موگرینی: حفظ برجام برای اروپا حیاتی است

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز پیش از نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا گفت: حفظ برجام برای اروپا حیاتی است و وزیران خارجه اتحادیه اروپا امروز بار دیگر تعهد خود به اجرای کامل برجام را مورد تاکید قرار خواهند داد.
موگرینی در گفتگو با خبرنگاران در لوکزامبورگ گفت: انتظار دارم که وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست امروز حمایت قوی اروپا به اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران توسط همه طرفها را مورد تاکید قرار دهند.
وی افزود: سه کشور اروپایی طرف برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) سایر اعضا را از نتیجه تلاشها بخصوص در ارتباط با دولت آمریکا و همچنین ادامه کار ما با ایران برای تداوم پایبندی به برجام را آگاه خواهند کرد.
موگرینی در پاسخ به سوال خبرنگاران نیز گفت: ما در زمان حاضر تحریم‌هایی علیه ایران در ارتباط با موضوعات غیر هسته‌ای داریم اما هیچ تصمیمی برای تحریم (جدید) ایران نداریم.


وی تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که با دوستان آمریکایی خود کار کنیم و این مساله را تضمین کنیم که همه طرفها به اجرای کامل برجام متعهد باقی بمانند.
موگرینی تصریح کرد: جلسه قبلی کمیسیون مشترک برجام بسیار مثبت بود و همه تاکید کردند که ایران به تعهدات هسته‌ای خود کاملا پایبند بوده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 11بار این مساله را تائید کرده است. حفظ اعتبار آژانس بخصوص در شرایطی که امیدواریم وارد بحث‌هایی با کره شمالی بشویم، حیاتی است.
وی افزود: کارها ادامه دارد و ما اعتقاد داریم که حفظ وحدت در این زمینه ضروری است و اروپایی‌ها همواره به روشنی بیان کرده‌اند که برای ما حفظ برجام حیاتی است و متضمن منافع استراتژیک ما است و ما به آن پایبند خواهیم بود.
*موگرینی و وزیران خارجه اروپایی اجرای برجام را بررسی کردند
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس دیروز در جلسه‌ای در لوکزامبورگ موضوع ادامه حمایت اروپا از اجرای کامل برجام را بررسی کردند.
دو سخنگوی رسمی اتحادیه اروپا اعلام کردند که در این جلسه هماهنگی سیاست‌های اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی در حمایت از ادامه اجرای برجام مورد بررسی قرار گرفت.
در همین حال، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان نیز پیش از نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ در گفت و گو با خبرنگاران بار دیگر بر اهمیت حفظ توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرد و گفت که تلاش‌ها و مذاکرات در این زمینه با انگلیس و فرانسه و همچنین با شریکان آمریکایی ادامه دارد. وی در عین حال گفت که باید به مسائلی مانند حضور ایران در سوریه و برنامه موشک‌ بالستیک ایران نیز پرداخته شود.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در افتتاحیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه: بازدهی 25 درصدی بازار سرمایه در سال 96 موگرینی: حفظ برجام برای اروپا حیاتی است تجمع بزرگ مردم سوریه در حمایت از اسد و جبهه مقاومت سه دستاورد جدید هوانیروز ارتش رونمایی شد رئیس قوه قضاییه: دستگاه قضایی از سیاست‌های ارزی اخیر دولت حمایت می‌کند در جلسه ستاد اقتصادی ساماندهی مسائل ارزی کشور اتخاذ شد: اختصاص 3 هزار میلیارد تومان مابه التفاوت قیمت ارز برای دارو و کالاهای اساسی وزارت اطلاعات خبر داد کشف محموله کلان مواد منفجره در مرزهای شرقی کشور مدیر سابق "اف.بی.آی": ترامپ فردی خطرناک و دارای رذائل اخلاقی است لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس ویتنام: فعالیتهای تروریستی منطقه با دخالت‌های نظامی آمریکایی آغاز شده است سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ دارویی تغییر قیمت نداشته است میخ دیگری بر تابوت اتحادیه عرب 30 فروردین تا 6 اردیبهشت؛ سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود نماینده تهران در مجلس خبر داد سوال از وزیران دادگستری و کشور در مورد سعید مرتضوی عضو شورای شهر: گزینه‌های مطرح برای انتخاب شهردار تهران گمانه زنی است بارش برف و باران بهاری در 13 استان کشور