روايت عجيب يك نماينده از كناره‌گيري نجفي

شرق: جدال بر سر مواضع اخير دادستان کل درباره استعفاي نجفي حالا به صحن علني مجلس کشيده است، به‌ويژه اينکه علي مطهري، نايب‌رئيس مجلس، نقد تندوتيزي روانه دادستان کرده و حتي خطاب به شوراي شهر خواستار پيگيري حقوقي اين مسئله شده است. در اين ميان اما در صحن علني مجلس حرف‌هاي جديدي از سوي نماينده اصولگراي شاهين‌شهر به گوش مي‌رسد. حسينعلي حاجي‌دليگاني به جلسه‌اي كه به ادعاي او پنجشنبه هفته گذشته در سعدآباد برگزار شده اشاره دارد و اينکه براي شوراي شهر تهران خط‌ونشان کشيده‌اند که چه کسي شهردار شود.حاجي‌دليگاني با اشاره به حواشي استعفاي نجفي از شهرداري تهران در يک جلسه محرمانه مدعي شده: «اخيرا نکاتي درخصوص تعيين‌تکليف شهردار تهران گفته مي‌شود که مثلا حاکميت نخواسته. چرا اين‌گونه مي‌گوييد؟ اينها عدم شفاف‌سازي است. بررسي کنند در نشستي که پنجشنبه گذشته در سعدآباد برگزار شده چه کساني حضور داشتند و چه تصميماتي گرفته شده است؟ و چرا خط‌ونشان کشيدند براي شوراي شهر تهران و شهردار تهران که چه کسي بايد استعفا دهد و چه کسي بايد شهردار شود. آنها تعيين‌تکليف کردند و بعد برعهده دادستان مي‌گذارند که دادستان دخالت کرده است. اين‌چنين نبوده و در آن جلسه تعيين‌تکليف شده است».
محمدعلي نجفي در دوران حضور در شوراي شهر تهران تلاش کرد تا عليه فساد اقدام کند. گزارش اخير او درباره 12 سال فعاليت محمدباقر قاليباف حاشيه‌هاي فراواني به دنبال داشت، به‌ويژه اينکه بندبند گزارش شهردار جديد آکنده از اسناد تخلف دوره شهردار قديم بود؛ آنچه به گفته برخي، گويا به مذاق بعضی‌ها چندان خوش نيامده است.علي مطهري که اداره جلسه مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به اخطار حاجي‌دليگاني گفت: «آنچه که در پشت‌پرده بوده و ما اطلاع نداريم بحث ديگري است، ولي اينکه خود دادستان مستقيما شوراي شهر تهران را تهديد مي‌کند که شما نبايد به بقاي شهردار رأي مي‌داديد و شهردار بايد دوباره استعفا دهد کار درستي نبود. اين موضوع ارتباطي به ايشان نداشت. مسائلي که پشت صحنه است با آنچه در ظاهر و رسانه‌هاست کاملا متفاوت است. برخي انتقاد داشتند که اينجا جاي ورود دادستان نبود».
البته علي مطهري غروب سه‌شنبه درباره سخنان دادستان کل درباره استعفاي نجفي مواضع مشخصي ارائه کرد.او به تأکيد گفت که «مردم به شورايي به نام شوراي شهر رأي مي‌دهند و از جاي ديگر دستور مي‌رسد که فلاني براي شهرداري تهران نبايد انتخاب شود، اگر رأي بدهيد شش ماه بيشتر دوام نمي‎آورد و بعد به‌گونه‌اي عمل مي‌کنند که همين اتفاق بيفتد.علي مطهري در کانال تلگرامي و صفحه اينستاگرامش نوشت: «ماجراي برکناري آقاي نجفي از شهرداري تهران موجب وهن جمهوري اسلامي شد. بخشي که از ابتدا مخالف تصدي اين پست توسط آقاي نجفي بود با اهرم‌هاي قدرتي که در دست داشت ايشان را مجبور به استعفا کرد و وقتي شوراي شهر تهران با استعفاي او مخالفت کرد شورا را تهديد کرد و سرانجام شورا و آقاي نجفي هم به بهانه بيماري که در بسياري از مردان بالاي 50 سال وجود دارد و مشغول کار خود هستند، تسليم اين فشارها شدند».او همچنين افزوده: «دادستان کل کشور بايد به مردم توضيح بدهد که موضوع مخالفت شوراي شهر تهران با استعفاي شهردار تهران چه ارتباطي با او داشته که شوراي شهر را تهديد مي‌کند و دستور مي‌دهد که شهردار بايد دوباره استعفا بدهد و شورا هم با آن موافقت کند.  دخالت قوا و نهادها و سازمان‌ها در کار يکديگر در کشور ما که هيچ‌کس قانع به اختيارات خود نيست معضل بزرگي است. قطعا شوراي شهر تهران حق شکايت از دادستان کل را دارد و اميد است که اقدام کند. شوراي شهر تهران و آقاي نجفي امتحان خوبي پس ندادند، بايد مقاومت مي‌کردند».