مرگبارترین سال برای کودکان سوری

سازمان ملل متحد می‌گوید سال گذشته میلادی، بدترین سال برای کودکان در جنگ داخلی سوریه بود؛ جنگی که طی شـش سال گذشته ادامه داشته و در سال ۲۰۱۶، جان بیش از ۶۵۰ کودک سوری را گرفته و میلیون‌ها نفر از آنها را در آوارگی نگه داشته ‌است.
یونیسف دیروز اعلام کرد در سال گذشته میلادی شمار کشته‌ها، قطع عضو و سربازگیری از میان کودکان، به‌طور مشخصی رشد کرده است. مدیر بخش خاورمیانه در یونیسف گفت: عمق این رنج، بی‌سابقه است. خرت کپلار می‌گوید میلیون‌ها کودک سوری، هر روز زیر حملات بودند؛ زندگی آنها زیر و رو شده ‌است.
بنا بر گزارش یونیسف، دست‌کم ۶۵۲ کودک سوری مستقیما به‌دلیل نبردها در آن کشور کشته شده‌اند. این شمار از قربانیان خردسال، ۲۰ درصد بیشتر از رقمی‌ است که در سال گذشته میلادی برآورد شده بود. از این میان دست‌کم ۲۵۵ کودک، در مدرسه یا نزدیک مدرسه کشته شده‌اند.
بسیاری از کودکان مستقیما هدف قرار گرفته یا در جریان بمباران و حملات دیگر کشته شده‌اند اما شمار قابل ملاحظه‌ای نیز به‌خاطر دسترسی نداشتن به پزشک و خدمات اولیه امدادی، جان خود را از دست داده‌اند. یونیسف می‌گوید دست‌کم ۸۵۰ مورد از سربازگیری از کودکان را شناسایی کرده‌ است؛ رقمی که باز هم در مقایسه با سال ۲۰۱۵ بیشتر است و دو برابر افزایش پیدا کرده.


دست‌کم شش میلیون کودک سوری با کمک‌های بین‌المللی و انسان‌دوستانه قادر به ادامه زندگی‌اند. 3/2 میلیون نفر از آنها در ترکیه، لبنان، اردن، مصر و عراق پناه گرفته‌اند و در نهایت آنکه نزدیک به ۲۸۰ هزار نفر از آنها در همین لحظه بدون دسترسی به کمک‌ و امدادرسانی، تحت محاصره قرار دارند.
گزارش یونیسف دو روز پیش از ورود جنگ داخلی سوریه به هفتمین سال پیاپی، منتشر می‌شود؛ جنگی که از سال ۲۰۱۱ آغاز شده، صدها هزار کشته برجای گذاشته، دست‌کم نیمی از جمعیت کشور را آواره کرده و مناطق عمده اقتصادی و اجتماعی سوریه و شماری از مراکز تمدن آن کشور را در مرز نابودی قرار داده‌ است.
سایر اخبار این روزنامه
رفیق آقای روحانی هستم اما قصد دخالت در انتخابات را ندارم رفیق آقای روحانی هستم اما قصد دخالت در انتخابات را ندارم سال تلخ سینما تمام نمی‌شود سال تلخ سینما تمام نمی‌شود «نه» رهبر معنوی جبهه پایداری به جمنا «نه» رهبر معنوی جبهه پایداری به جمنا بازی اردوغان با دموکراسی بازی اردوغان با دموکراسی دومین نشست شورای‌عالی کار برای دستمزد 96 کارگران بی‌نتیجه تمام شد؛ دومین نشست شورای‌عالی کار برای دستمزد 96 کارگران بی‌نتیجه تمام شد؛ ترکش توسعه سکوهای نفتی آمریکا به بازار؛ ترکش توسعه سکوهای نفتی آمریکا به بازار؛ در باب آیین چهارشنبه‌سوری؛ در باب آیین چهارشنبه‌سوری؛ سریع! سریع! از کوییک تا بلوار الیزابت! از کوییک تا بلوار الیزابت! اثرات رشد اقتصادی زیر سایه رانت اثرات رشد اقتصادی زیر سایه رانت دولت به گرانی پنهان توجه نمی‌کند؛ دولت به گرانی پنهان توجه نمی‌کند؛ مرگبارترین سال برای کودکان سوری مرگبارترین سال برای کودکان سوری نفت ناجی اقتصاد ایران نفت ناجی اقتصاد ایران تایید شکست خصوصی‌سازی تایید شکست خصوصی‌سازی گذری بر تاریخچه تلمبه‌خانه دارخوین خوزستان گذری بر تاریخچه تلمبه‌خانه دارخوین خوزستان بازخوانی یک اتحاد تکراری بازخوانی یک اتحاد تکراری موافقت رهبر انقلاب با عفو موافقت رهبر انقلاب با عفو روحانی در دیدار رییس و اعضای فراکسیون امید مجلس: روحانی در دیدار رییس و اعضای فراکسیون امید مجلس: