اسکای نیوز: اقلیم کردستان عراق با نظارت ترکیه به اسرائیل نفت می‌فروشد

ایرنا - شبکه خبری اسکای نیوز عربی دیروز از معامله غیرقانونی نفت توسط منطقه اقلیم کردستان عراق با رژیم صهیونیستی و انتقال آن از بندر جیهان ترکیه خبر داد.
در گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی آمده است، معمولا در صادرات طلای سیاه می‌توان تمام نفتکش‌هایی که از مسیر دریا محموله خود را به مقصد حمل می‌کنند، از محل بارگیری تا محل تخلیه با تمام جزییات پیگیری کرد، اما در برخی مواقع بر خلاف این است و همین امر توجه افرادی را که در این زمینه آشنایی دارند، جلب کرده است.
یک کارشناس مسائل آب‌های بین‌المللی به اسکای نیوز عربی گفته است: اخیرا یک نفتکش به طور سری یک محموله نفتی را از بندر جیهان ترکیه به سمت جنوب کانال سوئز منتقل کرده و به طور غیرمنتظره مسیر خود را در آبهای بین‌المللی به نزدیکی سواحل اسراییل (سرزمین‌های اشغالی) تغییر و در یکی از بنادر این رژیم پهلو گرفته است، این کشتی پس از 10 روز بدون آن که مسیرش مشخص شده باشد و در حالی که هیچ محموله‌ای نداشت و نامش نیز تغییر کرده بود، در نزدیکی سواحل قبرس ظاهر شد.
بنابراین گزارش، این نفتکش پس از چند روز توقف در بندر قبرس سفر خود را به طور رسمی ادامه داد و به همان بندری که سفرش را از آنجا آغاز کرده بود بازگشت و انگار که چیزی اتفاق نیفتاده است.


کارشناسان می‌گویند، در جهان صادرات نفت، حمل مخفیانه نفت از موارد استثنایی و بسیار کم است، اما درباره سفر نفتی این نفتکش قضیه فرق می‌کند، چرا که این نفتکش حامل یک میلیون بشکه نفت کرکوک بود که رژیم صهیونیستی بدون هیچ گونه نظارت بین‌المللی آن را از اقلیم کردستان خریداری کرده بود.
به نظر می‌رسد این مساله با نظارت کامل ترکیه که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور در سخنانش اسرائیل را دشمن خطاب می‌کند، صورت گرفته است.
این اولین بار نیست که نفت اقلیم کردستان عراق از طریق ترکیه به سرزمین‌های اشغالی حمل می‌شود؛ تل آویو سومین وارد‌کننده نفت از بندر جیهان ترکیه بعد از یونان و کرواسی است.
منابع مطلع می‌گویند که ترکیه نه تنها در انتقال نفت منطقه اقلیم کردستان عراق به متحد سری خود یعنی رژیم صهیونیستی دست دارد بلکه نفتی هم که تل آویو از داعش خریداری می‌کرده از همین طریق وارد فلسطین اشغالی می‌شده است.
سایر اخبار این روزنامه
معاون اول رئیس جمهور: تثبیت شغل از برنامه‌های جدی دولت است اسکای نیوز: اقلیم کردستان عراق با نظارت ترکیه به اسرائیل نفت می‌فروشد تجمع فعالان ضد جنگ علیه صادرات سلاح از انگلیس به عربستان آغاز به کار اولین المپیاد بین‌المللی فناوری ‌نانو به میزبانی ایران با قبول استعفای نجفی از سوی شورای شهر؛ حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران شد رئیس مجلس پس از گزارش سیف از برنامه دولت برای کنترل بازار ارز: تصمیمات ارزی دولت شرایط را تعدیل می‌کند رئیس مجلس پس از گزارش سیف از برنامه دولت برای کنترل بازار ارز: تصمیمات ارزی دولت شرایط را تعدیل می‌کند هشدار روسیه به آمریکا درباره حمله موشکی به سوریه وزیر دفاع: دشمنان قدرت دفاعی ایران را امتحان نکنند سخنگوی سازمان انرژی اتمی: "انزوا" پاداش خروج آمریکا از برجام است ترامپ در محاصره جنگ طلبان رئیس جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی: اساسی‌ترین مساله در حمایت از کالای ایرانی، فرهنگ‌سازی است پتروشیمی‌ها ارز حاصل از صادرات را به داخل کشور می‌آورند رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: دستگاه قضایی موظف به رسیدگی به پرونده شهردار اسبق تهران است امکان بیمه‌پردازی اختیاری دارندگان کارت پایان خدمت