نوبخت: بازار ارز کل اقتصاد را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد

نوبخت گفت: در بودجه سال گذشته ٢۶ هزار میلیارد تومان از سوی مجلس اضافه شد که تنها امید ایجاد کرد و این رقم وجود نداشت و محقق هم نشد.
به گزارش ایلنا، صبح سه شنبه محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در یک نشست خبری با اشاره میزان منابع و مصارف دولت در سال ٩۶ اظهار داشت: در سال گذشته رقمی به ارزش ٣٢٠ هزار میلیارد تومان میزان درآمد ما از مالیات، حقوق گمرکی و واگذاری دارایی های سرمایه ای بود که به همین میزان هم هزینه و مصارف داشتیم.
وی افزود: انتظار دولت این است که از بین دو هدف تعیین شده ایجاد اشتغال و افزایش تولید در بودجه بتواند به اهداف خود دست پیدا کند.
نوبخت خاطرنشان کرد: دولت باید پیش بینی واقع بینانه ای از میزان منابع و مصارف در لایحه داشته باشد تا بتواند آن را محقق کند.


وی تصریح کرد: در بودجه سال گذشته ٢۶ هزار میلیارد تومان از سوی مجلس اضافه شد که تنها امید ایجاد کرد و این رقم وجود نداشت و محقق هم نشد.
نوبخت با اشاره به نرخ نفت در سال گذشته افزود: بهای نفت را در دو سناریو به مجلس دادیم که رقم آن بین ۵٠ تا ۵۵ دلار بود که نهایتا ۵٣ دلار به طور متوسط به فروش رفت اما هم اکنون به ۶٠ دلار رسیده است.
نوبخت با بیان اینکه صندوق بین المللی پول در نهم فروردین ماه امسال اعلام کرد که ۴۰ شاخص اقتصادی ایران را در هفت بخش از سال ۹۴ تا ۱۴۰۱ ارائه کرده است، گفت: رشد اقتصادی ۴.٣ درصد اعلام شده است.
سخنگوی دولت ادامه داد: عملکرد درآمدها در سال ۹۶ به نحوی بوده ۱۶۷.۵ هزار میلیارد تومان درآمد داشتیم که نسبت به لایحه افزایش داشته است. در حوزه واگذاری دارایی های سرمایه ای و انتشار اوراق بوده است که در واقع یک نوع تامین مالی است که باید سال ۹۷ و سال های بعد آن را بپردازیم و سود آن را نیز لحاظ کنیم.
به گفته نوبخت، عملکرد درآمدهای مالیاتی و گمرک در سال گذشته ۱۱۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که در مقایسه با ۱۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دو واحد رشد داشته است که از محل مالیات‌ها بوده است.
نوبخت گفت: درست است که بازار ارز بازاری بسیار مهم است، ولی کل اقتصاد را تحت الشعاع قرار نمی‌دهد چراکه علی‌رغم نوسانات اخیر، شاخص های اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار دارد. البته آنچه که رخ داد قابل دفاع نیست.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» ازمرگ سینماهای قدیمی در برابر پردیس‌های سینمایی و راه‌های جلوگیری از آن گزارش می‌دهد «ابتکار» تخصیص یارانه دو میلیاردی به احزاب را بررسی می‌کند تحزب یارانه ای نمایش قدرت میان مسکو و واشنگتن در آسمان و دریای سوریه در جریان است از جنگ جهانی کوچک تا جنگ جهانی سوم نجفی بالاخره رفت، حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران شد تلاش شورا برای انتخاب شهردار پایتخت در یک ماه آینده ژوبین صفاری مدار سقوط به سمت بی اعتمادی در حاشیه نمایشگاه عکس‌های کیارستمی از لوور، هنر عکاسی– نقاشی در ایران بررسی شد عکاسی شاعرانه آقای کارگردان «ابتکار» سناریوهای مختلف نجات شورترین دریاچه ایران را بررسی کرد حیات «ارومیه»؛ از «کاسپین» تا «وان» «ابتکار» تاثیرات نرخ گذاری دلار 4200 تومانی در بازار را بررسی کرد آرامش اجباری پس از توفان ارزی نوبخت: بازار ارز کل اقتصاد را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد سرخو: خانه احزاب در سال پیش‌رو به کادرسازی حزبی توجه کند سرخو: خانه احزاب در سال پیش‌رو به کادرسازی حزبی توجه کند سرخو: خانه احزاب در سال پیش‌رو به کادرسازی حزبی توجه کند