استقبال اون از مذاکره با ترامپ


رهبر کره شمالي روز دوشنبه سکوتش را شکست و براي نخستين بار از مذاکره با آمريکا سخن گفت.
به گزارش ايسنا، به نقل از رويترز، کيم جونگ اون، رهبر کره‌ شمالي که رياست نشست حزبش را بر عهده داشت، رسما بر نشست برنامه‌ريزي شده‌ با آمريکا مهر تاييد زد. اين اظهارنظر از سوي رهبر کره شمالي پس از هفته‌ها سکوت در اين باره مطرح شده است.
رسانه خبري کره شمالي در گزارشي اعلام کرد، کيم جونگ اون در ديدار با مقام‌هاي حزب کارگر به تحليل و ارزيابي روند تحولات ميان دو کره و دورنماي مذاکرات با آمريکا پرداخت.
اظهارات رهبر کره شمالي چند ساعت پس از آن مطرح شد که ترامپ در نشست روز دوشنبه کابينه خود اعلام کرد که ديدارش با رهبر کره شمالي در مه سال جاري ميلادي يا اوايل ژوئن صورت مي‌گيرد.
خبرگزاري رسمي‌کره شمالي اعلام کرد که کيم جونگ اون در اين ديدار گزارشي را به سران عالي رتبه حزبش درباره اوضاع در شبه جزيره کره و افق‌هاي مذاکره با آمريکاو کره شمالي ارائه کرده است.
اين نخستين باري است که خبرگزاري رسمي‌کره شمالي به نشست رهبران اين کشور و آمريکا اشاره مي‌کند.
آمريکا پيشتر با اعلام نشست قريب الوقوع دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا و کيم جونگ اون قبل از پايان ماه مه ناظران و تحليلگران را غافلگير کرد.موافقت کره شمالي با برگزاري نشست و ديدار با رئيس جمهوري آمريکا در ابتداي امر از سوي فرستادگان کره جنوبي که با کيم جونگ اون ديدار داشتند، مطرح شد. در مقابل پيونگ يانگ علنا هرگز جز در گزارش اخير خبرگزاري رسمي‌اين کشور به نشست ترامپ و اون اشاره نکرده و تنها از شرايط مهم براي اشتي با کره جنوبي و تغيير در تعامل با آمريکا اشاره کرده بود. رهبر کره شمالي قرار است در ۲۷ آوريل سال جاري ميلادي با مون جائه اين، رئيس جمهوري کره جنوبي نيز ديداري داشته باشد.