تاکید رییس مجلس بر لزوم حضور پررنگ بخش خصوصی

«جهان صنعت»- به مناسبت فرارسیدن سال نو و در راستای همراهی هر چه بیشتر بخش خصوصی با مجلس، اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با رییس مجلس دیدار کردند که به دنبال آن، روسای اتاق‌های بازرگانی تهران و ایران به همراه سایر اعضای هیات رییسه اتاق ایران بر آمادگی پارلمان بخش خصوصی کشور برای همراهی با مجلس و دولت در راستای تحقق شعار سال 1397 تاکید کردند.
بر همین اساس غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران‌ تاکید مقام معظم رهبری در مورد حمایت از کالای ایرانی را مورد توجه قرار داد و اظهار امیدواری کرد: اینکه موضوع تولید داخلی از سوی بالاترین مقام کشور مورد تاکید قرار گرفته، نکته‌ای بسیار مثبت است و باید از این ظرفیت بهترین استفاده را کرد. این در حالی است که باید قبول کنیم که در سال‌های گذشته نتوانسته‌ایم به اهداف موردنظر نزدیک شویم. شافعی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی به معنی حمایت از تولید ملی هم در بخش عرضه و هم در بخش تقاضاست، افزود: اگر در تولید داخلی گفتمان واحدی وجود داشته باشد و الزامات لازم برای حمایت از تولید داخل از جمله بهبود فضای کسب‌و‌کار فراهم شود، می‌توان این شعار را محقق کرد.
علی لاریجانی رییس مجلس نیز ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت تحقق عنوان سال تصریح کرد: نقش و جایگاه اتاق بازرگانی در تحقق ارتقای جایگاه تولید داخل و حمایت از کالای داخلی غیرقابل انکار بوده و فعالان اقتصادی باید در این رابطه از تمام ظرفیت خود استفاده کنند. وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی می‌تواند پررنگ‌تر از گذشته در صحنه اقتصادی کشور ایفای نقش کند. به طور حتم هماهنگی و استفاده از نقطه نظرات بخش خصوصی در این زمینه می‌تواند به مجلس کمک کند.