بی‌پاسخ نمی‌ماند

گروه سیاسی: ایران به جنایت صهیونیست‌ها پاسخ می‌دهد و نمی‌گذارد این جنایت بدون پاسخ بماند. این بخشی از اظهارات علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در واکنش به جنایت صهیونیست‌ها در سوریه و به شهادت رساندن 7 مستشار نظامی ایران است. او گفته پاسخ ایران به این جنایت «محکم» است. در واکنش به اظهارات مشاور مقام معظم رهبری پس از حمله صهیونیست‌ها به پایگاه هوایی T4، رسانه‌‌های صهیونیستی نیز از آماده‌باش ارتش این رژیم از بیم پاسخ انتقامجویانه ایران خبر دادند. به گزارش «وطن‌امروز»، روز دوشنبه جنگنده‌‌های رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان، پایگاه هوایی T4 در استان حمص در شمال دمشق را هدف 8 راکت قرار دادند. 5 فروند از این راکت‌ها رهگیری و منهدم شد اما 3 راکت به این پایگاه اصابت کرد و منجر به شهادت 7 مستشار ایرانی در این پایگاه شد. ایران در واکنش به این اقدام از پاسخ خود به آن سخن گفته است. این دومین باری است که ایران در واکنش به یک اقدام جنایتکارانه، اعلام می‌کند آن را بدون پاسخ نخواهد گذاشت. سال گذشته پس از عملیات تروریستی نیروهای وابسته به گروهک تروریستی داعش در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) که منجر به شهادت 17 نفر از هموطنان‌مان شد، ایران اعلام کرد این اقدام را بدون پاسخ نخواهد گذاشت. 11 روز پس از این اقدام در 28 خردادماه ایران در عملیات «لیله‌القدر» مواضع داعش در دیرالزور را با ۶ فروند موشک بالستیک میان‌برد، هدف قرار داد و ده‌ها تروریست را به هلاکت رساند. حالا نزدیک به 10 ماه پس از این پاسخ به داعش، این‌بار تهران در واکنش به جنایت صهیونیست‌ها در پایگاه هوایی T4، اعلام کرده این جنایت را بدون پاسخ نخواهد گذاشت. همین موضع نیز نگرانی صهیونیست‌ها را به دنبال داشته تا جایی که سران این رژیم از بیم پاسخ انتقامجویانه ایران، دستور دادند ارتش اسرائیل در بالاترین سطح هشدار نظامی قرار بگیرد. این خبر را رسانه‌‌های صهیونیستی داده‌‌‌اند. اما در کنار هشدار ایران به صهیونیست‌ها، برخی تحلیلگران معتقدند یکی از دستورکارهای سفر بدون اطلاع قبلی الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه پوتین در امور سوریه به تهران و دیدار وی با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز پیرامون تصمیمات جمهوری اسلامی در قبال این جنایت صهیونیست‌ها بوده است. براساس این گزارش، علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی که برای شرکت در نخستین اجلاس وحدت اسلامی در سوریه به این کشور سفر کرده است، روز گذشته با اشاره به حمله بمب‌افکن‌‌های رژیم صهیونیستی به فرودگاه T4 که منجر به شهادت 15 نیروی ایرانی و سوری مدافع حرم شد، تاکید کرد: جنایت صهیونیست‌ها در پایگاه T4 بدون پاسخ نخواهد ماند. وی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: دشمنان امت اسلامی بدانند اینگونه تجاوزها نشان ضعف آنان است و قطعا پاسخ محکمی به همراه خواهد داشت.
حضور ولایتی در غوطه شرقی سوریه
مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری، عصر دیروز از غوطه شرقی سوریه نیز بازدید کرد. علی‌اکبر ولایتی ضمن بازدید از مناطق آزاد شده توسط فرماندهان ارتش سوریه در جریان روند آزادسازی غوطه شرقی قرار گرفت. این بازدید خط بطلانی بر اتهامات واهی رسانه‌های غربی و عربی مبنی بر استفاده از بمب‌های شیمیایی در این منطقه کشید.
نگرانی تـل‌آویو از پاسخ انتقامجویانه ایران


رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند ارتش این رژیم از بیم اقدام احتمالی و انتقامجویی ایران در بالاترین سطح هشدار امنیتی قرار گرفته است. به گزارش فارس، رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند ارتش اسرائیل از بیم پاسخ انتقامجویانه ایران به حمله نظامی به فرودگاه T4 در سوریه در بالاترین سطح هشدار نظامی قرار گرفته است. روزنامه هاآرتص در این زمینه گزارش داد، مقامات ارشد ایرانی روز سه‌شنبه به اسرائیل هشدار دادند این حمله نظامی بدون پاسخ نخواهد ماند. براساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به این تهدیدهای ایران برای انتقامجویی، در سطح بالای هشدار و آمادگی قرار گرفته است. روزنامه تایمز اسرائیل نیز با اشاره به هشدار مقامات ایرانی درباره حمله نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه گزارش داد نیروهای اسرائیلی در مرز با لبنان و سوریه در سطح بالای هشدار امنیتی قرار گرفته‌اند. در همین راستا، شبکه  مصری «غد» نیز گزارش کرد ارتش صهیونیستی در حالت آماده‌باش برای مواجهه با حمله‌‌های ایران از خاک سوریه قرار گرفت. براساس گزارش این رسانه، صهیونیست‌ها در فضایی از ترس به سر می‌برند.
جلسه مهم در ایران
در ایران تا لحظه تنظیم این گزارش، فرماندهان نظامی واکنش رسمی پیرامون جنایت صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن 7 نیروی مستشاری کشورمان نداشته‌‌اند اما برگزاری یک جلسه مهم و بدون اعلام قبلی در تهران با نماینده ویژه پوتین در امور سوریه، نمی‌تواند بدون ارتباط با پاسخ ایران به این موضوع باشد. خبر سفر الکساندر لاورنتیف، مشاور ویژه پوتین به تهران و دیدارش با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی را شبکه المیادین به نقل از یک مقام مطلع در تهران داده است. این شبکه گزارش کرد الکساندر لاورنتیف در جریان سفر اعلام نشده و غیرمنتظره خود به تهران، روز سه‌شنبه با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران درباره آخرین تحولات سوریه و همچنین حمله اخیر رژیم صهیونیستی به این کشور و تهدیدات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر مداخله نظامی در امور سوریه گفت‌وگوی طولانی و محرمانه‌ای داشته است. براساس این گزارش، این ملاقات بر خلاف روند معمول ایران درباره اعلام خبر ملاقات‌های لاورنتیف با شمخانی، انعکاس رسانه‌ای نداشته است. به گفته این منابع، موضوع حمله اسرائیل به فرودگاه «T4» که با کشته شدن چند مشاور نظامی ایرانی در سوریه همراه بود و همچنین تصمیمات جمهوری اسلامی در قبال این اقدام از موضوعات اصلی مطرح شده در این دیدار بوده است. ایران به گستاخی رژیم صهیونیستی پاسخ قاطع دهد
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی بر پاسخ قاطع ایران به گستاخی صهیونیست‌ها تاکید کرد. به‌گزارش رسا، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به پایگاه نظامی سوریه و شهادت چند تن از مدافعان حرم، خواستار عدم سکوت و برخورد قاطع با این رژیم غاصب شد. وی افزود: رژیم صهیونیستی به اندازه‌ای گستاخ شده که به خود جرأت می‌دهد با حمله موشکی سبب شهادت ایرانی‌ها شود، نمی‌توانیم در این مسأله ساکت و بی‌تفاوت باشیم. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه مردم انقلاب کردند که در برابر صهیونیست‌ها و استکبار مقاومت کنیم، اظهار داشت: باید در برابر دشمنان مقاوم بوده و استقامت داشته باشیم، سکوت سبب جری‌‌‌‌‌‌تر شدن آنها می‌شود و جرأت بیشتری برای تعرض پیدا می‌کنند. این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: حرکت صهیونیست‌ها نباید بی‌پاسخ بماند بلکه جمهوری اسلامی ایران باید آنها را گوشمالی داده و پاسخی محکم به آنها بدهد.   تشییع پیکرهای مطهر ۲ شهید مدافع حرم پایگاه T4
 مراسم تشییع پیکر شهیدان مدافع حرم «حامد رضایی» و «محمدمهدی لطفی‌نیاسر» صبح روز چهارشنبه در حسینیه امام رضا نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد. این مراسم با حضور پرشور مردم تهران، محمدباقر قالیباف و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح از جمله سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه و امیر «فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) برگزار شد.