بشار اسد در اوج پیروزی نیازی به حمله شیمیایی نداشته است


ژنرال «جاناتان شاو» اظهارات «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس درباره رئیس‌جمهور سوریه را زیر سوال برد. ترزا می مدعی شده بود که «بشار اسد» عامل حمله شیمیایی اخیر در شهر «دوما» است. ژنرال «جاناتان شاو» در واکنش به ادعای نخست‌وزیر انگلیس، این سوال را مطرح کرد که، «در شرایطی که بشار اسد در جنگ پیروز شده، چرا باید از تسلیحات شیمیایی استفاده کند؟» این ژنرال انگلیسی افزود: «این فقط نظر شخص من نیست، بلکه بسیاری از فرماندهان ارشد در ارتش آمریکا هم چنین نظری دارند. هیچ منطقی درمورد دست داشتن بشار اسد در این حمله، وجود ندارد. او شورشیان سوری را متقاعد کرد که با اتوبوس از مناطق اشغالی خارج شوند. او کنترل اراضی آنها را به دست گرفت. بنابراین، چرا باید آنها را با گاز شیمیایی هدف قرار داده باشد.»
به گزارش ایسنا، ژنرال شاو در مصاحبه اختصاصی با «میل آن‌ساندی» افزود: جهادی‌ها (تکفیری‌ها) و چند گروه اپوزیسیون دیگر که علیه (بشار اسد) می‌جنگند، انگیزه بسیار بیشتری برای یک حمله شیمیایی و سپس، متهم کردن دمشق به ارتکاب این حمله داشتند.
وی افزود: «انگیزه آنها (تروریست‌ها) این بود که آمریکا را وارد جنگ کنند، چون ترامپ اخیرا گفته بود آمریکا از سوریه خارج می‌شود.»
آدمیرال «لرد وست» فرمانده سابق نیروی دریایی انگلیس هم طی اظهاراتی مشابه، گفت: «من اگر مشاور رئیس‌جمهور (بشار) اسد بودم، چرا باید الان به او پیشنهاد می‌کردم، از سلاح شیمیایی استفاده کند؟ اصلا منطقی نیست.»


گفتنی است آمریکا، فرانسه و انگلیس به بهانه این حملات شیمیایی به سوریه حملات موشکی پرسروصدا اما بی‌فایده‌ای را انجام دادند.