آمریکا به جنازه صهیونیست‌ها می‌رسد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه واکنش نشان داد و اعلام کرد در نخستین جنگی که اتفاق بیفتد، پایگاه‌های هوایی صهیونیست‌ها به کارشان نخواهد آمد و آمریکا و انگلیس که حامیان این رژیم هستند وقتی به صحنه نبرد خواهند رسید که صهیونیست‌ها دیگر وجود نخواهند داشت. به گزارش «وطن امروز»، این نخستین واکنش رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از  جنایات اخیر صهیونیست‌ها در حمله به یک پایگاه نظامی در سوریه است. 2 هفته پیش جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان، به پایگاه نظامی T4 در سوریه حمله کردند. در این حمله 7 نفر از نیروهای مستشاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند. ایران در واکنش به این جنایت رژیم صهیونیستی اعلام کرد پاسخ محکمی به صهیونیست‌ها خواهد داد. این هشدار ایران باعث شد ارتش رژیم صهیونیستی از بیم اقدام تلافی‌جویانه ایران، در بالاترین سطح هشدار قرار گیرد. سپاه پاسداران اما در این رابطه واکنشی نشان نداد تا اینکه دیروز برای نخستین بار سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه بدون اشاره به جنایت اخیر صهیونیست‌ها، به ماجراجویی‌های آنان واکنش نشان داد. سردار تلویحا به ماجراجویی‌های صهیونیست‌ها و اظهارات مقامات این رژیم درباره آمادگی برای جنگ پرداخت. او رژیم صهیونیستی را رژیمی بدون «عمق» و «عقبه» و «آسیب‌پذیر» خواند که در «تقاطع آتش» و در درون دهان اژدها قرار گرفته است و راهی برای فرار ندارد. او جنگ‌های جدید را متفاوت از تجربه جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه که با شکست اسرائیل همراه شد دانست و خطاب به صهیونیست‌ها گفت نخستین جنگی که اتفاق بیفتد، محو شما را به همراه خواهد داشت و شما راهی جز افتادن در دریا ندارید. او به پایگاه‌های هوایی صهیونیست‌ها و حامیان این کشور همچون آمریکا و انگلیس هم اشاره کرد و گفت به پایگاه‌های هوایی‌تان دل نبندید که آنها در دسترس هستند و زود از کار خواهند افتاد و آمریکا و انگلیس هم وقتی به معرکه می‌رسند که شما نیستید، مثل رسیدن آمبولانس برای نجات کسی که مرده است و فقط می‌تواند شما را تا قبرستان مشایعت کند. او بر همین مبنا به صهیونیست‌ها توصیه کرد محاسبه‌های خطرناک نکنند.
براساس این گزارش، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران دیروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به نقش سپاه، بسیج و ارتش در ایستادگی در برابر توطئه‌ها، تصریح کرد:‌ بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین سیاست‌های غرب را در کشور دفن کردیم و سرانجام استقلال این کشور همانند خورشیدی درخشید.  وی خطاب به دشمنان ایران گفت:‌ دست‌ها روی  ماشه است و موشک‌ها آماده‌اند،  هر لحظه دشمن بخواهد علیه این سرزمین اراده شومی کند آنها شلیک می‌شوند.  سردار سلامی با بیان اینکه آمریکا در سوریه با شکست مواجه شده است، اظهار داشت:  آمریکایی‌ها در سوریه دیگر هیچ استراتژی و راهبرد و سیاستی ندارند. وقتی عملیات می‌کنند چون به یک راهبرد و استراتژی مرتبط نیست، عملیات خنده‌داری مانند عملیات چند روز گذشته انجام می‌دهند. جانشین فرمانده کل سپاه اشاره‌ای نیز به ماجراجویی‌های صهیونیست‌ها در منطقه داشت. او خطاب به صهیونیست‌ها گفت:  ما شما را خوب می‌شناسیم؛ شما بسیار آسیب‌پذیر هستید. شما نه عمق دارید و نه عقبه. شما به اندازه یک عملیات بیت‌المقدس ما هستید. شما در هر نقطه‌ای از سرزمین اشغالی‌ از شمال و غرب در تقاطع آتش  قرار گرفته‌اید و این پدیده جدیدی است. شما راهی برای فرار هم ندارید،‌ در دهان اژدها زندگی می‌کنید و بدانید جبهه مقاومت بسیار قدرتمندتر از گذشته است و فکر نکنید جنگ‌های جدید مثل جنگ‌های
33 روزه و 22 روزه است؛‌ دیده‌اید که جبهه مقاومت در زمین با تکفیری‌ها می‌جنگد، چگونه آنها را جارو می‌کند و علف‌های هرز را برمی‌دارد؛ شما هرگز قوی‌تر از آنها نیستید.
