جدال لفظي شديد وزير بهداشت و قاضي پور

صبح دیروز دو تن از نمایندگان مجلس در جریان طرح سوال از وزیر بهداشت، انتقادات تندی را به وزیر بهداشت وارد کردند. انتقاداتی که برای دقایقی فضای مجلس را متفاوت کرد و نمایندگان مجلس پس از استماع اظهارات وزیر بهداشت، صحبت‌های او را در پاسخ به سوال دو نماینده مجلس قانع‌کننده دانستند. سوال نماینده ارومیه از وزیر بهداشت در مورد علت واردات صافی دیالیز با وجود تولید داخل بود. پس از طرح سوال نادر قاضی‌پور و پاسخ‌های وزیر بهداشت سوال از وزیر به رأی مجلس گذاشته شد که نمایندگان با ۷۰ رأی موافق، ۱۱۵ رأی مخالف و هشت رأی ممتنع از ۲۰۶ نماینده حاضر اظهارات وزیر بهداشت را قانع‌کننده دانستند، اما این جلسه حواشی خاص خود را داشت که یکی از آنها انتقادات تند و تیز نماینده ارومیه از وزیر بهداشت بود و پس از آن انتقادات محجوب نماینده تهران. وزیر بهداشت هم انتقادات تند این نمایندگان را بی‌‌‌پاسخ نگذاشت و از قوه قضائیه خواست تهمت‌های نماینده ارومیه علیه او را بررسی کند و به محجوب نماینده مردم تهران نیز گفت، دیگر به شما رأی نمی‌دهم. در همین زمینه اما نماینده ارومیه در جریان سوال از وزیر بهداشت گفت: شما نماینده انحصاری یک شرکت آمریکایی تولید لنز عینک هستید که صاحبان آن صهیونیست‌ها هستند. وزیری که خودرو پورشه‌سوار می‌شود و سرمایه چند صد‌میلیاردی دارد، نباید هم به فکر تولید داخلی باشد. نادر قاضی‌پور اعلام کرد: تمام آنچه که آقای وزیر گفتند کذب محض است. آمار غلط دادند. مستندات و مدارک ما در نقض سخنان ایشان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موجود است. او با بیان اینکه تولید، ناموس این مملکت است، گفت: با وجود آنکه بر لزوم حمایت از تولید داخلی تاکید می‌شود، اما آنچه که از سوی برخی مسئولان به‌ویژه وزیر بهداشت می‌بینیم، عکس آن است. قاضی‌پور اعلام کرد: مسئولان بدانند جای شرم دارد که به جای دستگیری از کارگران چند‌میلیارد پولشان را نمی‌دهند و بعد چند برابر آن را خرج واردات می‌کنند. این در حالی است که قطعا تنها افتخار مملکت ما دستیابی به خودکفایی است. او تصریح کرد: چرا از محصولات داخلی حمایت نمی‌کنید؟ وزیر متخصص واردات، نباید هم به فکر تولید باشد. البته این حرف عوام پسندی است که دائم بگوییم باید به فکر جان مردم باشیم، اما بر خلاف آن عمل کنیم!
پاسخ وزیر بهداشت
قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوال نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه درباره اینکه چرا با وجود تولید صافی دیالیز در کشور مجوز واردات صادر می‌شود، اظهار کرد: مواد اولیه این صافی‌ها از خارج از کشور می‌آید و آنچه مهم است فایبرهایی است که در صافی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و سم را تصفیه می‌کند. کسی که کلیه‌اش از کار افتاده باید با استفاده از کلیه مصنوعی سموم را تصفیه کند. ما در این زمینه تولیدی نداریم و این همان سرهم کردن و صنعت مونتاژ است، ولی ما آن را به‌عنوان تولید داخل قبول کردیم.
