روز طبیعت پرکارترین روز هلال

شهروند| رئیس جمعیت هلال‌احمر در نشست ‌‌خبری خود به تشریح عملکرد جمعیت هلال‌احمر در ایام نوروز و همچنین فعالیت این سازمان مردم‌نهاد در زلزله کرمانشاه پرداخت. به گزارش «شهروند» در این نشست خبری که با حضور رئیس و معاونان جمعیت هلال‌احمر و اصحاب رسانه‌ها صورت گرفت. رئیس جمعیت هلال‌احمر به مسائلی همچون طرح‌های نوروزی جمعیت‌هلال‌احمر، عملکرد هلال‌احمر در زلزله کرمانشاه و همچنین برنامه‌های جمعیت هلال‌احمردر سال جدید  اشاره کرد.
صدور کارت امدادگری ویژه خبرنگاران
دکتر علی‌اصغرپیوندی سخنان خود را در نشست خبری با ارایه گزارش عملکرد جمعیت هلال‌احمر در ایام نوروز و قدردانی از پوشش اخبار هلال‌احمر در رسانه‌ها آغاز کرد. پیوندی ابراز امیدواری کرد که همکاری خبرنگاران و رسانه‌ها با این سازمان مردم‌نهاد در آینده گسترده‌تر شود. به گزارش «شهروند» در نشست‌ خبری مسئولان هلال‌احمر با خبرنگاران عنوان شد که به منظور هماهنگی بیشتر و همچنین آشنایی کامل‌تر با فعالیت‌های امدادی هلال‌احمر، برای خبرنگاران به‌عنوان امدادگران فعال در حوزه بحران کارت صادر شود تا در حمایت‌های کامل جمعیت هلال‌احمر قرار بگیرند.
تعیین کارگروه ویژه؛حمایت از تولید ملی


رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت عمل در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب به نامگذاری ‌سال 97 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اشاره کرد و افزود: « جمعیت هلال‌احمر در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری یک کمیته عالی با مسئولیت دبیرکل جمعیت تشکیل داده تا این کمیته بر خرید کالاهای مورد نیاز هلال‌احمر در رده‌های مختلف، نظارت جدی داشته باشد تا از این طریق، هلال‌احمر سهم خود را در حمایت از تولید ملی ایفا کند.»
مردم کرمانشاه نیازمند حمایت‌های روانی
رئیس جمعیت هلال‌احمر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به عملکرد جمعیت هلال‌احمر در زلزله کرمانشاه اشاره کرد. رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به حوادث تلخ نیمه‌دوم‌ سال 96 گفت: «کشور ایران، کشوری حادثه‌خیز است که حوادث مختلفی در آن رقم می‌خورد اما مهمترین حادثه‌ سال 96 وقوع زلزله کرمانشاه بود که تلفات و مصدومان زیادی داشت. »
هلال همراه با زلزله‌زدگان کرمانشاه
پیوندی بار دیگر بر این موضوع تأکید کرد که هلال‌احمر تا برقراری آرامش در کنار مردم زلزله‌زده می‌ماند. او در این خصوص گفت: «در کنار مردم هستیم تا حمایت‌های روحی و روانی از زلزله‌زدگان داشته باشیم.» دکتر پیوندی، خدمات هلال‌احمر در زلزله کرمانشاه ازجمله تغذیه و اسکان اضطراری طی یک ماه و نیم تا دو ماه نخست پس از وقوع زلزله را مفید و موثر ارزیابی کرد و گفت:«درحال‌حاضر مردم مصیبت‌دیده کرمانشاه نیازمند حمایت‌های روانی هستند و لازم است جمعیت هلال‌احمر در کنار سایر ارگان‌های دخیل در منطقه حضور داشته باشند تا زمانی که زلزله‌زدگان به زندگی عادی خود بازگردند. پیوندی درخصوص وعده جمعیت هلال‌احمر مبنی بر پرداخت عیدی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه نیز گفت: «قبل از‌سال ۹۷ از کمک‌های مردمی بالغ بر ۶۳‌میلیارد تومان به ۳۰‌هزار خانوار زلزله‌زده عیدی پرداخت شد.» پیوندی با بیان این‌که مردم نوعدوست ایران در زلزله کرمانشاه رقمی حدود 63‌میلیارد تومان به زلزله‌زدگان کمک کردند، گفت: از این مبلغ، به حدود 30‌هزار خانوار زلزله‌زده براساس آمار بنیاد مسکن، عیدی 300‌هزار تومانی تعلق گرفت و از منابع هلال‌احمر هم به یک‌هزار و 800 خانوار زلزله‌زده کرمانی نیز عیدی 300‌هزار تومانی اهدا شد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه به سفر رئیس‌جمهوری در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد: «جمعیت هلال‌احمر افتخار داشت در کنار رئیس‌جمهوری هنگام سال‌تحویل در کنار زلزله‌زدگان باشد. رئیس‌جمهوری از یک پایگاه امدادی جمعیت نیز در چیتگر در ایام نوروز بازدید کرد. امیدوارم با این نگاه متعالی رئیس‌جمهوری و به برکت دل‌های صاف مردم نیکوکار کشورمان یا حادثه نداشته یا حادثه‌های قابل کنترلی داشته باشیم.» رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه با اشاره به حضور رئیس جمهوری در ساعات‌ سال‌تحویل در کنار مردم زلزله‌زده کرمانشاه، تأکید کرد: حضور رئیس‌جمهوری در کرمانشاه و در کنار خانواده‌های زلزله‌زده، موجب دلگرمی و حمایت روانی موثری از زلزله‌زدگان شد که این حضور ارزشمند در کرمانشاه و همچنین در روز اول عید در یکی از پایگاه‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر در استان تهران بسیار قابل‌تقدیر است و نشان از دیدگاه متعالی رئیس‌جمهوری به خدمات بشردوستانه هلال‌احمر دارد. رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین از توزیع هزینه تهیه اقلام ضروری منازل زلزله‌زدگان کرمانشاهی از محل کمک‌های مردمی هم خبر داد و گفت: براساس آمار بنیاد مسکن، هزینه خرید اقلام ضروری ازجمله کولر، یخچال، تلویزیون و فرش میان زلزله‌زدگان توزیع خواهد شد.
یک خبر خوب دیگر؛ واریز 2‌میلیون و
0 20هزار تومان به حساب زلزله‌زدگان کرمانشاه
رئیس جمعیت هلال‌احمر در این نشست خبری از واریز 2‌میلیون و 200هزار تومان به حساب زلزله‌زدگان کرمانشاه خبر داد. بنا به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر براساس برآوردها قرار است در آینده نزدیک به 30‌هزار خانواده زلزله‌زده کرمانشاه مبلغی نزدیک به 2‌میلیون و 200‌هزار تومان واریز شود تا آنها بتوانند بخشی از نیازهایشان را خریداری کنند. رئیس جمعیت هلال‌احمر در این خصوص افزود: «سعی می‌کنیم با هدیه این مبلغ شرایطی را آماده کنیم تا زلزله‌زدگان بتوانند اقلام ضروری زندگی ازجمله کولر، یخچال، تلویزیون و فرش را فراهم کنند.» پیوندی در این خصوص تأکید کرد: «ما تلاش می‌کنیم تا به سرعت این پول واریز شود و طی روزهای این هفته و یا هفته آینده این کار انجام گیرد.» او افزود: «اواخر‌سال گذشته قول دادیم که اوایل امسال اجرایی شود و قرار شد از پولی که مردم برای کمک به زلزله‌زدگان در استان کرمانشاه داده بودند اقلام ضروری به این عزیزان تقدیم شود. در این زمینه دو بحث مطرح است که درحال هماهنگی با استانداری و سایر عزیزان در کرمانشاه هستیم. بنابر این است که یا پول وسایل مانند کولر، یخچال و تلویزیون و فرش را تقدیم این عزیزان کنیم یا این‌که این اقلام را خریداری کنیم و به آنها بدهیم که راهکار دوم ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد و برخی از افراد نیازی به وسایل خریداری شده نداشته باشند. از همین رو به نظر می‌رسد که بهتر باشد مراکزی در استان‌ و استان‌های مجاور مشخص شود و افراد بتوانند با پولی که به آنها داده می‌شود کالاهای مورد نیاز خودشان را از محصولات ساخت داخل تهیه کنند.» پیوندی در مورد هشدارهایی که در زمینه مارگزیدگی در مناطق زلزله‌زده مطرح شده است نیز گفت: «ما پیش از پایان‌سال به این مسأله توجه کردیم که احتمال افزایش چنین اتفاقاتی به دلیل گرم شدن هوا در سرپل‌ذهاب وجود خواهد داشت و در همین روز دبیرکل جمعیت هلال‌احمر دوباره مکاتبه با معاون بهداشت وزیر بهداشت انجام داد تا اقداماتی در راستای پاکسازی محیط انجام شود. این اقدامات از وظایف اولیه هلال‌احمر نیست اما ما برای برطرف شدن مشکلات مردم در این زمینه در کنار وزارت بهداشت خواهیم بود.
او در مورد ارایه آمارهای مربوط به حوادث از سوی دستگاه‌های مختلف گفت: آمارهای مربوط به تلفات حوادث مراجع رسمی خود را دارد و جمعیت هلال‌احمر نیز سعی می‌کند با احتیاط چنین آمارهایی را منتشر کند و باید در این زمینه توجه داشته باشیم که ارایه این اخبار و آمار به گونه‌ای نباشد که مردم را نگران کند و بعضا
تشدید شود.
تمام هزینه‌کردها
به‌صورت شفاف به رسانه‌ها و مردم اعلام می‌شود
رئیس جمعیت هلال گفت: ‌با توجه به گستردگی و وسعت حادثه مبلغ آنچنان زیاد نیست که بتوان چنین کارهایی را انجام داد. اما ما تمام این مبالغ را در مناطق زلزله‌زده باید هزینه کنیم و پس از آن تمام هزینه‌کرد به صورت شفاف به رسانه‌ها و مردم اعلام می‌شود تا همه ببینند ما کجا و به چه افرادی کمک کرده‌ایم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر هشدار می‌دهد!
ارایه گزارش عملکرد هلال‌احمر در ایام نوروز را می‌توان مهمترین بخش از صحبت‌های رئیس جمعیت در روز گذشته دانست. موضوعی که با هشدار جدی رئیس جمعیت هلال‌احمر همراه شد: «حوادث ترافیکی در‌ سال 97 نسبت به‌ سال گذشته افزایش یافته است؛ هشدار جدی می‌دهیم.» دکتر پیوندی با بیان این‌که فعالیتی که همه‌ساله و با تمام توان و قدرت در جمعیت هلال‌احمر در ایام نوروز انجام می‌شود تا مردم با آرامش خاطر به سفرهای نوروزی خود بپردازند، اجرای طرح امدادونجات نوروزی است، گفت: «این طرح از 26 اسفند 96 تا 17 فروردین 97 در جاده‌های کشور به اجرا درآمد و جمعیت هلال‌احمر با تمام امکانات و لجستیک خود به وظیفه ذاتی نجات جان انسان‌ها پرداخت اما لازم است ما در جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان یک ارگان امدادی در کنار پلیس، وزارت بهداشت و... با توجه به میزان بالای تصادفات جاده‌ای و تلفات این حوادث، فکر جدی‌تری کنیم تا بتوانیم از بار حوادث تلخ ترافیکی و تلفات این حوادث در جاده‌ها بکاهیم.» او میزان تلفات جاده‌ای کشور در‌ سال 86 را 28‌هزار نفر اعلام کرد و افزود: با این‌که این رقم در‌ سال 96 به 16‌هزار نفر فوتی در‌ سال کاهش پیدا کرده اما حتی فوت یک نفر هم زیاد است و باید برای کاهش موثر این تلفات، اقدام جدی‌تری صورت پذیرد. سهم ایران از میزان مرگ‌ومیر جاده‌ای یک‌و‌نیم‌درصد است که این رقم در مقایسه با سایر کشورها، بسیار بالا محسوب می‌شود و سالانه 21‌هزار‌میلیارد تومان هزینه و خسارت تصادفات جاده‌ای در ایران است. حدود 5 تا 7‌درصد از تولید ناخالص ملی هم برای فوت 45 تا 47 نفر در شبانه‌روز در جاده‌های ایران هزینه می‌شود و اگر بتوانیم این میزان را به طریقی کاهش دهیم، منابع مصرفی در راستای توسعه و سازندگی موثر کشور بکارگیری
 خواهد شد.