جانشین فرمانده کل سپاه بر همین اساس خاطرنشان کرد: گوش کنید هر جنگی اتفاق بیفتد مطمئن باشید محو شما را به همراه خواهد داشت، کوچک‌ترین هدف موجودیت شماست.‌ شما نمی‌توانید تحمل کنید، وقتی شهروندان و نظامیان‌تان فرار می‌کنند و شما جایی جز افتادن به دریا نخواهید داشت. به پایگاه‌های هوایی‌تان اعتماد نکنید، آنها در دسترس هستند و زود از کار خواهند افتاد. به آمریکا و انگلیس هم دل نبندید؛ وقتی می‌رسند که شما نیستید، مثل رسیدن آمبولانس برای نجات کسی که مرده است و فقط می‌تواند او را تا قبرستان مشایعت کند. پس محاسبه‌های خطرناک نکنید و این گفته ماست.


برخی دوستان پژواک صدای دشمنانند
یکی دیگر از موضوعاتی که جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آن اشاره کرد، هجمه‌های برخی افراد که از سویی به سپاه تبریک می‌گویند و از دیگر سو، پژواک صدای دشمنان هستند، بود. سردار سلامی با انتقاد از برخی هجمه‌های داخلی به سپاه تصریح کرد: دشمنان با شکست در پروژه‌های‌شان عملیات روانی علیه سپاه را سنگین کردند، از دشمن گله‌ نیست اما گاه می‌بینیم برخی دوستان‌مان البته انگشت‌شمار، چشم در چشم ما می‌دوزند و به ما تبریک می‌گویند اما پژواک صدای دشمن می‌شوند و زخم‌زبان می‌زنند، البته ما یاد گرفته‌ایم از ملامت ملامت‌کنندگان هم نترسیم اما زیبنده نیست بر‌خی‌ها همانند دشمنان با دوستان خود رفتار کنند، ما از این هم عبور می‌کنیم. امروز می‌بینید وقتی رهبری معظم حضرت امام خامنه‌ای می‌فرمایند کالای ایرانی را مصرف کنید مفهوم آن این است که ما به درجه‌ای از علم و تکنولوژی و فناوری و استقلال و خودکفایی در عرصه تحریم رسیده‌ایم که دیگر می‌توانیم همه نیازهای‌مان را از داخل تامین کنیم.
بیانیه سپاه درباره صحبت‌های تفرقه‌انگیز اخیر علیه این نهاد
سپاه در بیانیه‌ای به‌ مناسبت روز پاسدار اعلام کرد: برخی دانسته یا نادانسته همنوایی با دشمن را در دستور کار قرار داده و دستاویز لازم برای تهاجم به سپاه را فراهم کرده‌اند. به گزارش سپاه‌نیوز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت فرخنده میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار، با نکوهش اقدامات و اظهارات وحدت‌شکن و تفرقه‌انگیز و قدرناشناسی برخی عناصر داخلی، پایدارسازی امنیت ملی و نهادینه‌سازی قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را از پیامدهای پاسداری غیرمحافظه‌کارانه سپاه از انقلاب اسلامی تحت منویات فرماندهی معظم کل قوا و به‌ پشتوانه حمایت ملت ایران دانست. این بیانیه با اشاره به اینکه «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفقیت‌ها و نقش‌آفرینی‌های خود در عرصه‌های مختلف را مرهون هدایت‌های حکیمانه امامین انقلاب اسلامی و حمایت‌های مردم قدرشناس و بصیر ایران و تفکر جهادی و عمل انقلابی دانسته که برای حرکت در این مسیر مقدس، نه‌تنها کسی برای آن فرش قرمز پهن نکرده، بلکه چه‌بسا در مواقعی نیز آن را با طعنه‌ها و زخم‌زبان‌های ناجوانمردانه روبه‌رو ساخته است»، تأکید می‌کند: سپاه افتخار می‌کند که نام سرداران و پاسداران پاکباخته آن همواره سرلیست تحریم‌های ظالمانه آمریکا و متحدانش است؛ سپاه افتخار می‌کند که چهره تابناک سردارانش بر تارک لیست شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی‌، دفاع مقدس، مدافعان حرم و عرصه‌های امنیت و خدمت در کشور ایران می‌درخشد. این بیانیه با تأکید بر اینکه بر‌خلاف جریان‌سازی‌های موهوم رسانه‌ای، سپاه و سرداران خدوم آن هیچ‌گاه به قدرت مصطلح که بسیاری در عطش دستیابی به آن به هر قیمتی هستند، نیندیشیده و صرفاً به تکلیف الهی خود در تحقق آرمان‌های انقلاب و سربلندی ملت شریف ایران می‌نگرند، افزوده است: سپاه افتخار می‌کند که نام سرداران غیرتمند، انقلابی و ولایی آن همواره در زمره اهداف سرویس‌های جاسوسی و جوخه‌های ترور منافقین، صهیونیست‌ها و حامیان غربی و منطقه‌ای آنان قرار دارد؛ سپاه افتخار می‌کند که همواره در تلخی‌ها و شیرینی‌های روزگار در کنار مردم شریف ایران بوده و زلزله‌زدگان کرمانشاه، ورزقان، بم و گرفتارشدگان در سیل و برف طی سالیان اخیر شاهدان صادق و فهیم این حقیقت هستند.