احزاب و جمعیت‌ها

ناصری:
برای برون رفت از مشکلات به دنبال افزایش وحدت ملی باشیم
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: با افزایش وحدت و ایجاد گفت‌وگوی ملی می‌توانیم مشکلات حوزه سیاست داخلی و خارجی را برطرف کنیم، بر این اساس تمام احزاب دو جریان سیاسی کشور برای آشتی ملی تلاش کنند.
عبدالله ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با اولویت‌های احزاب سیاسی کشور در سال پیش‌رو با توجه به شرایط داخلی و بین‌المللی اظهار کرد: شاید بتوان گفت مهمترین اولویتی که باید برای همه احزاب وابسته به دو جریان سیاسی کشور وجود داشته باشد، حفظ منافع ملی است. همه آنهایی که توجه به قانون اساسی و نگرش یکسان به این قانون را دارند، باید به دنبال راهکارهایی برای توسعه وحدت ملی، انسجام ملی و یا به عبارتی همان آشتی ملی باشند.


وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در سال جاری شرایط پیچیده‌ای در حوزه‌های اقتصادی و سیاست داخلی و بین‌المللی وجود داشته باشد. هر دو جریان سیاسی به ویژه آنهایی که در درون جریان اصولگرا در قدرت هستند و با نهادهای تاثیرگذار در سرنوشت کشور ارتباط دارند باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: این بخش از احزاب سیاسی باید تلاش کنند تا همگان به ضرورت گفت‌وگو و انسجام ملی فکر کنند؛ چراکه در این شرایط است که می‌شود سازوکارهای جدیدی برای توسعه کشور جهت استفاده در شرایط بحرانی ایجاد کرد. به نظر من ارتباط و گفت‌وگوی ملی اولویت اولی است که امروز همه اعضای احزاب باید برای آن تلاش کنند.
وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل جامعه ناامیدی مردم از کارآمدی مسئولین خواهد بود، گفت: ملموس‌ترین فضای ناامیدی جامعه از کارآمدی مسئولین را در نوسانات بازار ارز مشاهده کردیم. بدون تردید بسیاری از مردم که در صف‌های ارز حاضر می‌شدند، نه نیازمند بودند و نه قصد خروج از کشور را داشتند، اما آنها از وضعیت اقتصادی کشور ناامید بودند.
ناصری خاطر نشان کرد: برای اینکه حکومت چنین احساس ناکارآمدی را از مردم بگیرد و آرامش را به فضای جامعه تزریق کند، باید با کمک احزاب و نهادهای مدنی به دنبال ایجاد راهکارها برای گفت‌وگو میان همه جریان‌ها و در نهایت آشتی و انسجام وحدت ملی در کشور باشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد که انسجام و وحدت ملی هم مشکلات سیاست داخلی را برطرف خواهد کرد و هم مشکلات بین‌المللی را رفع می‌کند.
انتظار دبیرکل حزب اتحاد ملت از شهردار آتی تهران
شکوری راد گفت:نجفی شهری بری از فساد می‌خواست، شهردار بعدی نیز باید چنین باشد.
به گزارش ایسنا، متن توییت علی شکوری راد در ارتباط با عملکرد نجفی شهردار سابق تهران و انتظارات از شهردار آتی به شرح زیر است:
برای ما مهمترین موضوع در شهر تهران موفقیت شورای شهر و شهرداری در تامین انتظارات شهروندان است. شهری می‌خواهیم آباد، امن و زیبا با مدیران و مسئولانی امانتدار و بری از فساد تا شهروندان در آن آسایش و رضایت داشته باشند. نجفی چنین می‌خواست، چنین بود و موفق. شهردار بعدی هم چنین باید.
کرباسچی: تحلیل اشتباه درباره استعفای نجفی موجب ایجاد بگو و مگو می‌شود
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با رد استعفای نجفی از شهرداری تهران به دلیل فشارهای وارده بر وی، گفت: چنین تحلیل‌هایی موجب ایجاد بگو و مگو شده و مشکلی را حل نمی‌کند.
غلامحسین کرباسچی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیر اظهارات اخیر دادستان کل کشور درباره استعفای نجفی و اینکه تحلیل می‌شود که این استعفا به دلیل فشار بر نجفی است، ‌اظهار کرد: نجفی فرد دروغگویی نیست و دو بار به دلیل کسالت استعفا داده است. نجفی آنقدر شهامت دارد که اگر فشاری به او وارد شود بگوید که به خاطر همین فشارها استعفا داده است، من نجفی را فرد دروغگویی نمی‌دانم.