فعالیت هلال‌احمر در 3 بخش در ایام نوروز
رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه اظهار کرد: نوروز امسال برای افزایش سرعت عملیات‌های امدادی، امدادرسانی با قدرت تمام به حادثه‌دیدگان و تعامل سازنده با سایر ارگان‌های امدادی، طرح نوروزی هلال‌احمر به اجرا درآمد که این فعالیت‌ها در 3 حوزه فعالیت‌های امدادی سازمان امدادونجات، فعالیت‌های سازمان جوانان و سازمان داوطلبان هلال‌احمر متمرکز بود. دکتر پیوندی با اشاره به این‌که نوروز امسال 1378 پایگاه ثابت و سیار هلال‌احمر وظیفه ارایه خدمات امدادی در سطح جاده‌های کشور را برعهده داشتند، اظهار کرد: تعداد پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر در طول سال، 557 پایگاه ثابت است که افزایش پایگاه‌ها در ایام نوروز به منظور ارایه خدمات با سرعت بالاتر به حادثه‌دیدگان انجام شده است.
افزایش 3‌درصدی تجهیزات هلال‌احمر در نوروز 97
رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که 5‌هزار و 500 نیروی امدادگر و داوطلب هلال‌احمر درگیر اجرای طرح امدادونجات نوروزی هلال‌احمر بودند، افزود: 3‌هزار و 500 ناوگان خودرویی هلال‌احمر در این ایام بکارگیری شد و هلال‌احمر تجهیزات خود را در نوروز 97 نسبت به‌ سال قبل، حدود 3‌درصد افزایش داد تا خدمات به حادثه‌دیدگان با سرعت و دقت تمام صورت گیرد، همچنین 5‌هزار و 400 ماموریت امدادی توسط امدادگران هلال‌احمر پوشش داده شد که حدود 41‌درصد از این ماموریت‌ها مربوط به حوادث ترافیکی بوده است و امدادگران هلال‌احمر در این ایام حدود 18‌هزار مسافر نوروزی را نیز اسکان دادند. دکتر پیوندی بیشترین ماموریت‌های امدادی هلال‌احمر را در روز 13 فروردین اعلام کرد و گفت: هلال‌احمر در نوروز 97 و در امداد هوایی، ‌سال پرکاری را آغاز کرد و با وجود 24 بالگرد امدادی، 343ساعت پرواز بالگردهای جمعیت برای پوشش حوادث دریایی، کوهستان و... انجام شده است. وی استان‌های مازندران، فارس، خوزستان و اصفهان را به ترتیب رکورددار بالاترین میزان ماموریت‌های امدادی در ایام نوروز اعلام کرد.
فعالیت 20‌هزار جوان هلال‌احمر در ایام نوروز
رئیس جمعیت هلال‌احمر فعالیت‌های سازمان جوانان این جمعیت را در ایام نوروز نیز برشمرد و گفت: حدود 20‌هزار جوان داوطلب و مشتاق خدمت هلال‌احمر در ایام نوروز و در سطح کشور در یک‌هزار پایگاه که در مبادی ورودی شهرها برپا شده بود، به 5‌میلیون مسافر خدمات سلامت‌محور، اطلاع‌رسانی و راهنمایی سفر، خدمات فرهنگی و ... ارایه دادند. دکتر پیوندی افزود: طرح بسیار موثر سازمان جوانان هلال‌احمر با عنوان کمپین بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) که با هدف کاهش حوادث ترافیکی به اجرا درمی‌آید، با استقبال رئیس‌جمهوری و دیگر مسئولان بلندپایه و هنرمندان و شخصیت‌های جامعه مواجه شد تا جایی که حدود 500‌هزار نفر عضو کمپین بهرفت شدند و امیدواریم اجرای این طرح در بهبود رفتارهای ترافیکی موثر بوده و موجب کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای شود
35هزار داوطلب هلال‌احمر
 مجری طرح‌های داوطلبانه نوروزی
رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه به فعالیت 35‌هزار داوطلب هلال‌احمر در ایام نوروز و در اجرای 3 طرح داوطلبانه فرشتگان رحمت، مروجین سلامت و طرح نیابت هم اشاره و اظهار کرد: در طرح نیابت، حدود 7‌هزار داوطلب هلال‌احمر به 10‌هزار سالمند سرکشی کردند. در طرح فرشتگان رحمت هم 110‌هزار بسته حمایتی توسط 20‌هزار داوطلب هلال‌احمر تهیه و میان نیازمندان توزیع شد. همچنین در طرح مروجین سلامت 8‌هزار داوطلب هلال‌احمر بر ارایه خدمات در استان کرمانشاه و در میان زلزله‌زدگان متمرکز بودند. دکتر پیوندی به برپایی پایگاه‌های جمعیت در مسیر کاروان‌های راهیان نور هم اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز 38‌هزار نفر از افراد