طرح های شکست خورده مثلث شوم واشنگتن - ریاض - تل آویو

احمد دستمالچیان
سفیر سابق ایران در لبنان

چندی است در محافل سیاسی و رسانه‌ای عربی بویژه دربار آل سلمان، بحث‌هایی پیرامون عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود. هر چند این اظهارنظرها با احتیاط و اما اگرتوأم است تا احساسات ملت‌های منطقه تحریک نشود، اما تواتر توأم با صراحت شاهزاده جوان و ناپخته و جاه طلب سعودی حکایت از طرح و نقشه‌ای پیچیده وخطرناک برای ملت فلسطین دارد.


طرحی که هدف کوتاه مدت آن حساسیت زدایی از مسأله فلسطین، واشغالگری، هدف میان مدتش رسمیت دادن به موجودیت رژیم غاصب صهیونیستی و هدف بلندمدتش نابودی روحیه مقاومت و مبارزه علیه ظلم واشغالگری رژیم جنایتکار اسرائیل است.
این در بدترین شرایط ممکن برای یک رژیم پوسیده و رو به اضمحلال که هم از نظر سنی فرسوده است و هم از نظر کارآمدی در حل بحران‌های منطقه محل تردید واقع شده، گام بلندوجاه طلبانه‌ای است.
مثلث شوم کوشنر، نتانیاهو، بن سلمان پس‌ از شکست فضاحت بار سنگینی که در برپایی غائله خونبار داعشی تکفیری علیه ملت‌های مسلمان منطقه و محور مقاومت داشتند و نتوانستند رژیم غاصب صهیونیستی را در حاشیه امن قراردهند امروزه با صراحت لهجه باردیگر می‌خواهند شانس شکست خورده خود را بیازمایند.
دربار پادشاهی عربستان سعودی که زمام امور خود را به‌دست جوانی به ظاهر تحصیلکرده، عملگرا، آینده نگر و روشنفکر داده است درگام اول تثبیت قدرت خود با خشونت تمام، شاهزادگان و امرای بانفوذ دربار پادشاهی را کنار زد و در گام دوم با اعطای آزادی به جوانان و زنان، به سمت اقبال و گسترش فضای تعامل جهانی حرکت کرده تا پایه‌های قدرت خود را در داخل تثبیت و بتواند مأموریت شوم و سنگین مشروعیت بخشی به رژیم صهیونیستی را با قدرت و بدون دغدغه انجام دهد.
رژیم آل سعود با دراختیار داشتن دو غول ابزار اقتصادی و رسانه‌ای  با در اختیار داشتن مفتیان درباری وهابی سعی خواهد کرد که افکار عمومی را برای پذیرش خیانت بزرگ که به معامله بزرگ قرن معروف شده است آماده کند. هدف اصلی از همه این اقدامات شرارت بار که در اتاق فکر همان مثلث شوم طراحی می‌شود، نابودی مقاومت و رسمیت دادن به اشغالگری است.
اما تجربه تاریخی ثابت کرده است که هرگاه اقدامات اردوگاه دشمن در نابودی روحیه مقاومت رادیکال‌تر می‌شود بار دیگر مردم با شعور وآگاهی بیشتری به صحنه کارزار برای دفاع از آرمان‌های خود بپا می‌خیزند.
نبرد امروز در دوران گذار در خاورمیانه، نبرد بین جبهه حق وباطل، بین دو محور خیر و شر و برای تعیین سرنوشت نهایی است. همان‌طور که محور مقاومت با رشادت تمام توانست سربلند و پیروز، دماغ جباران خونخوار را به خاک مذلت بمالد درآخرین نبرد نیز با رشادت تمام پیروز میدان خواهد بود.
هلال مقاومت از صور تا باب المندب و درگستره ژئوپلیتیکی بسیار مهم و با نیروهای آموزش دیده و سلاح اعتقاد، آماده پاسخ دادن قوی وتعیین‌کننده به شریران هستند. بدون تردید آل‌سعود وآل صهیون بازنده بزرگ این هوس بازی‌های آلوده خواهند بود و جبهه حق مستظهر به عنایات الهی است برنده این منازعه می شود و این عهد خداوند است تا هنگامی که بندگانش با اخلاص، مجاهدت، عدالت، حکمت و تدبیر در مسیر حق پایداری کنند، نصرت حق یار آنها بوده و صدها پازل و طراحی نیز توان مقابله با قدرت الهی را نخواهد داشت. این پازل نیز ان‌شاءالله ناموفق بوده و مسیر تحقق وعده نصرت الهی هرچند دشوار ولی پیمودنی خواهد بود.