گسترش ترمز استقلال را کشید پرسپولیس از شکست برابر پارس جنوبی گریخت

تیم فوتبال پرسپولیس با گلزنی دقایق پایانی «کمال کامیابی نیا» از شکست برابر تیم پارس جنوبی جم گریخت و یک امتیاز از این دیدار خانگی کسب کرد.
در این دیدار که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، تیم پرسپولیس با کسب نتیجه تساوی یک-یک برابر تیم پارس جنوبی جم متوقف شد و به یک امتیاز این دیدار بسنده کرد.
شاگردان «برانکو ایوانکوویچ» سرمربی پرسپولیس در دقایق ابتدایی نیمه نخست با گردش منطقی توپ در زمین تیم برتر میدان بودند، روند برتری این تیم در این دقایق به حدی بود که کمتر توپ در اختیار شاگردان «مهدی تارتار» در تیم پارس جنوبی قرار می گرفت. پرسپولیس که هفته گذشته با غلبه بر تیم پدیده مشهد قهرمانی خود در هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور قطعی کرد، در ادامه این دیدار بی انگیزه نشان داد و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود.
در نقطه مقابل بازیکنان تیم پارس جنوبی جم که در نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر درخشش خوبی داشتند، اما با شروع نیم فصل دوم نتایج این تیم سیر نزولی به خود گرفتند نیز تلاش چندانی برای کسب نتیجه از خود نشان ندادند تا این بازی کسل کننده در نیمه نخست برنده ای نداشته باشد و با تساوی بدون گل به پایان برسد.


در نیمه دوم بازیکنان پرسپولیس به بازی سرعت داده و با حرکات ترکیبی از دو سمت راست و چپ حملاتی را برروی دروازه پارس جنوبی جم طراحی کردند، اما تلاش آنان برای رسیدن به گل نتیجه ای نداشت. در دقیقه 56 ابراهیم صالحی مهاجم تیم پارس جنوبی جم از غفلت مدافعان تیم پرسپولس استفاده کرد و وارد محوطه جریمه این تیم شد و با شوتی سنگین دروازه «علیرضا بیرانوند» را گشود و تیمش را پیش انداخت. در ادامه توپ و میدان در اختیار بازیکنان تیم پرسپولیس بود، اما حملات بازیکنان این تیم به دلیل دفاع منطقه ای و لایه لایه تیم پارس جنوبی باز هم تبدیل به گل نشد و بازیکنان این تیم ناکام بودند. تلاش بازیکنان تیم پرسپولیس در دقایق پایانی سرانجام به نتیجه نشست و کامیابی نیا در دقیقه 90 برای تیم پرسپولیس گلزنی کرد و بازی را به تساوی کشاند.
گسترش ترمز استقلال را کشید
دیدار تیم های گسترش فولاد تبریز و استقلال تهران با تساوی یک بر یک به اتمام رسید تا آبی پوشان پایتخت پس از چند پیروزی متوالی، متوقف شوند.
دیروز در نخستین دیدار هفته بیست و هشتم لیگ برتر باشگاه های ایران، گسترش فولاد تبریز به مصاف استقلال تهران رفت که این دیدار با تساوی یک- یک به اتمام رسید.
استقلال با این تساوی 48 امتیازی شد تا موقتا به رتبه دوم جدول رده بندی برسد و گسترش نیز جمع امتیازات خود را به 35 رساند.
آبی پوشان پایتخت که رقابت نزدیکی با ذوب آهن اصفهان و سایپا برای کسب عنوان نایب قهرمانی و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دارند با تساوی در این دیدار، کار سختی در 2 هفته پایانی لیگ برتر خواهند داشت. استقلال که روی نوار موفقیت گام برمی دارد، در دیدار دیروز هم شروع خوبی داشت و در دقیقه دهم کار تیمی شاگردان «وینفرد شفر» و پاس عالی «سرور جپاروف» در دهانه دروازه گسترش تبریز موجب شد تا «علی قربانی» به راحتی گل نخست را برای میهمان به ثمر برساند. در ادامه نیمه نخست، استقلال با در اختیار داشتن توپ و میدان، روند خوب خود در میدان را حفظ کرد و در نهایت با برتری یک بر صفر به رختکن رفت.
در نیمه دوم، شاگردان «فیروز کریمی» برای جبران گل خورده تلاش بیشتری کردند و در دقیقه 58 «رضا خالقی فر» هافبک باتجربه گسترش فولاد تبریز با ضربه‌ای مناسب، گل تساوی را برای میزبان به ارمغان آورد.
در ادامه «مامه تیام» و «فرشید اسماعیلی» جانشین «جابر انصاری» و «بویان نایدنوف» شدند تا استقلال با توان هجومی بیشتری، دقایق باقی مانده را دنبال کند.
بازیکنان میزبان در ادامه با اتخاذ روشی تدافعی اجازه گلزنی به استقلالی ها را ندادند تا این دیدار با تساوی یک - یک به اتمام برسد.
سایر اخبار این روزنامه
سخنگوی قوه قضائیه: حاضریم با پیام رسان های خارجی توافق کنیم «ابتکار» راهکارهای تداوم اثر گذاری سیاست‌های ارزی دولت در آینده اقتصاد را بررسی کرد محمدجواد ظریف پس از دیدار با مقامات برزیل وارد اروگوئه شد دیپلماسی ایرانی در آمریکای لاتین رضا دهکی برهه حساس واقعی! انتخاب عجیب «نه به کتاب نخواندن» به عنوان نمایشگاه کتاب تهران 97 وقتی منفی در منفی مثبت نمی‌شود رعایت اصول بهداشتی در رستوران ها و فست فود ها چقدر در انتخاب آنها از سوی مردم موثر است؟ «ابتکار» تفاوت برخورد با بحران ها در دولت های احمدی نژاد و روحانی را بررسی می‌کند «ابتکار» از جلسه غیرعلنی بهارستان به منظور بررسی بحران کم آبی گزارش می دهد تلاش مشترک مجلس و دولت علیه کم آبی ترامپ پس از تهدید پوتین با «موشک های جدید و هوشمند » لحن خود را در برابر روسیه ملایم تر کرد اولین واکنش روحانی به نرخ ارز گسترش ترمز استقلال را کشید پرسپولیس از شکست برابر پارس جنوبی گریخت سخنگوی قوه قضائیه: حاضریم با پیام رسان های خارجی توافق کنیم مهاجرت؛سقوط ریال، سقوط امید