حاضر در کاروان‌های راهیان نور به پایگاه‌های جمعیت مراجعه و خدمات دریافت کردند. رئیس جمعیت هلال‌احمر در نشست خبری ارایه گزارش عملکرد جمعیت هلال‌احمر در ایام نوروز، بیشترین ماموریت‌های امدادی هلال‌احمر را در روز 13 فروردین اعلام کرد و گفت: استان‌های مازندران، فارس، خوزستان و اصفهان به ترتیب رکورددار بالاترین میزان ماموریت‌های امدادی در ایام نوروز بودند. پیوندی با تأکید بر این‌که باید بتوانیم در همه حوادث کوهستانی، دریایی و زمینی حضور فعال داشته باشیم، ادامه داد: همچنین باید تلاش کنیم روحیه مردم را شاد نگه داریم و با دیگر نهادها هم تعامل خوب داشته باشیم.
نقش بی‌بدیل رسانه‌ها
 در گسترش فرهنگ خودامدادی
مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر نیز در این نشست به توزیع 2‌هزار و 500 ست تجهیزات انفرادی امدادونجات کوهستان اشاره و تأکید کرد: در زمان آغاز طرح امدادونجات نوروزی 97 این تجهیزات میان نجاتگران توزیع شد؛ همچنین 75 ست تجهیزات سنگین میان پایگاه‌های امدادی توزیع شد. مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل ساختمان صلح جمعیت هلال‌احمر برگزار شد، ضمن تقدیر از اصحاب رسانه که طی‌ سال گذشته صادقانه نسبت به انعکاس اخبار اقدام کردند، گفت: رسانه‌ها نقشی بی‌بدیل در اطلاع‌رسانی و گسترش فرهنگ خودامدادی و دانش مقابله دارند. وی به اجرای طرح خبرنگار امدادگر اشاره کرد و افزود: کارتی برای خبرنگاران صادر می‌شود تا از مزایای سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر برخوردار شوند و اجرای این طرح مورد حمایت دکتر پیوندی قرار گرفته است.
شرکت 14‌هزار امدادگر در دوره‌های بازآموزی
رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر این‌که 14‌هزار نفر از امدادگران جمعیت هلال‌احمر برای ارایه خدمات مطلوب‌تر به هموطنان در سراسر کشور، قبل از اجرای طرح امدادونجات نوروزی در دوره‌های بازآموزی شرکت کردند، اظهار داشت: به منظور اجرای طرح آمایش سرزمینی پایگاه‌های امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، 60تیم پایگاه‌ها را مورد ارزیابی قرار دادند تا اشکالات موجود در پایگاه‌ها بررسی و مرتفع شود. به گفته سلیمی، تمامی تیم‌های امدادونجات کوهستان جمعیت هلال‌احمر به تلفن‌های ماهواره‌ای مجهز هستند.
مردم محلی در هیچ شرایطی
 نسبت به حضور در محل حادثه اقدام نکنند
رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره انجام عملیات در کوه دنا برای کشف پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج تأکید کرد: تا هفته نخست اردیبهشت‌ماه استان‌ها را تقسیم‌بندی کردیم و هلال‌احمر هر استان 20 نفر نیروی تخصصی را به منطقه اعزام می‌کند. او ادامه داد: تنها از طریق بالگرد امکان انتقال نیروها به کوه دنا میسر است و طی 2 روز گذشته به دلیل مساعد نبودن آب‌وهوا پروازی انجام نشده است، اما نیروهای هلال‌احمر شب‌مانی در کوه دنا دارند و برای این کار تجهیزات امدادی تخصصی در اختیار آنها قرار گرفته است. سلیمی با تأکید بر این‌که طی چند روز اخیر بیشتر پیکرهای کشف‌شده به پایین کوه منتقل شده است، بیان کرد: دیروز جلسه‌ای در دادستانی برگزار و از نیروهای هلال‌احمر تقدیر شد؛ چرا که تنها نیروهای هلال‌احمر و یک‌نفر نیروی محلی در محل وقوع حادثه حضور دارند. وی گفت: در برخی دهلیز‌ها بیش از 20متر برف وجود دارد و عملیات به‌سختی انجام می‌شود. نیروهای هلال‌احمر ایثارگرانه درحال فعالیت هستند و تا این لحظه 75‌درصد پیکرها تحویل داده شده و تلاش نجاتگران جمعیت هلال‌احمر برای کشف و انتقال مابقی پیکرها همچنان ادامه دارد. رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از مردم خواست تا در هیچ شرایطی نسبت به حضور در محل حادثه اقدام نکنند؛ چرا که حتی تیم‌های امدادی هلال‌احمر پس از بررسی دقیق تجهیزات فنی به محل اعزام می‌شوند.