وی در ادامه افزود: خود نجفی اذعان کرده است که کسالت حادی دارد اما برخی تحلیل می‌کنند که او به خاطر فشارهای وارده استعفا داده است. هیچ کس دیگری نباید نجفی را به دروغ‌گویی متهم کند. اصل این موضوع را هم باید از خود نجفی سوال پرسید، ما در روزنامه خودمان نوشتیم که نجفی شفاف در این زمینه با مردم صحبت کرده و دلیل استعفایش را بیان کند.
این فعال سیاسی ادامه داد: وقتی تحلیل می‌شود که این استعفا به دلیل فشارها بر شهردار تهران است، ‌بگو و مگو پیش می‌آید که من با این بگو و مگوها در میان جریان اصلاحات و خارج آن یا با قوه قضاییه موافق نیستم،زیرا نه چیزی به کشور داده می‌شود، نه مساله‌ای را حل می‌کند و نه مردم حوصله این حرف‌ها را دارند. نجفی مدتی شهردار بوده و کار کرده است و اکنون مشکلی برایش پیش آمده و دو بار به خاطر بیماری استعفا داده است. هر کس بگوید دلیل این استعفا مساله دیگری بوده است، وقت بیهوده تلف کرده است. بیان این اظهارات موجب ایجاد بگو و مگو با قوه قضاییه یا سایر دستگاه‌ها می‌شود.
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی همچنین در پاسخ به این پرسش که تکلیف اصلاح‌طلبان با موضوع استعفای نجفی چه می‌شود و آیا این مساله جریان مذکور را بن‌بست می‌کشاند؟ تصریح کرد: جریان اصلاحات شورایی به نام شورای عالی سیاستگذاری و سخنگو دارد و من نمی‌توانم از طرف این جریان صحبت کنم.
کرباسچی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما پس از استعفای نجفی تکلیف پرونده‌هایی که شهرداری به قوه قضاییه فرستاده است چه می‌شود، خاطرنشان کرد: من خبری از این پرونده‌ها ندارم. اگر تخلفی در این پرونده‌ها انجام شده است، قوه قضاییه به آن رسیدگی می‌کند. من در این باره نمی‌توانم اظهارنظری کنم و معتقدم باید شان قوه قضاییه، شهرداری و شورای شهر را رعایت کنیم. اگر پرونده‌هایی که شهرداری به قوه قضاییه فرستاده است جنبه مجرمانه دارد، آن را باید قوه قضاییه تشخیص دهد. وقتی ما در شرایطی که قوه قضاییه هنوز در مورد این پرونده‌ها اظهارنظر نکرده است، بگوییم که تخلفی انجام شده است، ما جرم کرده‌ایم، زیرا مرجع رسیدگی به این پرونده‌ها قوه قضاییه است
پیش‌کنگره و کنگره جامعه اسلامی مهندسین اردیبهشت و تیرماه برگزار می‌شود
سیزدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین هفتم تیرماه و پیش‌کنگره این تشکل سیاسی نیز در بیستم اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، سیزدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین هفتم تیرماه و پیش‌کنگره این تشکل سیاسی نیز در بیستم اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
بر پایه این خبر اعضای ستاد برگزاری کنگره سیزدهم جامعه اسلامی مهندسین نیز که توسط محمدرضاباهنر دبیرکل این حزب منصوب شدند، به شرح ذیل هستند: غلامرضا نجابت رئیس ستاد، احمدنیکفر مسئول کمیته تشکیلات، علی‌محمدبدیعی مسئول کمیته مالی و پشتیبانی، محمدناظمی اردکانی مسئول کمیته اصلاح اساسنامه و مرامنامه، علیرضا خجسته پور مسئول کمیته سیاسی و ارتباطات، محمدکامور مسئول کمیته اجرایی و علیمردانی مسئول دبیرخانه.
سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: فضای آرام، لازمه توفیق دولت در تلاش شبانه‌روزی برای رفع مشکلات ارزی است
رمضانعلی سبحانی‌فر از تلاش شبانه روزی تیم اقتصادی دولت، برای رفع ساختاری مشکلات موجود در تبادلات ارزی کشور سخن گفت.
