صالحی در جمع خبرنگاران: حمله به سوریه ورشکستگی سیاست آمریکا را نشان می‌دهد

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: حمله آمریکا به سوریه ورشکستگی سیاست آمریکا را نشان می‌دهد.
به گزارش مهر، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، در حاشیه آیین رونمایی از کتاب خاطراتش با عنوان گذری در تاریخ در جمع خبرنگاران با اشاره به حمله مشترک موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس اظهار داشت: این حمله، ورشکستگی سیاست آمریکا را نشان می دهد. وی افزود: آمریکا و برخی کشورهای اروپایی که همراهی کردند، بدون هیچ دلیل متقنی این حمله را انجام دادند. این یادآور همان اتفاقاتی است که در عراق رخ داد. آمریکایی ها بر اساس اسنادی که کالین پاول وزیر وقت خارجه این کشور در سازمان ملل ارائه کرد، مدعی شدند که عراق برای مقاصد غیرصلح آمیز از نیجر اورانیوم گرفته است. صالحی ادامه داد: بعد از یکی دو سال که عراق را شخم زدند، کاشف به عمل آمد که این سند، جعلی بوده و یک فضیحت سیاسی برای آمریکا ایجاد شد. رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: آمریکا و همراهانش برای توجیه حمله اخیرشان به سوریه، دچار لکنت زبان و تناقض گویی شده اند. حمله اخیر به سوریه یک حسن هم داشت و آن هم بیداری مردم بود؛ مردم حقیقت و هویت واقعی کشورهای مستکبر را شناختند. صالحی با بیان اینکه مردم جهان عرب فهمیده اند چه کسانی دوست و چه کسانی دشمن واقعی شان هستند، گفت: همیشه می خواستند ایران را به عنوان دشمن اعراب نشان بدهند اما مشخص شد چه کسانی دشمن اعراب هستند.
وی افزود: دشمن اعراب که سرزمین مقدس عرب ها و مسلمانان را اشغال کرده را کنار گذاشته اند، دست دوستی به سمتش دراز می کنند اما ایران که به حمایت از مظلوم آمده است را محکوم می کنند که این ها راه به جایی نمی برد.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» از آیین آغاز به کار نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گزارش می دهد افتتاح فاینکس در غیاب کرباسیان و سیف «ابتکار» سفر ظریف به تاجیکستان برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو اکو را بررسی می‌کند سخنگوی وزارت خارجه: هدف اصلی حمله به سوریه ایجاد شکاف در مثلث آستانه بود جلال خوشچهره جنبه‌های تهاجم محدود به سوریه در هنگام سختی های روزهای پرترافیک بارانی چه باید کرد؟ صبوری زیر باران «ابتکار» از شرایط نابرابر نمایش فیلم‌های سینمای ایران گزارش می دهد اکران های درون سازمانی علیه سینما علت حادثه سانچی مشخص شد خطای انسانی در هر دو کشتی چینی و ایرانی عامل غرق نفتکش سانچی اجرا نشدن حکم دادستان سابق دو وزیر را به مجلس کشاند کاوه مدنی که برای یک سفر کاری به خارج از ایران رفته بود به ایران برنگشت ماجرای یک استعفا «ابتکار» آینده سیاسی ناطق نوری را بررسی می‌کند ایستاده با سیاست صالحی در جمع خبرنگاران: حمله به سوریه ورشکستگی سیاست آمریکا را نشان می‌دهد جهانگیری: سیاست‌گذاری‌های دولت باید از پختگی و پشتوانه علمی برخوردار باشد علت حادثه سانچی مشخص شد خطای انسانی در هر دو کشتی چینی و ایرانی عامل غرق نفتکش سانچی