حضور آمريکا نقطه آغاز فعاليت‌هاي تروريستي


رئيس مجلس شوراي اسلامي‌تاکيد کرد: هر جا که آمريکا دخالت نظامي‌کرده جريان‌هاي تروريستي از آن نقطه فعاليت خود را آغاز کرده است.
به گزارش ايلنا، علي لاريجاني در ديدار با نوين وين تي کيم، رييس مجلس ويتنام با اشاره به اينکه اخيرا روابط خوبي بين ايران و ويتنام براي توسعه توريست فراهم شده است گفت: منطقه درگير مناقشات تروريستي است. در عراق و سوريه و همچنين افغانستان در گذشته شاهد درگيري‌هاي تروريستي هستيم که يکي از ريشه‌هاي آن تجاوز نظامي‌آمريکا در منطقه است.
نماينده قم در مجلس ادامه داد: اين يک تجربه است که هرجا که آمريکا دخالت نظامي‌کرده جريان‌هاي تروريستي از آنجا فعاليت خود را آغاز کرده است و عملا آمريکايي‌ها در ايجاد و گسترش تروريسم نقش دارند.
لاريجاني با بيان اينکه ايران در مبارزه با تروريسم مصمم بوده و به کشورهاي اطراف که از ما درخواست کمک کرده‌اند کمک کرده است، عنوان کرد: در سوريه با همکاري ايران، روسيه و ترکيه گام‌هاي خوبي براي مبارزه با تروريسم و استقرار امنيت برداشته شد.
وي با تأکيد بر اينکه اقدامات اخير آمريکا در بمباران سوريه نشان داد که موافق برقراري آرامش در سوريه نيستند، گفت: غربي‌ها از آشفتگي‌ در منطقه براي فروش سلاح خود استفاده مي‌کنند، اما ما مصمم هستيم شرايط منطقه را امن کنيم.
وي با بيان اينکه مسائل سوريه بايد از طريق سياسي انجام شود نه نظامي، اظهار داشت: در موضوع يمن نيز تأکيد کرده‌ايم که حل مسئله از طريق گفت‌‌‌وگوي سياسي است، البته متأسفانه برخي کشورها به دنبال گزينه نظامي‌رفته‌اند که مشکلاتي به وجود آورده است.
رئيس قوه مقننه با تأکيد بر اينکه سلاح شيميايي، بيولوژيک و هسته‌اي در دکترين استراتژيک ايران وجود ندارد و ايران استفاده از آن را محکوم مي‌کند، تصريح کرد: در موضوع سوريه غربي‌ها بهانه سلاح شيميايي را علم مي‌کردند که صحيح نيست چرا که در اين صورت بايد فرصت مي‌دادند هيئت سازمان ملل اين موضوع را بررسي کند.
لاريجاني با اشاره به اينکه ايران قرباني سلاح‌هاي شيميايي در جنگ صدام عليه ايران است، خاطرنشان کرد: اين حادثه در سوريه پشت صحنه‌اي براي ايجاد بهانه غربي‌ها دارد.
در ادامه اين ديدار، نوين وين تي کيم آن با ارائه گزارشي درباره وضعيت اقتصادي ويتنام، ابراز داشت: ثبات سياسي و اجتماعي به جذب سرمايه‌گذاري و بهبود وضعيت زندگي مردم ويتنام کمک کرده است.
وي افزود: ما شرايط ايران شامل مشکلات تحريم اقتصادي و بي‌ثباتي منطقه‌اي که کم و بيش روي ايران تأثير دارد را درک کرده و آماده همکاري با ايران هستيم.
رئيس مجلس ويتنام ادامه داد: ويتنام از امضاء برجام استقبال کرده و از اين توافق‌نامه حمايت مي‌کند و اميدوارم مردم ايران بتوانند با اين توافقنامه زندگي خود را توسعه دهند.
نوين وين تي کيم بر توسعه روابط پارلماني دو کشور تأکيد و بيان کرد: سطح همکاري‌هاي ايران به ويژه در زمينه تجاري و اقتصادي بايد گسترش يابد تا بتوان سطح مبادلات را افزايش داد و در اين راستا بايد محدوديت‌هايي همانند مشکلات بانکي رفع شود.
وي همچنين خواستار تقويت همکاري با ايران در زمينه مخابرات و فناوري اطلاعات شد و يادآور شد: گسترش اين روابط براي توسعه و جهش اقتصادي دو کشور ضروري است.
رئيس مجلس ويتنام از حمله هوايي آمريکا به سوريه ابراز نگراني و عنوان کرد: با هر اقدام عليه مردم بي‌گناه اين کشور مخالف هستيم و تمام کشورها بايد بر اساس منشور سازمان ملل عمل کنند.