به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به عزم جدی دولت تدبیر و امید و تلاش شبانه روزی تیم اقتصادی دولت، برای رفع ساختاری مشکلات موجود در تبادلات ارزی کشور که با حمایت کامل همه بخش‌های نظام در حال انجام است، گفت: ایجاد فضای آرام برای مجموعه سیاستگذاران کشور را لازمه توفیق این برنامه‌ها دانسته و بر ضرورت همراهی تمامی نخبگان کشور از جمله فعالان ارجمند رسانه‌ای تاکید شده است.
در پی انتشار تذکر حسین مقصودی نماینده سبزوار و جغتای به نام سبحانی‎فر، دیگر نماینده این حوزه انتخابیه، دفتر وی با انتشار تکذیبیه‌ای اعلام کرد: "نقل قول مذکور کاملا بی‌اساس است." مقصودی امروز در پایان صحن علنی مجلس با اشاره به نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر، گفته بود: والله هرکجای دنیا بود رئیس‌جمهور باید استعفا می‌داد؛ استعفا که نمی‌دهید؛ لااقل وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی را برکنار کنید.
در این بیانیه آمده است: "در شرایطی که دشمنان ایران اسلامی از هر حربه و خدعه‌ای برای ضربه به نظام و کشور فروگذاری نمی‌کنند، از رسانه‌های محترم انتظار می‌رود با حساسیت ویژه از درستی مطالبی که منتشر می‌کنند اطمینان یابند."
خبرآنلاین ضمن اصلاح این اشتباه سهوی در خبر یادشده، جوابیه دفتر سبحانی‎فر را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کرد.
در بخش پایانی اطلاعیه دفتر سبحانی‌فر نیز با اشاره به عزم جدی دولت تدبیر و امید و تلاش شبانه روزی تیم اقتصادی دولت، برای رفع ساختاری مشکلات موجود در تبادلات ارزی کشور که با حمایت کامل همه بخش‌های نظام در حال انجام است، آمده است: ایجاد فضای آرام برای مجموعه سیاستگذاران کشور را لازمه توفیق این برنامه‌ها دانسته و بر ضرورت همراهی تمامی نخبگان کشور از جمله فعالان ارجمند رسانه‌ای تاکید شده است.
کنایه وزیر احمدی‌نژاد به نظامیانی که سودای پاستور دارند: تجربه قالیباف و رضایی را مدنظر داشته باشید
عضو جمنا گفت: «مردم در دوره‌های گذشته انتخابات به افراد نظامی چون محسن رضایی، محمدباقر قالیباف و علی شمخانی رای ندادند. این نشانه و علامتی برای افراد نظامی است و اگر می‌خواهند نامزد انتخابات شوند این تجربه را مدنظر داشته باشند.»
سیدمحمد حسینی، عضو شورای مرکزی جمنا در واکنش به اظهارنظر برخی اصولگرایان مبنی بر رئیس‌جمهور شدن یک نظامی با یادآوری سرنوشت نامزدی محسن رضایی، محمدباقر قالیباف و علی شمخانی گفت:‌ اینکه مردم در انتخابات به این افراد اقبال نداشتند خود یک نشانه است؛ بنابراین افرادی که نظامی هستند و قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دارند این مسئله را مدنظر داشته باشند.
او تصریح کرد: «مردم در دوره‌های گذشته انتخابات به افراد نظامی چون محسن رضایی، محمدباقر قالیباف و علی شمخانی رای ندادند. این نشانه و علامتی برای افراد نظامی است و اگر می‌خواهند نامزد انتخابات شوند این تجربه را مدنظر داشته باشند که افرادی قبلی با اقبال مردم مواجه نشدند.»
وزیر ارشاد دولت محمود احمدی‌نژاد یادآور شد: «البته نظامیانی داشتیم که نامزد انتخابات مجلس شده و مردم هم به آنان رای داده‌اند اما تابه‌حال در انتخابات ریاست جمهوری چنین اتفاقی نیفتاده است.»
حسینی در همین حال اضافه کرد: «آنچه برای مردم در هنگام رای دادن اهمیت دارد این است که یک فرد مقتدر و توانمند رئیس‌جمهور شود و اگر وعده‌ای می‌دهد به آن وعده پایبند بماند. مردم مدیر قوی و قدرتمند می‌خواهند که بتواند با جدیت کار کند و مخصوصاً مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان را کاهش دهد.»
تابش: شورای نگهبان نباید مصادیق رجل سیاسی را تقلیل دهد
نایب رئیس نخست فراکسیون امید درباره ورود مجلس شورای اسلامی به تعیین شروط رجل سیاسی گفت: تصورم بر این است که مجلس باید قوانینی را برای شرایط رجل سیاسی تعیین کند.
