رئیس جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی: اساسی‌ترین مساله در حمایت از کالای ایرانی، فرهنگ‌سازی است

رئیس جمهور گفت: اساسی‌ترین مساله در حمایت از کالای ایرانی، جنبه فرهنگی آن است و دستگاه‌های تبلیغاتی به ویژه صدا و سیما باید با فرهنگ‌سازی و روش‌های اقناعی چنان عمل کنند که عموم مردم حمایت از کالای ایرانی را وظیفه ملی خود بدانند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر دیروز در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: پیامبر اسلام(ص) با وحی الهی و سیره اخلاقی و رفتاری خود و ائمه هدی علیهم السلام، مسیر هدایت انسان‌ها و تمدن نوینی را به ارمغان آورد که همچنان الهام‌بخش و منشا بسیاری از علوم و پیشرفت‌ها در جامعه جهانی است.
رئیس‌ جمهوری با تبریک سال نو و اعیاد رجبیه، بعثت پیامبر اسلام(ص) را بزرگترین حادثه تاثیرگذار در تاریخ و مهم‌ترین نعمت الهی برای بشریت دانست.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، انقلاب اسلامی را فرصتی بزرگ برای تبیین الگوی حکومت نبوی(ص) و علوی(ع) دانست و بر لزوم انتقال صحیح آموزه‌های اسلام به عنوان دین رحمت و مودّت انسان‌ها به نسل‌های جدید به ویژه در جوامع اسلامی تاکید کرد.


روحانی با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: اساسی‌ترین مساله در حمایت از کالای ایرانی، جنبه فرهنگی آن است و دستگاه‌های تبلیغاتی به ویژه صدا و سیما باید با فرهنگ‌سازی و روش‌های اقناعی چنان عمل کنند که عموم مردم حمایت از کالای ایرانی را وظیفه ملی و زمینه‌ساز رونق تولید و اشتغال فرزندان خود بدانند.
رئیس جمهوری بر ضرورت توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی و در صورت نیاز تدوین مصوبات لازم در عرصه فرهنگ عمومی برای حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد.
در این جلسه ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی موضوع حمایت از کالای ایرانی به عنوان شعار سال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سایر اخبار این روزنامه
معاون اول رئیس جمهور: تثبیت شغل از برنامه‌های جدی دولت است اسکای نیوز: اقلیم کردستان عراق با نظارت ترکیه به اسرائیل نفت می‌فروشد تجمع فعالان ضد جنگ علیه صادرات سلاح از انگلیس به عربستان آغاز به کار اولین المپیاد بین‌المللی فناوری ‌نانو به میزبانی ایران با قبول استعفای نجفی از سوی شورای شهر؛ حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران شد رئیس مجلس پس از گزارش سیف از برنامه دولت برای کنترل بازار ارز: تصمیمات ارزی دولت شرایط را تعدیل می‌کند رئیس مجلس پس از گزارش سیف از برنامه دولت برای کنترل بازار ارز: تصمیمات ارزی دولت شرایط را تعدیل می‌کند هشدار روسیه به آمریکا درباره حمله موشکی به سوریه وزیر دفاع: دشمنان قدرت دفاعی ایران را امتحان نکنند سخنگوی سازمان انرژی اتمی: "انزوا" پاداش خروج آمریکا از برجام است ترامپ در محاصره جنگ طلبان رئیس جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی: اساسی‌ترین مساله در حمایت از کالای ایرانی، فرهنگ‌سازی است پتروشیمی‌ها ارز حاصل از صادرات را به داخل کشور می‌آورند رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: دستگاه قضایی موظف به رسیدگی به پرونده شهردار اسبق تهران است امکان بیمه‌پردازی اختیاری دارندگان کارت پایان خدمت