطر نشان کرد: در کنار رسيدگي به اين پرونده‌ها، قوه قضاييه اهتمام ويژه‌اي به رسيدگي به پرونده‌هاي مهم ملي و پرونده‌هايي که اطراف آنها اصحاب ثروت و قدرت بوده اند؛ داشته است و اين در حاليست که رسيدگي به اين گونه موارد نيازمند مجاهدت است چه آنکه اينان به راحتي در مقابل اجراي عدالت و قانون تمکين نمي‌کنند.
وي افزود: از جمله اقدامات مهم قوه قضاييه طي سالهاي اخير رسيدگي به برخي از پرونده‌هاي کلان بوده که نظير آن در دستگاه قضايي سابقه نداشته و علت برخي هجمه‌ها عليه دستگاه قضايي ناشي از همين امر بوده است.
آيت ا... آملي لاريجاني با اشاره به حضور مؤثر و ميداني دستگاه قضايي در صحنه‌هاي مختلف و در دفاع از حقوق عامه خاطر نشان کرد: چنانچه کار قوه قضاييه در اصلاح امور، اجراي عدالت و احقاق حقوق عامه مؤثر نبود اينچنين مورد اين حجم از حملات از درون و بيرون کشور قرار نمي‌گرفت.
رئيس قوه قضاييه با اشاره به برخي از حملات به قوه قضاييه خاطر نشان کرد: بکارگيري شيوه‌هاي کاملا نابخردانه و ناآگاهانه با هدف تخريب دستگاه قضايي توسط برخي افراد، دشمني با قوه قضاييه و نهايتا دشمني با نظام اسلامي‌است. وي با اشاره به اهميت بحث امنيت خاطر نشان کرد: يکي از سياست‌هاي دستگاه قضايي استقرار امنيت پايدار و ارتقاي احساس امنيت اجتماعي است و اين در حالي است که متأسفانه برخي از رسانه‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي بدون داشتن استدلال محکم، علمي‌و فني مدعي اند که برخورد‌هاي قوه قضاييه مانند اجراي احکام اعدام نتوانسته آمار جرايم را کاهش دهد.
رئيس دستگاه قضايي با اشاره به اقدامات به موقع قوه قضاييه در ميدان عمل و با هدف تأمين امنيت افزود: با عنايت به بالا رفتن انتظارات معيشتي عمومي‌نسبت به گذشته؛ وجود احساس امنيت بويژه در حوزه سرمايه گذاري و مسائل اقتصادي و معيشتي بسيار مهم بوده و همه مسئولان بايد دراتخاذ روشها و راهبردها به اين نکته مهم توجه نمايند.
آيت ا... آملي لاريجاني با اشاره به تأکيد فراوان قوه قضاييه در زمينه اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليد و اشتغال و کالاي ايراني خاطر نشان کرد: وظيفه همه مسئولان است که در اين زمينه‌ها بويژه بحث توليد و اشتغال اهتمام ويژه‌اي داشته باشند ، براين اساس دستگاه قضايي اقدامات متعددي به انجام رسانده و با ابلاغ دستورالعمل‌هاي اقتصاد مقاومتي گامهاي مؤثري برداشته است.