باادب باش تا بزرگ شوی


وزیر با اشاره به صحبت‌های نماینده ارومیه گفت: من در کلاس اول دبیرستان معلم خطی داشتم که اولین آموزش او به ما این بود که ۴۰ صفحه بنویسید «توانا بود هر که دانا بود» و هفته بعد هم به ما گفت «با ادب باش تا بزرگ شوی». اینجا مجلس است و من به‌عنوان وزیری که منتخب شما هستم می‌گویم اگر هم نیستی باید نشان دهی عصاره فضائل ملت هستی. مردم ارومیه شأنشان بالاتر از این است که شما اینجا به وزیر تهمت بزنید. حسن هاشمی افزود:‌ من همین جا از رئیس قوه قضائیه می‌خواهم به این تهمت‌ها رسیدگی کند. این آقا دفعه اولش نیست این حرف‌ها را می‌زند. یا او راست می‌گوید و من حق ندارم وزیر باشم و جایم پشت میله‌های زندان است یا او دروغ می‌گوید و جایش پشت میله‌های زندان است. قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: من و بقیه وزرا دو‌میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان حقوق می‌گیریم، چطور رفتار کرده‌اید که همه رسانه‌ها جور دیگری می‌گویند. کسی باورش می‌شود من حقوق دانشگاه را می‌گیرم، در حالی که با یک عمل پیوند چشم نیم ساعته ۱۰ برابر این حقوق را در یک روز کسب می‌کنم، اما آمده‌ام که برای کشورم کار کنم. وزیر بهداشت در پایان اظهار کرد: حرف‌هایی که آقای قاضی‌پور می‌زند آیا غیراز این است که ما دزد هستیم، آن وقت اسم خومان را می‌گذاریم مسلمان.
غرورتان را مقابل مجلس کمتر کنید
نماینده مردم تهران خطاب به وزیر بهداشت و درمان از وی خواست تا غرورش در مقابل مجلس را کمتر کند. علیرضا محجوب گفت: متاسفانه گویا برخی از پزشکان عادت ندارند محترمانه صحبت کنند. وزیر در سخنانش دو بار انتظارات شخصی خود را مطرح کرد. امیدوارم غرور وزیر در مقابل مجلس قدری کمتر شود. بنده به منش شما خرده می‌گیرم و از شما می‌خواهم در آن تجدیدنظر کنید. درست نیست درباره چیزی که تحقیق نکرده‌اید اتهام بزنید. این مجلس و وزارت تمام می‌شود و باید بتوانیم در کنار هم زندگی کنیم.
دیگر به محجوب رأی نمی‌دهم!
وزیر بهداشت خطاب به نمایندگان گفت: بنده برای آقای محجوب احترام قائلم و همیشه به او رأی دادم، اما دیگر رأی نمی‌دهم. او خود را نماینده کارگران می‌داند، ولی نیست. کارگر کسی است که در معدن گرگان آن بلا سرش آمد و هیچ‌کس به فکر او نبود. کارگر کسی است که پنج ماه حقوقش را نگرفته است. شما و کارگران بدانید که یک خدمت در بیمارستان دولتی حداقل یک سوم خدمت در بیمارستان تامین اجتماعی هزینه دارد. اگر بلد نیستید مدیریت کنید، چرا من را متهم می‌کنید و به من می‌گویید که به حقوق ۴۰‌میلیون نفر تعدی کردی؟
صحبت‌های وزیر بهداشت درباره مجلس درست نبود
بعد از این صحبت‌ها مسعود پزشکیان، رئیس جلسه و نایب‌رئیس مجلس خطاب به وزیر بهداشت گفت: حرف‌های آقای قاضی‌پور درست نبود و بحث‌های مناسبی انجام نشد، ولی آقای وزیر، فاز دوم بحث‌هایی که شما مجلس را خطاب قرار دادید نیز درست نبود. به گزارش خبرآنلاین، او توضیح داد: بنده چون در این‌باره موضع داشتم حرف نزدم، ولی معتقدم اگر قانون را درست اجرا می‌کردید، وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها به این گرفتاری‌ها دچار نمی‌شدند و هرج‌ومرج به وجود نمی‌آمد.