موضوع شهید خدمت درحال پیگیری است
سلیمی همچنین در مورد یکی از امدادگران هلال‌احمر، میثم پرنیان که اخیرا  و سایر اعضای هلال‌احمر که هنگام عملیات جان خود را از دست می‌دهند، گفت: برای دو بزرگواری که ‌سال گذشته در زنجان جان خود را از دست دادند یادمانی ساخته شد و با دستور رئیس جمعیت قرار است دو پایگاه به نام این دو بزرگوار نام‌گذاری شود. او همچنین در پاسخ به «شهروند» در مورد طرح شهید خدمت گفت: «موضوع شهید خدمت محسوب شدن این افراد را درحال پیگیری هستیم که تا این لحظه نتیجه‌ای حاصل نشده است. ما و اورژانس این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم و کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شد.»
تشریح عملکرد سازمان جوانان
دکتر مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در ادامه این نشست به اهمیت فرهنگ‌سازی و پیشگیری از تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: در سازمان جوانان، طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با هدف تحقق فرهنگ‌سازی و پیشگیری از تصادفات جاده‌ای به اجرا درآمد. بنا به گفته حبیبی این طرح بشردوستانه امسال با حضور 20‌هزار جوان هلال‌احمری اجرا شده است. او به ارایه خدمات از 28 اسفندماه ‌سال گذشته تا 14 اسفندماه ‌سال جاری نیز اشاره کرد و یادآور شد: جوانان هلال‌احمر در 700 پست ثابت و 300 پست سیار خدمات سلامت و فرهنگی و ایمنی را ارایه دادند. به گفته حبیبی، تست رایگان فشار خون در تمامی پست‌های نوروزی سازمان جوانان انجام شد؛ به علاوه آگاه‌سازی درباره مسائل بهداشتی هم انجام شد. وی با اشاره به ارایه خدمات مشاوره در پست‌های نوروزی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری از اعتیاد به جوانان و خانواده‌ها ارایه و به سوالات هموطنان در این زمینه پاسخ داده شد. رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر این‌که در بخش فرهنگی طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی خیمه نماز و فضای دوستدار کودک برپا شده بود، عنوان کرد: 416 خیمه نماز و 350 فضای دوستدار برپا بود تا هموطنان بتوانند از خدمات این خیمه‌ها بهره‌مند شوند؛ علاوه بر آن 5‌میلیون و 400‌هزار مورد اقلام فرهنگی میان مسافران نوروزی توزیع شد.   13 فروردین پرکارترین روز هلال
  عیدی هلال‌احمر به 30‌هزار خانوار زلزله‌زده پرداخت شد
  برای خبرنگاران حوزه امداد کارت امدادگری صادر می‌شود
  توزیع بیش از 5‌میلیون اقلام فرهنگی میان مسافران نوروزی
  3‌هزار و 500 ناوگان خودرویی هلال‌احمر در این ایام بکارگیری شدند
  جمعیت هلال‌احمر موضوع «شهید خدمت» را با جدیت دنبال می‌کند
  تحویل 75‌درصد پیکر جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج
  مازندران، فارس، خوزستان و اصفهان، رکورددار بیشترین ماموریت امدادی
 در ایام نوروز
  همراهی 5‌هزار و 500 نیروی امدادگر و داوطلب هلال‌احمر در اجرای طرح امدادونجات نوروزی هلال‌احمر