7 رئیس جمهور آمریکا در برابر یک اتهام

آفتاب یزد- گره سیاسی: فشارهای داخلی دست از سر دونالد ترامپ برنمی دارد. بیش از یک سال از حضور او در کاخ سفید می گذرد اما بخشی از افکار عمومی و رسانه ها در ایالات متحده همچنان منتظر هستند با توجه به پرونده های مختلفی که رئیس جمهور آمریکا دارد استعفا یا برکناری او را به زودی ببینند. موضوع استیضاح ترامپ یک بار در مجلس نمایندگان به رای هم گذاشته شد. آن طور که ایندیپندنت در آذر ماه پارسال نوشت:«یک گروه اکثریت از قانونگذاران هر دو حزب اصلی رای به «از دستور کار خارج شدن» یا به اصطلاح از بین بردن مفاد طرح استیضاحی که از سوی "ال گرین" نماینده ایالت تگزاس علیه ترامپ ارائه شده بود، دادند. مجموعا ۳۶۴ تن از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا با این طرح استیضاح ترامپ مخالفت کردند اما ۵۸ دموکرات از آن حمایت کردند. همچنین مجموعا ۱۲۷ دموکرات از مجموع ۱۹۴ دموکرات مجلس نمایندگان نیز رای به خارج کردن این طرح از دستور کار دادند.» دو موضوع مهم تا کنون در آمریکا علیه ترامپ دنبال می شود. اولی شائبه ارتباط کمپین انتخاباتی او با روسیه و نقش مسکو در تاثیرگذاری بر انتخابات نوامبر 2016 است و دومین موضوع به شخص او و رسوایی های جنسی بازمی گردد. هر دو پرونده در دستگاه‌های نظارتی و قضائی ایالات متحده دنبال می شود و پلیس فدرال یعنی FBI به دنبال دستیابی به حقیقت های پشت پرده است. دونالد ترامپ از همان ابتدای حضور در کاخ سفید وقتی با این چالش ها مواجه شد در قدم اول جیمز کومی رئیس FBI را برکنار کرد. او دومین رئیس اخراجی پلیس فدرال در تاریخ آمریکا بود. کومی جریان دخالت روسیه در انتخابات و ارتباط آن با ترامپ را با شدت هرچه تمام تر پیش می برد. رئیس‌جمهور آمریکا در یک مصاحبه تلوزیونی جیمز کومی، مدیر برکنار شده FBI را «یک آدم خودنما که توجه دیگران را گدایی می‌کنند» توصیف کرد. در همین حال خبرهایی مطرح شده بود که جیمز کومی، به کنگره آمریکا خواهد گفت که دونالد ترامپ از او خواسته بود که به تحقیقاتش درباره تماس‌های مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق‌اش با روسیه خاتمه بدهد. آقای کومی همچنین شهادت خواهد داد که رئیس‌جمهوری آمریکا به او گفته بود: "من انتظار وفاداری دارم." شاید اخراج کومی اجرای پرونده را تا حدودی کُند کرد، اما مانع از تحقیقات مستقل FBI نشد.

یورش FBI به دفتر وکیل ترامپ
حالا رابرت مولر به عنوان چالش جدید دونالد ترامپ در ماجرای شائبه دخالت روس ها و ارتباط آنها با کمپین او شده است. خبرگزاری فرانسه گزارش داد:«رابرت مولر، دادستان ویژه تحقیق در مورد دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر اظهارات دونالد ترامپ جونیور (پسر بزرگ دونالد ترامپ) راجع به دیدار جنجالی او با یک وکیل زن روس که در دوران مبارزات انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 صورت گرفته بود، تمرکز کرده است. پسر دونالد ترامپ ابتدا ژوئیه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد این دیدار که در برج ترامپ در نیویورک انجام شد، برای گفتگو درباره سیاست فرزندپذیری روسیه ترتیب داده شده بود. گمان می رود این بیانیه با مشارکت مستقیم دونالد ترامپ نوشته شده بود. اما در چند ایمیل که در آستانه این دیدار برای ناتالیا وسلنیتکایا، وکیل روس فرستاده شده بود، دونالد ترامپ جونیور برای دریافت اطلاعاتی بر ضد هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات پدرش در انتخابات ریاست جمهوری ابراز علاقه کرده بود. با این حال برخی گمانه زنی ها از احتمال بازجویی مولر از شخص دونالد ترامپ حکایت داشت. دو منبع آگاه اعلام کردند بعد از اقدام اخیر FBI در یورش به دفتر وکیل شخصی ترامپ، احتمال اینکه رابرت مولر بازرس ویژه FBI در پرونده ارتباط ترامپ با روسیه اقدام به بازجویی از ترامپ کند، کاهش یافته است. حدود 10 روز پیش ماموران دفتر تحقیقات فدرال آمریکا FBI به دفتر و خانه مایکل کوهن وکیل شخصی ترامپ در شهر نیویورک یورش برده و آنجا را بازرسی کردند. موضوعی که موجب عصبانیت رئیس جمهور آمریکا شد. با این حال او در یک توئیت نوشت: «از رویکرد مبتنی بر همکاری در قبال تحقیقات مولر بر سر همدستی میان مسکو و کمپین انتخابات ریاست جمهوری ترامپ حمایت می‌کند.» ترامپ در این توئیت گفت:«من با رویکرد مبتنی بر همکاری و انضباط که ما سابقه تعامل بر اساس آن را با رابرت مولر داشته‌ایم، موافق هستم.» با این حال کلاف سردرگم دخالت کرملین در انتخابات آمریکا بعید است به زودی به نتیجه‌ی مناسبی برسد. هرچند بسیاری منتظر هستند دونالد ترامپ که از قضا علاقه زیادی به ریچارد نیکسون رئیس جمهوری دهه 60 قرن بیستم دارد به سرنوشتی مانند او دچار شود. (نیکسون با توجه به رسوایی های واتر گیت که گریبان او را گرفت مجبور به استعفا شد.»



افشای فرزند نامشروع برای ترامپ؟
اما این همه چالش های داخلی دونالد ترامپ نیست. هرچند در همان دوران انتخابات نیز برخی زنان مدعی ارتباط جنسی با او بودند اما حالا این ارتباطات وارد فاز تازه ای شده است. در تازه ترین این موارد استورمی دانیلز - ۳۹ ساله که نام واقعی اش استفانی کلیفورد است - مدعیست که در سال ۲۰۰۶ میلادی در جریان یک مسابقه گلف افراد مشهور در لیک تاهوی ایالت نوادا، یک بار با ترامپ ارتباط داشته است. استورمی دانیلز به برنامه "۶۰ دقیقه" سی‎ بی ‏اس
گفت که این میلیاردر نیویورکی و مجری وقت شوی تلویزیونی معروف کارآموز (Apprentice ) به او گفته بود که نگران همسرش نباشد. دانیلز افزوده:«به خاطر نگرانی از به خطر افتادن امنیت خودش و دخترش بود که ۱۱ روز پیش از برگزاری انتخابات سال ۲۰۱۶ در قبال دریافت ۱۳۰ هزار دلار از وکیل آقای ترامپ خیلی سریع تصمیم گرفت که با امضای یک قرارداد، از صحبت کردن با رسانه ها درباره رابطه ادعایی خودداری بکند.» او همچنین گفته است که یک مرد ناشناس سپس در شهر لاس وگاس نوادا به او و دختر نوزادش نزدیک شد و گفت: "ترامپ را رها کن. داستان را فراموش کن." ترامپ ادعای استورمی دانیلز را رد کرده است. در همین حین شخص دیگری به نام دینو ساجدین نگهبان برج ترامپ. در بیانیه‌ای که به دست سی ان ان رسیده است اعلام کرد: «امروز دریافتم توافق محرمانه من با نشریه نشنال اینکوایرر مبنی بر مخفی کردن یک خبر درباره رئیس جمهور ترامپ به رسانه‌ها درز کرده است. من تایید می‌کنم هنگامی که در برج جهانی ترامپ کار می‌کردم، از من درخواست شد از یک خدمتکار سابق که رئیس جمهور ترامپ با او رابطه داشت و فرزندی از این رابطه حاصل شد، حرفی نزنم.» صحبت‌های ساجدین درباره فرزند نامشروع ترامپ تاکنون بوسیله هیچکدام از رسانه‌هایی که درباره این خبر تحقیق کرده‌اند تایید نشده است. روز پنجشنبه انتشار دو گزارش مبنی بر پرداخت حق السکوت به وسیله نشنال اینکوایرر به یک نگهبان، واکنش این مجله را برانگیخت. مجله مذکور این مسئله را به طور قطع رد کرد.

اتهام فرزند نامشروع برای هفت رئیس جمهور
اما ترامپ اولین رئیس جمهور آمریکا نیست که به داشتن فرزند نامشروع متهم می‌شود، آن طور که وب سایت نیویورک دیلی نیوز می نویسد او هفتمین نفر است که با این اتهام مواجه می شود. در لیست این روسای جمهور نام جرج واشنگتن به عنوان اولین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده منتشر شده است. در این گزراش آمده است که آقای واشنگتن با برده ای به نام ونوس رابطه داشته که حاصل ان یک فرزند پسر بوده است! با این حال این موضوع از سوی چند تاریخ دان رد شده و آنها می گویند جرج واشنگتن نازا بوده است. از جمله این تاریخ دانان می گویند درحالی که همسر واشنگتن در ازدواج اول خود چند فرزند به دنیا آورده، اما حاصل از دواج او و واشنگتن هیچ فرزندی نبوده است. این موضوع برای دیگر رئیس جمهور آمریکا توماس جفرسون نیز مطرح شده که از رابطه با یک برده به نام سالی همینگز یک فرزند نامشروع داشته است. گزارش نیویورک دیلی نیزو می نویسد:«ویلیام هنری هریسون دیگر رئیس جمهور آمریکا نیز در حالی که 10 فرزند از همسر خود داشته از برده خود نیز تعدادی فرزند نامشروع داشته است!» گروور کلیولند، وارن هاردینگ و البته بیل کلینتون دیگر روسای جمهوری هستند که این گزارش نوشته شائبه هایی در مورد آنها وجود دارد که فرزند نامشروع داشته اند.» با این حال به نظر می رسد چنین اتهاماتی را نمی توان به طور کامل واقعی دانست. به عنوان نمونه دنی ویلیامز بارها ادعا کرده است که کلینتون پدرش است، هرچند یک آزمایش DNA که تقریبا 20 سال پیش انجام شد، که چنین چیزی صحت ندارد. در واقع به نظر می رسد بازار فروش چنین داستان هایی در آمریکا گرم است و برخی نیز به همین دلیل وسوسه می شوند تا مدعی فرزند برای روسای جمهور شوند و از این طریق هزاران دلار دریافت کنند. حالا باید دید داستان فرزند نامشروع ترامپ تا چد حد می تواند به واقعیت نزدیک شود!؟