بیانیه برائت از احمدی نژاد

43 تن از عالی ترین مقامات دولت های نهم و دهم در بیانیه ای مهم و تفصیلی، اقدامات اخیر احمدی نژاد را زمینه ساز جولان دشمنان خارجی و موجب آسیب به منافع مردم و نظام ارزیابی و به نوعی از او ابراز برائت کردند. در این بیانیه از «مواضع و رفتارهای ساختارشکنانه رئیس دولت نهم و دهم» انتقاد و تأکید شده که این مواضع و رفتارها «نه تنها خدمات گسترده مدیران و نیروهای متخصص، ولایتمدار و مردمی دولت‌های مذکور را تحت الشعاع قرار می‌دهد بلکه با مخالف خوانی، به نوعی زمینه را برای جولان عوامل فتنه و دشمنان خارجی برای تخطئه نظام و آسیب به منافع مردم فراهم کرده است.»
بخشی از بیانیه 43 مقام سابق: پیش‌بینی بی پایه درباره اتفاقات و تحولات آینده هرگز تحقق نیافت
به گزارش تسنیم و ایسنا در این بیانیه با تاکید براین که «رفع فقر، فساد، تبعیض و تسهیل خدمت خالصانه و صیانت از کرامت انسانی و پاسخ گویی به مطالبات به‌حق مردم که از آرمان‌های بلند انقلاب است منوط به همت و مجاهدت هماهنگ قوای سه‌گانه و دیگر ارکان نظام و دستگاه‌های حاکمیتی است. دستگاه قضایی در تحقق عدالت، احیای حقوق مردم و مبارزه با ظلم و فساد رسالت سنگینی برعهده دارد» آمده است: «از سوی دیگر در شرایطی که بیش از پیش همبستگی ملی، وحدت نیروهای متعهد برای پاسخ گو کردن و تصحیح رویکرد دولت و حفظ نظام اسلامی در برابر صف‌آرایی بی‌سابقه استکبار و ایادی منطقه‌ای ضروری است، مع‌الاسف شاهد برخی مواضع و رفتارهای ساختارشکنانه رئیس دولت نهم و دهم هستیم که نه‌تنها خدمات گسترده مدیران و نیروهای متخصص، ولایتمدار و مردمی دولت‌های مذکور را تحت الشعاع قرار می‌دهد بلکه با مخالف‌خوانی به‌نوعی زمینه را برای جولان عوامل فتنه و دشمنان خارجی برای تخطئه نظام و آسیب به منافع مردم فراهم کرده است.» همچنین در این بیانیه از برخی اقدامات اخیر احمدی نژاد انتقاد و به مواردی از این قبیل اشاره شده است: «نامه پراکنی‌های غیرمتعارف، طرح خواسته‌های غیر قانونی مانند برگزاری زودهنگام انتخابات، تضعیف نهادها و ارکان نظام اسلامی به بهانه نقد و اصلاح گری، عدم ترجیح مصالح ملی بر مسائل شخصی و گروهی مانند تکرار موضوع مهندسی انتخابات در حالی که کلیدواژه ناروای عوامل فتنه در سال 88 بود، التهاب آفرینی در جامعه، خود حق پنداری و استفاده از شیوه‌های خارج از روال قانونی که موجب خسارت به کشور و مردم است، فاصله گرفتن از شعارهای انقلابی که مبنای میثاق و رأی مردم بود، انقلابی نمایی به جای انقلابی گری و استفاده ابزاری از عدالت، تکرار ادعاهای بی اساس فتنه‌گران و رسانه‌های معاند و ضد مردمی، پیش‌بینی بی پایه درباره اتفاقات و تحولات آینده، حال آن که در گذشته نیز در مواردی از رخدادهایی سخن گفته شد که هرگز تحقق نیافت.» در بخش انتهایی این بیانیه که بازتاب گسترده ای در فضای مجازی پیدا کرد، درباره احمدی نژاد آمده است: «اینک خیر و مصلحت ایشان را در بازگشت به آرمان‌های امام و انقلاب می‌دانیم که اهم آن تقوای الهی، ولایت‌پذیری و خدمت خالصانه به مردم است و خاستگاه اقبال مردم به وی در سال 84 بوده است.»
