تروریست‌ها و سلاح‌های شیمیایی در سوریه

حملات وحشیانه جنگنده بمب‌افکن‌های اسرائیلی به فرودگاه تیفور در حومه حمص ابعاد بحران سوریه را پیچیده‌تر کرده است. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی 8 موشک به این فرودگاه شلیک نموده‌اند. سوریه می‌گوید توانسته 5 فروند موشک شلیک شده را رهگیری و قبل از اصابت به هدف منهدم کند.
آویگدورلیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بدون پذیرش مستقیم مسئولیت این جنایات، اعلام کرده که هم‌اکنون جنگنده‌های اسرائیلی از ماموریتی در خاک سوریه بازگشته‌اند. ظاهراً این حملات به بهانه استفاده از سلاح‌های شیمیایی در «غوطه» واقع در حومه دمشق صورت گرفته که تروریست‌ها مدعی شده‌اند حملات از جانب ارتش سوریه صورت گرفته است.
در این زمینه مسائل ظریفی وجود دارد که نباید از کنار آنها به سادگی گذشت.
نخست آنکه استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه تازگی ندارد و پرونده‌ای به قدمت جنگ در سوریه را شامل می‌شود که اتفاقاً صحنه‌سازی تمامی حوادث مرتبط نیز با مشابهتی غم‌انگیز، ریشه در شکست و ناکامی تروریست‌ها دارد. هر زمان تروریست‌ها به کلی مایوس و ناکام شده‌اند، با استفاده از سلاح‌های شیمیایی از یکطرف از مردم مظلوم سوریه انتقام گرفته‌اند و ازسوی دیگر با متهم ساختن ارتش سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی، زمینه دخالت مستقیم بیگانگان به خونخواهی قربانیان را فراهم کرده‌اند.


حملات قبلی آمریکا به بهانه استفاده از سلاح‌های شیمیایی نیز با همین توجیه صورت گرفت. واشنگتن قبلاً تهدید کرده بود که در برابر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه ساکت نخواهد نشست.
لکن امروزه صهیونیست‌ها به نمایندگی از آمریکا در این مقوله وارد عمل شده‌اند که در بطن خود معنی و مفهوم خاصی دارد و نشانگر همبستگی کامل ارتش‌های ناتو و رژیم اشغالگر صهیونیستی در پرونده سوریه است.
اینکه صهیونیست‌ها به خونخواهی قربانیان حوادث تروریستی اخیر به جنایات تازه‌ای در سوریه دست بزنند، در واقع یک شگرد سیاسی – تبلیغاتی فریبکارانه و در عین حال آزاردهنده است که تلاش متمرکزی در پشت آن قرار دارد تا بلکه صهیونیست‌های اشغالگر را به دروغ، حامی مردم سوریه معرفی کند. سوریه زخم‌های عمیقی از شرارت‌های همیشگی اسرائیل در منطقه و در خاک خود را به چشم دیده و ماهیت شرورانه اشغالگران را به وضوح تجربه کرده است. باقی می‌ماند پیوند شوم تروریست‌ها و اسرائیل که آن هم تازگی ندارد و صهیونیست‌ها مرتباً با حمایت لجستیکی از تروریست‌ها از یکطرف به آنها کمک رسانده‌اند تا بیشتر شرارت کنند و ازسوی دیگر مجروحین آنها را در بیمارستان‌های نظامی اسرائیل تیمار می‌کنند تا دوباره برای جنایت بیشتر به صحنه درگیری‌ها باز گردند و خسارات بیشتری را وارد کنند.
در سال‌های اخیر مرتباً در سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده شده ولی عاملان همواره تروریست‌ها و بعضاً قدرت‌های خارجی حامی تروریست‌ها بوده‌اند. این نکته از آن جهت اهمیت دارد که بلافاصله پس از نخستین مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی، سوریه برای اثبات حسن نیت خود تمامی سلاح‌های شیمیایی خود را زیر نظر سازمان ملل منهدم کرد. در حقیقت پس از خلع سلاح شیمیایی سوریه فقط این تروریست‌ها هستند که با حمایت قدرت‌های شیطانی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی به شرارت در سوریه ادامه می‌دهند تا بهانه‌های تازه‌ای برای دخالت بیگانگان فراهم سازند و ناکامی‌های خود را با کمک آنها جبران کنند و حداقل بر آن سرپوش بگذارند.
روسیه در این زمینه بارها با اعلام موضع صریح نسبت به ماهیت و منبع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه اظهارنظر کرده ولی طرف‌های غربی بنا ندارند به دیدگاه‌های مسکو اهمیتی بدهند. موضوع مهمتر به گزارش رسمی ناظران جهانی باز می‌گردد که بارها به نفع تروریست‌ها دستکاری شده و برمبنای سناریوی دلخواه غرب و سایر حامیان تروریسم، بازنویسی شده است آنچه در این میان اهمیت مضاعفی پیدا کرده، شکست کامل تروریست‌ها و مشخصاً ورود تحولات سوریه به مسیری برگشت ناپذیر به زیان تروریست‌ها و علیرغم تمایلات حامیان تروریسم است که به وضوح رمز و راز استفاده مستمر تروریست‌ها و حامیان آنها از سلاح‌های شیمیایی را برملا می‌کند.
بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل بارها به نقش بیگانگان و به ویژه سازمان‌های اطلاعاتی فرانسه در استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه اشاره کرده و خاطرنشان ساخته که اگر بیگانگان به حمایت خود از تروریست‌ها خاتمه دهند، نابودی کامل تروریست‌ها در کمتر از یک هفته قطعی و نهایی خواهد شد، نکته‌ای که مشابه آنرا اخیراً ترامپ در مورد رژیم‌های فاسد عرب منطقه یادآور شد که اگر حمایت آمریکا نباشد، آنها در کمتر از دو هفته سرنگون خواهند شد.
سایر اخبار این روزنامه
ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور به 80 هزار مگاوات افزایش می‌یابد رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان و مدیران نظام: تعرض به امنیت و حریم مردم در پیام‌رسان‌های داخلی «حرام شرعی» است سخنگوی دولت در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح کرد؛ وعده تجدیدنظر در سیاست‌های ارزی واکنش اعضای شورای شهر تهران به اظهارات دادستان کل کشور درباره استعفای شهردار با حضور رئیس‌جمهور انجام شد؛ رونمایی و افتتاح 83 دستاورد اقتدارآفرین در روز ملی فناوری هسته‌ای رژیم سعودی صعده را به خاک و خون کشید رادیو دولتی رژیم صهیونیستی: عربستان حامی اسرائیل است کرزای: آمریکایی‌ها در جنگ با تروریسم همه را فریب دادند این معادله چند مجهولی رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد اعطای 25 میلیون ریال به خانواده‌های زلزله زده جهت خرید وسایل خانه هیات وزیران تعدادی از آیین نامه‌های اجرایی قانون بودجه سال 1397 کل کشور را تصویب کرد 4 مدافع حرم در حمله رژیم صهیونیستی به پایگاهی در سوریه شهید شدند تروریست‌ها و سلاح‌های شیمیایی در سوریه