لاریجانی در نطق پیش از دستور: آمریکا، انگلیس و فرانسه خلاف تمام نظامات بین المللی به سوریه حمله کردند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه وحشیانه و خلاف نظامات بین المللی بود.
به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی در نشست علنی روز یکشنبه مجلس در نطق پیش از دستور با بیان اینکه سالروز بعثت نبی مکرم اسلام را به نمایندگان و ملت بزرگوار تبریک و تهنیت عرض می کنم، اظهار کرد: این روز مظهر مسیر کمال انسانیت و اتحاد مسلمانان است اما با کمال تاسف در روز گذشته و در چنین روز وحدت آفرینی برای مسلمانان، شاهد بودیم که سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه خلاف همه نظامات بین المللی به یک کشور اسلامی وحشیانه حمله کردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تاسف آورتر اینکه برخی کشورهای اسلامی در کنار رژیم صهیونیستی و سران کفر از این جنایت حمایت کردند.
وی افزود: اولین سوالی که در ذهن شکل می گیرد این است که چه علتی عامل چنین اقدام غیرقانونی بوده است؟ ادعای این سه کشور بر این است که دولت سوریه در روزهای گذشته از سلاح شیمیایی استفاده کرده است و علت موفقیت نظام سوریه در اخراج تروریست ها از حومه دمشق، استفاده از چنین سلاحی بوده است.


وی افزود: در این 6، 7 سال اخیر اینگونه ماجراجویی ها وجود داشت که هربار ناموفق بودند و آنچه ماند صرفا یک ژست قلدرمابی بود اما خیانت برخی کشورهای مسلمان در اینگونه کثافت کاری سیاسی در اذهان توده های مومن باقی خواهد ماند.
لاریجانی ادامه داد: آیا این اقدام برای آنها ذلت آور و خجالت آفرین نیست که در روز بعثت پیامبر (ص) که روز وحدت مسلمانان است این کشورها با خوشحالی در کنار سران کفر و تروریست ها قرار گرفتند و با مسرت خیانت خود را اعلام کردند.
سایر اخبار این روزنامه
لاریجانی در نطق پیش از دستور: آمریکا، انگلیس و فرانسه خلاف تمام نظامات بین المللی به سوریه حمله کردند «ابتکار» چرایی تداوم حیات بیانیه‌های سیاسی را بررسی می‌کند موضع گیری های نخواندنی روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس فدراسیون روسیه: نباید اجازه دهیم آتش تنشی جدید در منطقه شعله‌ور شود محمد صادق جنان صفت سهم سیف و سیاستهای ارزی در حل بحران ارزی «ابتکار» از گزارش کمیسیون برنامه درباره تخلفات نفتی چند ده میلیاردی جدید دولت‌های نهم و دهم گزارش می دهد «ابتکار» از عملکرد کانون کارگردانان در قدم‌های نخست گزارش می دهد «فارابی » در حلقه مطالبات کارگردان ها فعالان اقتصادی در گفت‌و‌گو با «ابتکار» سیاست جدید ارزی دولت را نقد کردند بیم و امیدهای «نیما» خانه‌های تاریخی چگونه می‌توانند به گردشگری کمک کنند؟ تجربه زندگی در تاریخ شکل ظاهری روزنامه چقدر در جذب مخاطب اثرگذار است؟ زشت و زیبای لباسی از جنس عکس و کلمه « ابتکار» همزمان با نشست سران اتحادیه عرب نقش عربستان در تعیین روندهای خاورمیانه را مرور می‌کند ولایتی: اقدامات آمریکا در سوریه بهانه‌جویی است موبایل خاموش مرتضوی