علی مطهری مطرح کرد انتقاد نائب رئیس مجلس از برخورد دوگانه با دو رئیس جمهوری پیشین

نایب رئیس مجلس از اختلاف نظر بین مقامات قضایی و امنیتی در زمینه رفع حصر می‌گوید و در عین‌ حال تاکید می‌کند که «مقامات عالی» نظر مثبتی در این‌باره دارند.
علی مطهری در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه« محصورین برانداز نیستند» گفت: آزادی آنها باعث تقویت وحدت ملی می‌شود زیرا آنها در جریان انقلاب اسلامی بوده و دلسوز هستند.
این نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به موضوع «رفع حصرمحصورین» تصریح کرد: البته بین مقامات اعم از قضایی و امنیتی در این زمینه اختلاف نظر وجود دارد، ممکن است برخی از مقامات نظر مثبتی به این موضوع نداشته باشند ولی در مقامات عالی که با آنها ملاقات کردیم نظر مثبت وجود دارد. افرادی که مایل به رفع حصر نیستند البته بی‌تاثیر هم نیستند و برخی مشخص است که چندان موافق رفع حصر نیستند.
مطهری در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه «رفتار دوگانه با احمدی‌نژاد و خاتمی قابل توجیه نیست»، گفت: سوال مردم این است که چرا با ایشان و آقای احمدی‌نژاد اینقدر متفاوت رفتار می‌شود، این رفتار دوگانه قابل توجیه نیست. البته از همان ابتدا این تفاوت رفتار وجود داشته است. آقای احمدی‌نژاد از روز مناظره تلویزیونی تا امروز از نوعی حمایت ویژه برخوردار بوده است در حالی‌که نسبت به طرف مقابل با بدبینی قضاوت شده و ظلم شده است و این روند همچنان ادامه دارد. اطرافیان آقای احمدی‌نژاد تخلفات زیادی داشتند و پرونده‌های زیادی در قوه قضاییه و دیوان محاسبات وجود داشت که باید زودتر به آنها رسیدگی می‌شد. البته ایشان (احمدی‌نژاد) امروز حرف‌های خوبی می‌زند، ولی دیر شده و باید این حرف‌ها را در زمان صدارتش می‌گفت.
نایب رئیس مجلس با اشاره به اعتراضات دی ماه سال گذشته افزود: ناامید کردن مردم به صلاح کشور نیست. به نظرم اگر مسئولان به برخی کاستی‌ها برای تخریب رقیب دامن نزنند و حرف‌های ناصواب نزنند ادامه پیدا نمی‌کند ولی اگر حرف‌هایی زده شود که مردم را تحریک کند ممکن است باز هم اعتراضاتی را شاهد باشیم. اخیرا دیدم رئیس‌جمهوری گفتند اگر اتفاقی بیفتد اینطور نیست که فقط دولت سقوط کند بلکه همه ما سرنشینان یک کشتی هستیم که اگر کسی به آن آسیب بزند همه با هم غرق می‌شویم، این حرف‌ها مردم را ناامید می‌کند، گویی نظام مشرف به سقوط است. گفتن این حرف‌ها مناسب نیست. به نظر من استحکام نظام در حد قابل قبولی است و ناامید کردن مردم و آیه یاس خواندن به صلاح کشور نیست. نماینده مردم تهران در مجلس افزود: رفتار آقای روحانی و شعارهای ایشان در تبلیغات انتخاباتی که بعدا به روشنی از برخی از آنها عقب‌نشینی کرد. در انتخاب اعضای کابینه هم ایشان کاملا چرخش مشهودی داشت و همین باعث ایجاد نوعی ناامیدی در حامیان ایشان شد. نکته دیگر شرایط اقتصادی کشور است که با روی کار آمدن ترامپ به آن دچار شدیم. بعد از برجام قدری گشایش ایجاد شده بود، خیلی از بانک‌ها آماده همکاری با ما شده بودند اما به خاطر تهدیدهای ترامپ عقب‌نشینی کردند و همین باعث شد برگشت پول ما از خارج از دشواری همراه شود. ما در امور اقتصادی نوعی عقب‌گرد داشتیم و اینها در پیدا شدن شرایط اعتراض جدید موثر بود و البته رفتار خود آقای روحانی هم بی‌تاثیر نیست.
سایر اخبار این روزنامه
علی مطهری مطرح کرد انتقاد نائب رئیس مجلس از برخورد دوگانه با دو رئیس جمهوری پیشین «ابتکار» پدیده فروش سکه دی ماه 97 به ارزش 2 میلیون تومان را زیر ذره بین قرار داد سازوکار سانسور در صداوسیما بررسی شد آباژورهای جام جم محمد صادق جنان صفت شلیک به بانک مرکزی ازترس بازگویی همه واقعیت ها «ابتکار» حمله سایبری به دیتاسنترهای ایران را بررسی می‌کند روزی که اژدها اینترنت را خورد ! «ابتکار» از جلسه کمیسیون مشترک اصلاح ساختار دولت در راستای رفع مشکلات ادغام وزارتخانه‌ها گزارش می‌دهد «ابتکار» حال و هوای مردم را در تعطیلات سال جدید بررسی کرد امید؛ گمشده نوروز 96 جایگاه ادبیات کلاسیک در سرانه مطالعه ایرانیان کجاست؟ انتخاب سخت میان کلاسیک های مشهور و تازه‌های محبوب بهرام زند در 69 سالگی چشم از جهان فروبست خاموشی یک صدای خاطره انگیز آمریکا 24 شهروند و 14 شرکت روسیه را به بهانه فعالیت‌های خرابکارانه مسکو علیه کشورهای غربی مورد تحریم‌ قرار داد پرسپولیس بالاخره برد دبل قهرمانی لاریجانی در دیدار با رئیس سازمان صدا و سیما: بخش زیادی از منابع بانک ها زمین گیر است نماینده مردم تهران: شهردار تهران تحت فشار قرار گرفته است