تروریست‌های اجاره‌ای در سوریه شکست خوردند ترامپ معرکه گرفت!

سرویس خارجی-«دونالد ترامپ» که می‌گوید مأموریت دارد «عظمت» را به «آمریکای در حال افول» برگرداند، بالاخره پس از شکست تروریست‌های اجاره‌ای در سوریه، رأساً وارد عمل شد تا جنگ نیابتی هفت ساله در این کشور را به یک جنگ مستقیم تمام عیار تبدیل کند و مأموریت شکست خورده تروریست‌ها را شخصاً به انجام برساند و آن را تمام کند.
رئیس جمهور آمریکا با همین احساس، از دو روز قبل، رجزخوانی را شروع کرد و دستور داد که ناوها روانه مدیترانه شوند و منتظر فرمان او برای حمله باشند.
همزمان با این تحرکات، شبکه‌هایی مثل «فاکس نیوز» و «سی.ان.ان» هم به عنوان ارکان جنگ روانی ماشین جنگی آمریکا، بر طبل جنگ می‌کوبیدند و مرتباً اعلام می‌کرده‌اند که تا ساعاتی دیگر، حمله بزرگ ترامپ آغاز می‌شود.
تهدید روسیه و عوض شدن ادبیات ترامپ


این رجزخوانی‌ها و پوشش لحظه به لحظه تحرکات ناوها و کشتی‌های جنگی آمریکا چند ساعتی ادامه داشت، تا اینکه مسکو از زبان معاون اول کمیته دفاعی پارلمان روسیه، نماینده روسیه در اتحادیه اروپا و همچنین، سفیر این کشور در لبنان، به آمریکا هشدار داد، در صورت حمله به سوریه، با پاسخ فوری روسیه مواجه خواهد شد و یا علاوه بر هدف قراردادن موشک‌ها در هوا، مبادی پرتاب موشک را نیز هدف قرار می‌دهد. همزمان با این تهدیدات، پدافندهای «اس-400» روسیه و ناوگان‌های این کشور در مدیترانه و دریای سیاه، به حال آماده‌باش درآمدند.
این واکنش روسیه، خیلی زود بر ادبیات ترامپ اثر گذاشت و وی، طی توئیتی متذکر شد که دوست ندارد روابط آمریکا و روسیه به شرایط جنگ سرد برگردد، چرا که دو طرف از روابط خوب، نفع می‌برند. ترامپ ساعاتی بعد نیز در توئیتی تازه نوشت، علت تیرگی روابط میان روسیه و آمریکا، گزارشات دروغ بازرسان فاسدی است که از وجود پیوند میان ستاد انتخاباتی او و مسکو حرف زده بودند!
همزمان با این تغییر ادبیات ترامپ، یک سخنگوی پنتاگون گفت، درباره حرف رئیس‌جمهور آمریکا که به روس‌ها گفته بود «منتظر موشک‌های جدید و قشنگ ما باشید»، اظهارنظر نمی‌کند. در این میان، نخست‌وزیر انگلیس هم در مورد همراهی این کشور با آمریکا در تهاجم به سوریه، اما و اگر آورد و گفت که باید در ارتباط با ماجرای حمله شیمیایی «دوما»، تحقیق شود.
بازیگری قابل پیش‌بینی
تا دیشب و زمان نگارش این گزارش، گزارشی در مورد حمله «گسترده و قوی» ادعایی ترامپ به سوریه، منتشر نشد. به هر حال، او آمده بود که به عنوان پدرخوانده تروریست‌ها، شکست آنها و آمریکا در سوریه را جبران کند و البته، دست به اقدامی نزد.
البته، ممکن است که خوانندگان محترم در زمان مطالعه این تحلیل، خبرهایی را  درباره حمله موشکی ناوهای آمریکایی به سوریه شنیده باشند. اما همانطور که «گاردین» نیز اعلام کرده، این حملات چیزی را در سوریه عوض نمی‌کنند.
در مجموع، ماجرای لشکرکشی یکباره ترامپ به مدیترانه و رفتار انفعالی  وی پس از این لشکرکشی، برای همیشه ثابت کرد که برخلاف آنچه گفته می‌شود،  ترامپ کاملا قابل پیش‌بینی است؛ «ترامپ مرد تهدیدات توخالی  و اقدامات محدود برای حفظ آبرو بوده و از این پس نیز خواهد بود»، و دیگر کسی او را جدی نمی‌گیرد.
پیامدهای اقدام ترامپ
ترامپ که با خشم و همه توان خود، وارد منطقه شد، اگر در حد وسیع، اقدامی نکند، علاوه بر اینکه این شکست خفت‌بار به نام آمریکا و به نام غرب، در تاریخ ثبت خواهد شد، نقطه عطفی در تحولات منطقه و جهان نیز خواهد بود.
به عنوان مثال، ترامپ قرار بود اردیبهشت آینده دست به دو اقدام مهم بزند؛ یکی اینکه از برجام خارج شود و دیگری، سفارت آمریکا را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل کند. شکست امروز ترامپ بر تصمیمات فوق، اثر خواهد گذاشت. ماجرای کنونی یک‌بار دیگر نشان داد که ترامپ نه تنها  ناجی «آمریکای در حال افول» نیست، بلکه کسی است که با حماقت‌های خود، افول این کشور را سرعت می‌بخشد