استعفای دوباره نجفی

گروه اجتماعی: پس از پذیرفته نشدن استعفای شهردار تهران در شورای شهر، اظهارات متفاوتی پیرامون این موضوع مطرح شد؛ برخی صاحبنظران معتقدند مخالفت شورا منطقی نیست و در جایی که نجفی دلیل استعفایش را بروز بیماری جدید اعلام کرده، مخالفت معنا ندارد. این در حالی است که روز گذشته خبری درباره استعفای دوباره نجفی منتشر شد. خبری که در نهایت محسن هاشمی، رئیس شورا آن را تأیید کرد.
شهردار انگیزه‌ای ندارد
همچنین سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با تأکید بر اینکه شورای شهر تهران باید به دنبال جایگزین مناسب برای نجفی باشد، گفت: اصرار شورا بر ماندن ایشان درست نیست، چرا که دیگر توانایی و انگیزه لازم را برای ادامه ندارند. اصغر سلیمی درباره استعفای شهردار و رد آن توسط اعضای شورای شهر و احتمال استعفای دوباره نجفی، بیان داشت: باید به گفته‌های فردی که اعلام می‌کند، توانایی ادامه مسؤولیت را ندارد اعتماد کنیم و این مسأله را بپذیریم و در نهایت با استعفا موافقت شود؛ اگر قرار باشد شهردار دوباره استعفای خود را تقدیم شورا کند، باید اعضا با منطق بیشتری در این رابطه تصمیم‌گیری کنند. وی افزود: با توجه به اینکه قبل از شهردار شدن نجفی هم ‌صحبت‌هایی مبنی بر بیماری ایشان مطرح بود، بسیاری می‌گفتند این پست را قبول نمی‌کند و اصرار شورای شهر بر ماندن ایشان نیز درست نیست و وی  توانایی و انگیزه لازم را برای ادامه کار نخواهد داشت.
نجفی نخواهد ماند


در همین باره‌‌‌‌‌‌‌‌‌، محمد علیخانی، عضو شورای شهر تهران درباره استعفای نجفی از شهرداری تهران اظهار داشت: در جلسه خصوصی از نجفی شهردار تهران پرسش شد آیا در صورت مخالفت اعضای شورا با استعفای شما، در شهرداری می‌مانید؟ که گفت: نخواهم ماند. بنابراین بنده چون می‌دانستم در صورت مخالفت اعضای شورا، شهردار همچنان در سمت خود نخواهد ماند رأی موافق دادم. وی افزود: ما که نمی‌خواهیم نمایش بازی کنیم، چون می‌دانستم نظر خودشان این است دلایل را قبول کردیم و رأی هم دادیم، البته هر یک از اعضا مختار هستند.
نجفی بار دوم «استعفا» کرد
در همین حال، روز گذشته محسن هاشمی ضمن اشاره به اینکه نامه دوم نجفی مبنی بر استعفا از شهرداری تهران در اختیار من قرار گرفت، اظهار داشت: در این نامه شهردار تهران ذکر کرده که با توجه به شرایطش، توانایی ادامه کار در شهرداری را ندارد. وی با بیان اینکه موضوع استعفای دوم نجفی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران بررسی خواهد شد، گفت: در صورتی ‌که اعضای شورا به استعفای دوم نجفی رأی بدهند، در نهایت برای شهرداری تهران سرپرست انتخاب خواهد شد.
تعیین گزینه‌های شهرداری تهران
این در حالی است که یک مقام مسؤول گزینه‌های اصلی سرپرستی شهرداری تهران را با توجه به استعفای نجفی اعلام کرد. این منبع آگاه گفت: در جلسه هم‌اندیشی شورای شهر تهران 4 نفر به عنوان سرپرست شهرداری مورد بررسی قرار می‌گیرند. وی ادامه داد: از معاونان شهردار، سمیع‌الله حسینی‌مکارم، معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران و پیروز حناچی، معاون فنی و عمرانی و از شهرداران مناطق نیز مصطفی سلیمی، شهردار منطقه 3 و رسول کشت‌پور، شهردار منطقه 2 مطرح هستند.