«نه» رهبر معنوی جبهه پایداری به جمنا

گروه سیاسی- با اعلام حمایت قاطع اصلاح‌طلبان از حسن روحانی و کنارگذاری هرگونه سناریو دیگری که زمزمه‌های آن طی چند ماهه گذشته شنیده می‌شد و سخن از نامزدهای در سایه به میان می‌آمد، تکلیف جریان اصلاح‌طلبان مشخص و معلوم شده است و پیام واضح و آشکار این است که اصلاح‌طلبان قصد ندارند به هیچ روی از استراتژی چند سال اخیر خود کوتاه آمده و بر آن خدشه‌ای وارد کنند.
این در حالی است که به نظر می‌رسد تاکنون خبری مبنی بر اجماع بر یک گزینه از گزینه‌هایی که اصولگرایان رونمایی کردند، نیست و برعکس اختلاف عمیقی نیز در این جریان وجود دارد.
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به صحنه آمد تا در نهایت پنج گزینه مد‌نظر خود را مطرح کند اما « جمنا» نه تنها نتوانسته از زمان ظهورش تاکنون سازوکاری واحد در این جریان ایجاد کند بلکه در ساختار خود نیز دچار مشکلاتی است و در نهایت در حالی که بسیاری در انتظار معرفی کاندیدای واحد از سوی این جبهه بودند، جمنا لیست دیگری منتشر کرد. علاوه برآن مروری بر موضع‌گیری‌های اخیر اصولگرایان ائتلافی و دیگر نحله‌های سیاسی و فکری این اردوگاه، حاکی از این است که «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» اصلا کار راحتی در پیش‌رو ندارد، به‌ویژه در حل‌وفصل تناقض‌هایی که در گام نخست با آن رو‌به‌رو شده است.
در عین حال آیت‌الله مصباح‌یزدی، رهبر معنوی جبهه پایداری نیز صریح تر از هر زمان دیگری مواضع انتخاباتی خود را اعلام کرده و تاکید کرد که به ائتلاف نظری ندارد و جالب آنکه خبر این دیدار پس از اعلام حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی اعلام شد در حالی که این دیدار در انتهای بهمن‌ماه انجام شده بود. سخنانی که می‌توان آن را به معنای عدم همراهی پایداری و جریانی با عنوان جمنا خواند که با محوریت جامعتین پیش می‌رود.


آیت‌الله مصباح‌یزدی بیان داشت که بنده به دنبال شناخت وظیفه‌ای هستم که بتوانم در مقابل خدا جواب دهم؛ هرگاه تشخیص بدهم کسی اصلح است، از او حمایت می‌کنم، اگر قرار است کسی رای آورد که ضررش بیشتر است و رای به رقیب، سبب دفع ضرر بیشتر می‌شود، دفع افسد به فاسد می‌کنم اما قرار نیست از اول فاسد را ترویج کنم، در صورتی می‌توانم رای بدهم که بینی و بین‌الله بدانم بین افراد، فردی اصلح است به قول کسی هم نمی‌توانم اعتماد کنم و هیچ ائتلافی هم نمی‌پذیرم چون این امور شوخی‌بردار نیست و باید روزی پاسخ آن را در برابر خدا بدهم؛ آری؛ رفت و آمد، بحث و گفت‌وگو با دوستان گرامی را با کمال میل انجام می‌دهم اما نمی‌توانم به کسی قولی بدهم که از فلانی حمایت می‌کنم چون حجتی پیش خدا ندارم.
می‌دانیم که اصولگرایان در انتخابات ادوار گذشته نتوانسته‌اند به اتحاد و اجماع رهنمون شوند چه آن زمان که انتخاباتی بی‌رقیب را برگزار کردند پیروز میدان شدند و چه آن دوره که با رقابتی نه‌چندان جدی صحنه را به رقیب سپردند و شکستی سخت را متحمل شدند و اکنون از شواهد و قرائن چنین برمی‌آید که این بار نیز همان داستان ادامه دارد...
سایر اخبار این روزنامه
رفیق آقای روحانی هستم اما قصد دخالت در انتخابات را ندارم رفیق آقای روحانی هستم اما قصد دخالت در انتخابات را ندارم سال تلخ سینما تمام نمی‌شود سال تلخ سینما تمام نمی‌شود «نه» رهبر معنوی جبهه پایداری به جمنا «نه» رهبر معنوی جبهه پایداری به جمنا بازی اردوغان با دموکراسی بازی اردوغان با دموکراسی دومین نشست شورای‌عالی کار برای دستمزد 96 کارگران بی‌نتیجه تمام شد؛ دومین نشست شورای‌عالی کار برای دستمزد 96 کارگران بی‌نتیجه تمام شد؛ ترکش توسعه سکوهای نفتی آمریکا به بازار؛ ترکش توسعه سکوهای نفتی آمریکا به بازار؛ در باب آیین چهارشنبه‌سوری؛ در باب آیین چهارشنبه‌سوری؛ سریع! سریع! از کوییک تا بلوار الیزابت! از کوییک تا بلوار الیزابت! اثرات رشد اقتصادی زیر سایه رانت اثرات رشد اقتصادی زیر سایه رانت دولت به گرانی پنهان توجه نمی‌کند؛ دولت به گرانی پنهان توجه نمی‌کند؛ مرگبارترین سال برای کودکان سوری مرگبارترین سال برای کودکان سوری نفت ناجی اقتصاد ایران نفت ناجی اقتصاد ایران تایید شکست خصوصی‌سازی تایید شکست خصوصی‌سازی گذری بر تاریخچه تلمبه‌خانه دارخوین خوزستان گذری بر تاریخچه تلمبه‌خانه دارخوین خوزستان بازخوانی یک اتحاد تکراری بازخوانی یک اتحاد تکراری موافقت رهبر انقلاب با عفو موافقت رهبر انقلاب با عفو روحانی در دیدار رییس و اعضای فراکسیون امید مجلس: روحانی در دیدار رییس و اعضای فراکسیون امید مجلس: