غافلگیری ژاوی از ملاقات مسی در تهران،# به جای_ زندان!

غافلگیری ژاوی از ملاقات مسی در تهران! ژاوی ستاره اسپانیایی تیم السد قطر که به همراه این تیم برای بازی با پرسپولیس در لیگ قهرمانان به تهران آمده بود با دیدن مسی ایرانی متعجب شد. در ویدئو ی منتشر شده  با استفاده از قابلیت QR می‌توانید جزئیات این اتفاق جالب را ببینید. کاربری درباره این ویدئو نوشت: «خیلی آدم زرنگیه این مسی ایرانی. پیرهن ژاوی رو با امضا گرفت ازش فردا همونو با قیمت بالا می‌فروشه.» و کاربر دیگری نوشت: «کاسبی راه انداخته واسه خودش طرف.»                    کنایه رشیدپور به پیراهن تیم ملی و عصبانیت فدراسیونی‌ها بعد از موج گسترده انتقادات به پیراهن بدون طراحی تیم ملی که قرار است در جام جهانی از آن استفاده شود، رضا رشیدپور در برنامه حالا خورشید ضمن انتقاد از این اتفاق با طنزی گزنده فدراسیون‌نشینان فوتبال را عصبانی کرد. سوتی رشیدپور در اعلام این نکته که از پیراهن تیم ملی رونمایی شده سبب شد تا فدراسیونی‌ها واکنشی تند به این مسئله داشته باشند. کاربری در این خصوص نوشت: «حرف حق تلخه آقایون بهشون برخورده.» و کاربر دیگری یادآور شد: «صرف این که رشیدپور به اشتباه از کلمه رونمایی استفاده کرده، چیزی از مسئولیت فدراسیون درباره پیراهن تیم ملی مثلا حذف تصویر یوز، کم نمی‌کنه.»  
 
 
 


زندگی هنگ کنگی در خانه‌های تابوتی! عکاس کانادایی دو سال وقت گذاشت تا شرایط زندگی در محله های  قدیمی و فقیرنشین هنگ‌کنگ  را مستند کند. او نام این خانه‌ها را که به اندازه یک تشک خواب یک نفره است «خانه‌های قفسی و تابوتی» گذاشته  است. تصاویر بیشتر این خانه‌ها را می‌توانید با استفاده از قابلیت QR در این جا مشاهده کنید. کاربری درباره این تصاویر نوشت: «فقر و فاصله طبقاتی هر جا که باشه دردناکه.» و کاربری هم نوشت: «این سبک از زندگی برای مردمان کشورهای پرجمعیتی مثل هنگ کنگ به یک عادت تبدیل شده است.»                وقتی  #بجای_زندان داغ می‌شود با اجرای قانون صدور رای محکومیت‌های اجتماعی برای برخی مجرمان به جای زندان، قضات حکم‌های تنبیهی اجتماعی صادر می‌کنند. اتفاقی که با #بجای_زندان مورد توجه  قرار گرفته است. در آخرین این احکام، یک قاضی برای دختر 13 ساله‌ای که متهم به مشارکت در دزدی بوده ، حکم جالبی صادر کرده است. در این حکم آمده: «شما را نصیحت می‌کنم که به چنین کاری نپردازید، چون باعث می‌شود اقوام و آشنایان به شما به چشم یک انسان نامطمئن نگاه کنند. اگر مجدد تکرار شود مانند یک انسان بزرگ سال برخورد قانونی می‌شود.» کاربری در این باره نوشت: «خوبه که به جای زندان برای برخی محکومیت‌ها تنبیه‌های سازنده اجتماعی در نظر گرفته شود اما از آن طرف باید این تنبیهات جنبه اصلاحی هم داشته باشد.»  
توفان سرخ ، یزد را در نوردید! تصاویر وحشتناک توفان روز گذشته در یزد که توفان سرخ نامیده شد، در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت. کاربری نوشت: «شبیه فیلم‌های وحشتناکه. خدا به داد مردم این شهر برسه. واقعا وحشتناک بوده.» و کاربر دیگری نوشت: «شبیه توفان چند  سال پیش تهرانه.» کاربری هم نوشت: «خسارت‌های زیادی هم به درختان و برخی ماشین‌ها وارد کرده.»               یک تیر و دو نشان با Notme #! Notme # بعد از کمپین Metoo # سر و صدای زیادی به پا کرده است. این کمپین زنان آمریکایی طرفدار ترامپ را نشان می‌دهد که در مقابل کمپین آزار جنسی با حمل اسلحه می‌گویند : «من نه»! یعنی من مورد تجاوز قرار نگرفته‌ام. اتفاقی که وجه دیگر آن حمایت این زنان از قانون آزادی حمل سلاح در آمریکاست. کاربری آمریکایی نوشت: «از این که من جزو این کمپین نیستم، خوشحالم.» و کاربر دیگری از ایالت تگزاس در این باره نوشت: «من با این کمپین موافقم به شرط آن  که از این سلاح برای هر مبارزه‌ای استفاده نشود و کارکردش فقط دفاع از خود در برابر آزار جنسی یا هر جرم آزاردهنده و ناعادلانه دیگری باشد.»