معنوی‌نژاد: مقایسه من و «رونالدو» خلاقانه بود







حامد جیرودی

پس از گل قیچی برگردان زیبایی که کریس رونالدو وارد دروازه یوونتوس و جیان لوئیجی بوفون کرد و تحسین بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال جهان را در پی داشت، باشگاه ورونای ایتالیا که محمدجواد معنوی‌نژاد، ملی‌پوش ارزشمند والیبال کشورمان را در اختیار دارد، در اقدامی جالب توجه به مقایسه پرش معنوی‌نژاد در زمان آبشار زدن او  و برگردان رونالدو پرداخت. در این پست صفحه رسمی اینستاگرام باشگاه ورونا، پرش معنوی‌نژاد بر فراز تور والیبال که 2 متر و 43 سانتیمتر است، 3 متر و 65 سانتیمتر تخمین زده شده. این در حالی است که ارتفاع ضربه رونالدو ۲ متر و ۳۸ سانتیمتر است. باشگاه ورونا در توضیح این پست نوشته بود: «یک ژست فنی شکوهمند از رونالدو در برابر یوونتوس. اما معنوی‌نژاد برنده می‌شود.» باشگاه ایتالیایی به این ترتیب به ارزش‌های فنی لژیونر اصفهانی والیبال ایران پرداخت. این موضوع باعث شد تا به سراغ معنوی‌نژاد برویم و یک گفت‌وگوی فوتبالی – والیبالی با او داشته باشیم. معنوی‌نژاد در گفت‌وگویی که با خبرنگار «ایران» داشت، به این موضوع اشاره کرد که هم طرفدار رونالدو است و هم طرفدار مسی!

باشگاه ورونا پرش روی تور تو را با ضربه زیبای رونالدو مقایسه کرده و به این موضوع اشاره داشته که تو برنده شده‌ای. در این خصوص چه نظری داری؟
در مورد این پستی که باشگاه ورونا منتشر کرد، باید بگویم که پست قشنگی بود و واقعاً خلاقانه بود. این اتفاق برای خود من هم جالب بود که پرش من را با ضربه برگردان زیبای رونالدو مقایسه کرده بودند که گویا بین علاقه‌مندان ورزش هم بازتاب زیادی داشت.
اصلاً خودت هم فوتبالی هستی یا نه؟
بله من هم مثل خیلی‌ها علاقه‌مند به فوتبال هستم و بازی‌های مختلف را دنبال می‌کنم.
بین رونالدو و لیونل مسی طرفدار کدامیک از این فوق ستاره‌های فوتبال جهان هستی؟
واقعیت این است که من هم طرفدار رونالدو هستم و هم مسی. چون هر دو آنها از اسطوره‌های ورزش جهان هستند و نه فقط فوتبال. من سعی می‌کنم که از همه ورزشکاران خوب دنیا الگو بگیرم و خصوصیت خوب‌شان را بردارم و سرمشق خودم قرار دهم.
به غیر از والیبال، فوتبال هم در ایتالیا رونق زیادی دارد و تیم‌های مختلف سری A طرفداران زیادی دارند. در این خصوص برای مان صحبت کن.
بله همان طور که گفتید، در ایتالیا تیم‌های فوتبال بزرگی حضور دارند که هر کدام طرفداران خاص خودشان را دارند. در شهر خود ما ورونا هم دو تیم فوتبال وجود دارد که طرفداران زیادی دارند و هر هفته که بازی دارند، ورزشگاه‌شان تقریباً پر می‌شود.
تیم ملی فوتبال هم امسال در جام جهانی 2018 روسیه حضور دارد. درباره تیم ملی فوتبال چه نظری داری؟
امسال، سال جام جهانی است و خوشبختانه تیم ملی فوتبال‌مان هم در این رقابت‌ها حضور دارد. البته بازی‌های سختی داریم اما من هم مثل همه مردم ایران دعا می‌کنم که تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه نتیجه بگیرد و سربلند باشد.
البته والیبال هم امسال مسابقات مهمی را پیش رو دارد...
سال 97 هم مثل همه سال‌ها یک سال والیبالی برای همه والیبالیست‌هاست و امیدوارم که بتوانیم با تیم ملی نتایج خوبی بگیریم و ان‌شاءالله که بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.
حال و هوای عید برای تو در زمانی که از ایران دور بودی، چطور بود؟
راستش را بخواهید این اولین سالی بود که من دور از خانواده بودم و تجربه جدیدی برایم بود. گرچه تلفنی با خانواده‌ام صحبت کردم و سال نو را به آنها تبریک گفتم.
وضعیت تیم‌تان در لیگ ایتالیا به چه صورت است؟
درباره تیم‌مان باید بگویم که ما این هفته و در آخرین بازی نتوانستیم ترنتینو را ببریم و در بازی سوم شکست خوردیم. الان داریم برای کسب مقام پنجمی باشگاه‌های ایتالیا تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در لیگ قهرمانان اروپا حضور پیدا کنیم.
شرایط خودت در ورونا چطور است؟
تیم ما در حال حاضر خوب بازی می‌کند. من هم خوشبختانه در آمادگی به سر می‌برم و سعی می‌کنم تا بازی‌های خوبی را انجام دهم تا هم نظر مثبت کادر فنی تیم‌مان را جلب کنم و هم به تیم کمک کنم و خوشبختانه در حال حاضر همه بازیکنان در شرایط خوبی به سر می‌برند.
تیم ملی والیبال سال گذشته توانست مقام سوم تیمی را در مسابقات جام بین قاره‌ای به دست آورد. امیدوار هستی که تیم ملی بتواند در آینده‌ای نزدیک قهرمان جهان هم بشود؟
چرا که نه! قهرمانی جهان برای هر تیمی، یک افتخار بزرگ است و هر تیمی برای به دست آوردن آن باید تلاش کند و ما هم مسلماً برای بهترین بودن تلاش می‌کنیم و امیدوارم که در آینده‌ای نزدیک بتوانیم روی سکوهای جهانی هم برویم و یکی از رتبه‌های اول تا سوم جهانی را با تیم‌مان کسب کنیم.