محمدرضا تابش درباره شروط ابلاغی جدید از سوی شورای نگهبان در خصوص رجل سیاسی و ورود مجلس برای تعیین این شرایط گفت: نمی‌دانم تعیین مصادق رجل سیاسی از وظایف مجلس تعریف می‌شود یا شورای نگهبان، ‌این خود محل بحث است و شاید لازم باشد مجلس قانونی در این باره تعیین کند. شورای نگهبان می‌تواند دیدگاه‌های خود را بیان کند اما رد و یا تائید افراد باید بر اساس قانون صورت بگیرد.
تابش در پاسخ به این سوال که یکی از بندهای شروط ابلاغی مبنی بر این است که افرادی که در جریان اعتراضات سال 88 حضور داشتند نمی‌تواند برای انتخابات کاندیدا شوند، آیا این امر برخلاف حق قانونی افراد و گفته‌های اخیر رهبری نیست، گفت: شورای نگهبان نباید مصادیق رجل سیاسی را تقلیل دهد به این امر که اعمال و افعال افراد چیست.
وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم نظر جمع اعضای شورای نگهبان این باشد و اگر هم بوده است باتوجه به واکنش‌های اهالی سیاست و اهل فضل که در خود شورای نگهبان هم حضور دارند،بهتر است آن را مورد تجدید نظر قرار دهد.این موضوعات در حد و سطح مصادیق که مطرح می‌شود تصورم بر این است که اگر لازم باشد باید در مجلس برای مصادیق رجل سیاسی قوانین را تعیین کنیم.
سجادی:
پدیده مخرب قبیله‌گرایی سیاسی انسجام کشور را برهم می‌زند
سخنگوی جبهه پیروان گفت: پدیده مخرب قبیله‌گرایی سیاسی انسجام را در کشور برهم زده و باعث درحاشیه ماندن افراد لایق می‌شود.
سیدکمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قبیله‌گرایی سیاسی و جناحی یک گرفتاری و از دیگر موانع پیشرفت است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال‌ها پیش درباره تشکل‌های سیاسی سخنرانی خوبی در کرمانشاه داشتند و ویژگی‌های احزاب خدمتگزار و تغییرات مثبت برای کشور را برشمردند.
وی افزود: در کشور ما متاسفانه وقتی جناحی به قدرت می‌رسد هم‌حزبی‌های خود را حتی اگر مجرم بوده و سوابق درخشانی نداشته باشند روی کار می‌آورد و امکانات و مسئولیت‌های بسیاری را نیز علی‌رغم عدم شایستگی در اختیار وی قرار می‌دهد؛ لذا این امر بی‌عدالتی بوده و باعث تخریب مدیریت کشور می‌شود، همچنین از طرفی سبب خواهد شد تا جناح مقابل ضعیف تلقی شود.
سجادی تصریح کرد: وجود پدیده مخرب قبیله‌گرایی سیاسی انسجام را در کشور برهم زده و باعث درحاشیه ماندن افراد لایق و با استعداد می‌شود.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان کرد: هم‌اکنون این پدیده مخرب به میزان قابل توجهی در بدنه دولت فعلی مشاهده می‌شود، به نحوی که یک جناح به صرف آنکه در انتخابات اثرگذار بوده سهم‌خواهی کرده و در نتیجه افرادی که شایسته نیستند و کهولت سن دارند و از طرفی دارای سابقه مدیریت درخشانی نیز نیستند به راحتی روی کار آورده است.
وی ادامه داد: کشور ما حدود 80 میلیون نفر جمعیت دارد و طبیعتا استعدادهای فراوانی می‌توانند امور دستگاه‌های اجرایی را برعهده بگیرند، اما به دلیل قبیله‌گرایی سیاسی در حاشیه باقی خواهند ماند.
سجادی تاکید کرد: فرمایش مقام معظم رهبری در نکوهش این پدیده مخرب بسیار متین است و جناح‌های سیاسی وظیفه دارند در مبارزه با این آفت تلاش کنند.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: جناحی که از یک کاندیدا حمایت می‌کند نباید پس از روی کار‌آمدن آن فرد، سهم‌خواهی کند، به نحوی که جریان سیاسی مقابل در حاشیه قرار بگیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در دولت روحانی چه تعداد اصولگرا در پست‌های کلیدی قرار دارند؟ اگر باشند نیز تحت تاثیر جَو قالب هستند و به نظر می‌رسد که کلیه پست‌های مدیریتی مهم تحت سیطره جناح اصلاح‌طلب است.