بی‌خود گفتید دست ما روی دکمه فیلتر نخواهد رفت

شرق: ائمه جمعه تهران و مشهد اين هفته به موضع عربستان عليه ايران واكنش‌هاي تندي نشان دادند. البته احمد علم‌الهدي، امام جمعه مشهد، صلاح ديد بعد از عربستان سراغ دولت برود و به‌ويژه در ماجراي تلگرام، حملات تندي به دولت داشته باشد.  احمد خاتمي، خطیب نماز جمعه این هفته تهران هم با بیان اینکه رژیم عربستان یک رژیم مجرم است، گفت: «رژیم عربستان باید در دادگاه صالح اسلامی به محاکمه کشیده شود، چرا‌که خائن‌الشرفین است. برخی از مفتیان دین‌فروش در عربستان فتوا دادند تظاهراتی که در حمایت از غزه صورت می‌گیرد، حرام است و سخنگوی رژیم صهیونیستی هم به استقبال این کلام نامربوط رفته است. 
او با بیان اینکه در بند دیگر کیفرخواست علیه رژیم عربستان باید به جنایات یمن به‌عنوان لکه ننگ ابدی آنها اشاره شود، گفت: «چهار سال است که یمن را ویران کرده‌اند و 10  هزار نفر را کشته‌اند و اخیرا به آوارگان و بی‌پناهان حمله می‌کنند و این به اصطلاح ولیعهد در خط‌مقدم این جنایات است که باید تقاص بکشد». خاتمي همچنين با اشاره به آنچه «فضولی‌های رژیم عربستان در دیگر کشورها» مي‌ناميد، گفته است: «این رژیم صد میلیون دلار برای دخالت در انتخابات عراق خرج کرده و نشست‌های مخفیانه سعودی - سوری برگزار کرده و به مقامات سوری گفته است اگر از حمایت ایران و حزب‌الله دست بردارند، به آنها برای ساخت سوریه کمک خواهد کرد. همچنین رهبر مجاهد حزب‌الله مطرح کرده است که رژیم عربستان و آمریکا با ابزارهای کثیف در انتخابات لبنان دخالت می‌کنند که همه این فضولی‌ها جرم است. رژیم عربستان رژیم مجرم است و باید در دادگاه صالح اسلامی محاکمه شود».
عربستان را مرض گال گرفته
علم‌الهدي، امام جمعه مشهد هم با اشاره به سفر اخیر ولیعهد عربستان به ایالات متحده، گفته است: «حاکم جوان سعودی اخیرا در آمریکا با دو نشریه تایم و آتلانتیک مصاحبه کرده است. در مصاحبه با تایم گفته ما با اسرائیل نقطه‌ مشترک داریم و این دشمن مشترک، ایران است و بعد گفته به‌جز دشمن مشترک، حتی در فعالیت‌ها و اهداف اقتصادی نیز با اسرائیل اشتراکاتی داریم و آن ‌زمان خواهید دید بعد از مصر اولین کشوری خواهیم بود که اسرائیل را به رسمیت می‌شناسیم. او در مصاحبه با نشریه آتلانتیک هم که گفته اسرائیل غاصب نیست و این سرزمین خود آنها بوده و گولدبرگ، سردبیر این نشریه، غافل‌گیر شده و گفته این اولین رهبر کشور عربی است که چنین مسئله‌ای را مطرح کرده است». او گفته: «بنا بر اعلام سازمان بهداشت دولت سعودی بخش عمده کشور عربستان را مرض گال گرفته اما حاکم این کشور رفته و همه ثروت این کشور را به پای ترامپ ریخته و برای درمان مردم خود از مرض گال هیچ اقدامی نکرده و این غیر از آن است که مردم به جنگ با یمن گرفتار هستند. آیا وقت آن نیست که این مردم قیام کنند. ما امیدواریم سال چهلم انقلاب ما، سال قیام همه ملت مسلمان علیه این حکام ظالم باشد و ریشه استکبار را نابود کنند». 


علم‌الهدي كه از طرفداران پروپاقرص فيلتر تلگرام است، ديروز بعد از عربستان سراغ دولت رفته و گفته: «از چهار سال پیش در همین مکان مقدس و از همین تریبون مسئله فیلتر شبکه‌های خارجی را مطرح کردم، اما شما فحش دادید و جنجال کردید و حالا خودتان به این نتیجه رسیدید که تمام مشکلات کشور و مفاسد اخلاقی ناشی از همین است. حالا خودتان می‌خواهید فیلتر کنید و می‌خواهید به گردن رهبری بیندازید. بیخود گفتید دست ما روی دکمه فیلتر نخواهد رفت؛ حالا می‌خواهید فیلتر کنید، به گردن رهبری نیندازید. اگر هنوز هم چهار شبکه خارجی سنگ این شبکه‌ها را می‌زنند، به خاطر رضایت آنها مشکل را گردن رهبری نیندازید. خدایا به همه مسئولان که دلشان می‌خواهد کار کنند، بصیرت رهبرشناسی عنایت بفرما».
او در ادامه گفته است: «به‌هر‌حال این رهبر، رهبری این مملکت است، هم رهبر ملت و هم رهبر دولت است. تمام مسئولیت‌های شما چه در مجلس و چه دولت بدون ‌تنفیذ این رهبر مشروعیت نداشته و حرام است. این درست نیست که مردم ما مقید به اجرای فرمان رهبری، جنس مرغوب و پارچه مرغوب خارجی نخرند، اما مسئولان با کشورهای خارجی قرارداد ببندند که کل ثروت کشور به خارج برود. رسم شده که به حرف رهبری گوش نمی‌کنند و بعد شکست می‌خورند و مشکلات را به گردن رهبری می‌اندازند».
نظر كاربران كانال علم‌الهدي
علم‌الهدي در حالي ديروز در حمايت از فيلتر تلگرام سخن گفت كه نتايج نظرسنجي‌اي كه كانال تلگرامي او دراين‌باره انجام داده، برخلاف نظر امام جمعه مشهد از آب درآمده است. 91 درصد از افرادي كه در‌ اين نظرسنجي شركت كرده‌اند گفته‌اند حتي در صورت فيلتر تلگرام به پيام‌رسان‌هاي داخلي مهاجرت نمی‌کنند، بلكه با فيلترشكن از همان تلگرام استفاده مي‌كنند. فقط پنج درصد گفته‌اند سراغ پيام‌رسان ايتا مي‌روند. سه درصد گفته‌اند سراغ سروش خواهند رفت و باقي پيام‌رسان‌ها مانند ويسپي و بيسفون هم با اقبالي در اندازه صفر درصد روبه‌رو بوده‌اند.