چه کسانی این بیانیه را امضا کرده اند؟


این بیانیه به امضای این افراد رسیده است؛ مرتضی بختیاری (دادگستری)، مهرداد بذرپاش (سازمان ملی جوانان)، محمود بهمنی (بانک مرکزی)، امیرمنصور برقعی (سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی)، رضاتقی‌پور (ارتباطات و فناوری اطلاعات)، حمیدرضا حاجی‌بابایی (آموزش و پرورش)، سید محمد حسینی (فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سید شمس‌الدین حسینی (امور اقتصادی و دارایی)، صادق خلیلیان (جهاد کشاورزی)، کامران دانشجو (علوم، تحقیقات و فناوری)، پرویز داوودی (معاون‌اول رئیس دولت نهم)، مجید دوستعلی (هیئت دولت)، محمدمهدی زاهدی (علوم، تحقیقات و فناوری)، مسعود زریبافان (بنیاد شهید و امور ایثارگران)، محمد سلیمانی (ارتباطات و فناوری اطلاعات)، محمدحسین صفارهرندی (فرهنگ و ارشاد اسلامی)، زهره طبیب‌زاده نوری (مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری)، محمدحسن طریقت منفرد (بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، علیرضا طهماسبی (صنایع و معادن)، محمد عباسی (ورزش و وزیر تعاون)، فریدون عباسی (سازمان انرژی اتمی)، ابراهیم عزیزی (توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری)، علیرضا علی‌احمدی (آموزش و پرورش)، محمد علی‌آبادی (سازمان تربیت بدنی)، مهدی غضنفری (صنعت، معدن و تجارت)، محمود فرشیدی (آموزش وپرورش)، لطف‌ا... فروزنده (منابع انسانی و معاون امور پارلمانی ریاست جمهوری)، رستم قاسمی (نفت)، منوچهر متکی (امور خارجه)، صادق محصولی (وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، عبدالرضا مصری (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، حیدر مصلحی (اطلاعات)، مصطفی محمدنجار (دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت کشور)، محمدجواد محمدی‌زاده (محیط زیست)، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی (پارلمانی)، مسعود میرکاظمی (بازرگانی و نفت)، محمد ناظمی اردکانی (تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، مجید نامجو (نیرو)، فاطمه واعظ جوادی (محیط زیست)، احمد وحیدی (دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح)، مرضیه وحیددستجردی (بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی)، سید مهدی هاشمی (کشور) و اسدا... عباسی (تعاون، کار و رفاه اجتماعی).
انتقاد باقری لنکرانی از بست نشینی های اخیر
به گزارش خبرآنلاین در بین امضاکنندگان این نامه، برخی نام ها دیده نمی شود که نیکزاد، از جمله این افراد است. همزمان برخی دیگر از چهره ها هم اعلام کردند از انتشار این نامه مطلع نشده اند و گرنه آن را امضا می‌کردند. از جمله به گزارش تسنیم کامران باقری لنکرانی وزیر اسبق بهداشت، ضمن تأکید بر محتوای این بیانیه، تصریح کرد: آیا این بست نشینی‌ها به حفظ کیان نظام کمک می‌کند یا دشمنان ما را متوهم می‌کند؟ «توهم هایی که آثارش را در گفتار و نوشتار فرعون های زمان می‌بینیم. باید بدانیم حتی اگر خود را محق هم بدانیم و اگر مومنیم نمی‌توانیم به هر کاری دست بزنیم؟» همچنین علی یوسف‌پور سرپرست وزارت رفاه و تأمین اجتماعی دولت نهم و عضو هیئت مدیره شستا در دوره احمدی‌نژاد این نامه را تأیید کرد. در عین حال خبرآنلاین گزارش داد که نام برخی چهره های هوادار احمدی نژاد مانند غلامحسین الهام  و شیخ الاسلامی در بین امضاکنندگان این نامه دیده نمی شود.
هشدار و اتمام حجت تولیت آستان امامزاده صالح به جریان احمدی نژاد
همزمان تولیت آستان حضرت امامزاده صالح (ع) با انتقاد از بست‌نشینی و ایجاد اخلال توسط هواداران احمدی‌نژاد گفت: «تا امروز تحمل کرده‌ایم ولی از این به بعد تحمل نخواهیم کرد و این‌طور افراد را راه نمی‌دهیم تا امنیت و آرامش زائران تأمین شود.» به گزارش تسنیم حجت‌ الاسلام عبدالعلی گواهی با بیان این که دعا کردن نیاز به فراخوان ندارد، افزود: در مراسم پنج شنبه 23 فروردین و در حالی که مداح مراسم مشغول ذکر توسل اهل‌بیت علیهم‌السلام بود، یک نابینا را اجیر کردند و بلندگو را از دست او گرفت. این جا اماکن مقدسه است. این جا برای همه است؛ به هیچ جریان یا گروه یا طیف خاصی تعلق ندارد. ما این جا زائر مسیحی، یهودی، کلیمی و انواع افراد را می‌بینیم که حضور پیدا می‌کنند. بنا نیست امنیت و آرامش مردم را به‌هم زنیم.