تجمع بزرگ مردم سوریه در حمایت از اسد و جبهه مقاومت

هزاران نفر از مردم سوریه در حمایت از اسد و جبهه مقاومت در میدان مرکزی شهر دمشق تجمع کردند.
تجمع کنندگان سوری با در دست داشتن پرچم سوریه، ضمن حمایت از نظام و ارتش کشورشان، حمله موشکی روز شنبه آمریکا و متحدانش به سوریه را محکوم و خواستار پیگیری این تجاوز از سوی مسئولان سوری شدند.
آنان از مجامع بین‌المللی خواستند در برابر این تجاوزها سکوت نکنند.
تجمع کنندگان همچنین خواستار جواب دندان شکن به تجاوزهای اخیر آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه شدند.آحاد مردم سوریه همچنین از ارتش و نیروهای جبهه مقاومت اسلامی که با تروریسم در این کشور مقابله می‌کنند، تشکر و قدردانی کردند.


مردم دمشق با وجود حمله موشکی آمریکا و متحدانش از همان روز نخست به زندگی عادی خود در این شهر ادامه داده و بازارها و خیابان‌های این شهر شاهد حضور مردم در محله‌های مختلف است.
مردم سوریه بیش از هفت سال است که با بحران گروه‌های تروریستی که از سوی کشورهای غربی- عربی حمایت می‌شوند، به طور روزانه روبه رور هستند و از اقداماتی همچون تجاوز مشترک روز شنبه آمریکا، انگلیس و فرانسه نگران نمی‌شوند.
آمریکا و کشورهای غربی به دنبال شکست تروریست‌ها در غوطه شرقی با ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی در دوما با انتشار موجی از اخبار گمراه‌کننده و دروغین و مطالب جعلی سوریه و روسیه را مورد تهدید قرار دادند.
اعتراض علما و مردم پاکستان به حمله آمریکا
از سوی دیگر جمعی از علما، احزاب سیاسی و مذهبی و مردم پاکستان در اعتراض به تجاوز جنایتکارانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه، راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند.
شهر راولپندی پاکستان شاهد اعتراض مردم به تجاوز جنایتکارانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه بود.جمعی از رهبران و علما با تجمع مقابل باشگاه خبرنگاران این شهر، تجاوز نظامی آمریکا به سوریه را نادیده گرفتن حقوق بشر دانستند.
مسیحیان پاکستان نیز با محکوم کردن تجاوز جنایتکارانه آمریکا به سوریه، پایان تجاوز آمریکا و متحدانش به پاکستان را خواستار شدند.
در این تجمع «ثاقب اکبر» دبیرکل حزب همبستگی پاکستان، مولانا «حافظ محمد اقبال رضوی» و قاضی «محمد ظهور الهی» از علمای راولپندی و «سهیل حیات» رئیس انجمن مسیحیان راولپندی حضور داشتند.
پرچم آمریکا در عراق به آتش کشیده شد
همچنین در اعتراض به حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه، مردم عراق در شهرهای مختلف تظاهرات کردند.
به گزارش شبکه سومریه نیوز عراق، تظاهرکنندگان در میدان آزادی بغداد تجمع کرده و شعار "دست از ویران کردن سوریه بردارید، همانطور که کشور ما را نابود کردید" را سر دادند.
در این تظاهرات که شعار "آمریکا، سوریه را بمباران نکن" سر داده شد، تظاهرکنندگان پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.
مردم در نجف و بصره نیز شعارهایی علیه انگلیس و فرانسه سر دادند و همچنین پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.
تظاهر کنندگان تصاویری از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در دست داشتند که بر روی آن یک صلیب بزرگ بود.
سران عرب، شریک در تجاوز به سوریه
در این میان"طلال سلمان" روزنامه نگار برجسته لبنانی در مقاله‌ای با اشاره به حمله نظامی سه جانبه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه، نوشت: سران عرب با سکوت اختیار کردن درباره این اقدام، در تجاوز سه جانبه غرب به سوریه، شریک هستند.
سلمان در روزنامه فرامنطقه‌ای "رای الیوم" نوشت: بیشتر سران کشورهای حاشیه خلیج فارس با عربستان در حمله سه جانبه غرب به سوریه هم داستان شدند. مصر تنها به ابراز نارضایتی از این اقدام، اکتفا کرد، عراق یک گام جلوتر نهاد و آن را محکوم کرد، مغرب به دور از این تحولات است، لیبی از درون متلاشی شده است و الجزایر درگیر حادثه یک هوایپمای نظامی است که چند روز پیش، سقوط کرد. سکوت اکثر حاکمان عرب، به معنی موافقت و همراهی ضمنی آن‌ها با حمله به سوریه است. اجلاس اتحادیه عرب در حالی برگزار شد که موضوع حمله به سوریه در سخنان سران جایی نداشت. وزیران خارجه این کشورها با ادبیاتی که به کار بردند، نه حمله به سوریه را تایید ونه شجاعانه آن را محکوم کردند بلکه به شکل مذبوحانه ای، به یک ابراز نارضایتی اکتفا نمودند.
آمریکا پایگاه نظامی جدید در دیرالزور ایجاد کرده است
به‌رغم وعده ترامپ برای خروج از سوریه در آینده‌ای نزدیک، آمریکا یک پایگاه نظامی جدید در شرق دیرالزور راه‌اندازی کرده است.
وب‌سایت خبری مستقل اورئینت گزارش داد، پایگاه جدید آمریکا در میدان نفتی التنک است که تحت کنترل نیروهای کرد قرار دارد و نیروهای آمریکایی تجهیزات بیشتری به آنها ارسال می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید پیشتر بر قاطعیت ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.همچنین گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه همتای آمریکایی خودش را برای حفظ حضور نظامی در این کشور جنگ‌زده برای طولانی مدت متقاعد کرده است.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در افتتاحیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه: بازدهی 25 درصدی بازار سرمایه در سال 96 موگرینی: حفظ برجام برای اروپا حیاتی است تجمع بزرگ مردم سوریه در حمایت از اسد و جبهه مقاومت سه دستاورد جدید هوانیروز ارتش رونمایی شد رئیس قوه قضاییه: دستگاه قضایی از سیاست‌های ارزی اخیر دولت حمایت می‌کند در جلسه ستاد اقتصادی ساماندهی مسائل ارزی کشور اتخاذ شد: اختصاص 3 هزار میلیارد تومان مابه التفاوت قیمت ارز برای دارو و کالاهای اساسی وزارت اطلاعات خبر داد کشف محموله کلان مواد منفجره در مرزهای شرقی کشور مدیر سابق "اف.بی.آی": ترامپ فردی خطرناک و دارای رذائل اخلاقی است لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس ویتنام: فعالیتهای تروریستی منطقه با دخالت‌های نظامی آمریکایی آغاز شده است سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ دارویی تغییر قیمت نداشته است میخ دیگری بر تابوت اتحادیه عرب 30 فروردین تا 6 اردیبهشت؛ سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود نماینده تهران در مجلس خبر داد سوال از وزیران دادگستری و کشور در مورد سعید مرتضوی عضو شورای شهر: گزینه‌های مطرح برای انتخاب شهردار تهران گمانه زنی است بارش برف و باران بهاری در 13 استان کشور