خشم گروههای فلسطینی از اظهارات ذلت بار بن سلمان در به رسمیت شناختن اسرائیل

اظهارات اخیر ولیعهد عربستان سعودی درباره "حق موجودیت رژیم صهیونیستی" با خشم فلسطینیان روبرو شده است.
به گزارش شبکه المنار، گروه‌های فلسطینی اظهارات اخیر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی را که طی آن موجودیت رژیم اشغالگر را به رسمیت شناخت و مشروع دانست محکوم کردند.
گروه‌های فلسطینی درباره پیامدهای ایراد این سخنان هشدار دادند و آن را خنجر از پشت به فلسطینی‌ها و راهپیمایی بزرگ "بازگشت" در "روز زمین" دانستند.
همچنین تظاهرکنندگان فلسطینی در شعار‌های خود محمد بن سلمان را مخاطب قرار دادند و وی را برده آمریکا عنوان کردند.


"خضر حبیب" از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: این اظهارات نشان می‌دهد ولیعهد سعودی و عربستان از عوامل اصلی شرکت‌کننده در تلاش برای نابودی آرمان فلسطین هستند و می‌خواهند حقوق ملت فلسطین را پایمال کنند.
محمد بریم سخنگوی کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین نیز گفت: محمد بن سلمان می‌خواهد واقعیت‌های تاریخ را تغییر دهد و به صهیونیستهای اشغالگر حق داشتن امنیت و سرزمین بدهد. حال آن که این سرزمین اشغالی است و فقط با مبارزه آن را می‌توان برگرداند. ما این اظهارات را محکوم می‌کنیم و از عربستان می‌خواهیم این اظهارات را پس بگیرد.
همچنین جنبش حماس اعلام کرد اظهارات بن سلمان در چارچوب تلاش برای تسریع روند عادی سازی روابط بین کشور‌های حوزه خلیج فارس و اسرائیل ایراد شده است.
اسماعیل رضوان از رهبران حماس گفت: خون‌هایی که از فلسطینیان ریخته شده است به کسانی که به دنبال عادی سازی روابط هستند می‌گوید ما با عادی سازی مخالف هستیم. کسانی که مدعی هستند اشغالگران در سرزمین فلسطین حق و حقوقی دارند تاریخ را نخوانده‌اند.
"جمیل مزهر" عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیزسخنان "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را دشمنی آشکار با مردم فلسطین عنوان کرد.
مزهر افزود که سخنان بن سلمان در گفت و گو با مجله آمریکایی "آتلانتیک" در باره حق صهیونیستها برای داشتن سرزمین واحد، موید "نقش خبیث رژیم آل سعود" در هدف قرار دادن ثبات منطقه به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
همچنین اظهارات ولیعهد سعودی در حمایت از رژیم صهیونیستی وبه رسمیت شناختن آن، خشم کاربران عرب را در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توئیتر برانگیخت.
در حالی که راهپیمایی‌های مسالمت آمیز مردم غزه در اعتراض به اشغالگری صهیونیست‌ها توسط نظامیان این رژیم به خاک وخون کشیده شده و تاکنون 19 شهید و یک هزار و 300نفر زخمی بر جای گذاشته است، محمد بن سلمان در اظهاراتی ضد فلسطینی گفته است که اسرائیلی‌ها حق دارند سرزمین خودشان را داشته باشند وما منافع مشترکی با رژیم صهیونیستی داریم!
کاربران عرب شبکه‌های اجتماعی با ایجاد "هشتگ" (بن سلمان اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد) در توئیتر خشم خود را نسبت به این اظهارات بن سلمان ابراز کردند.
در این حال، محافل رژیم صهیونیستی اظهارات بن سلمان را "غافلگیرکننده" خوانده و از آن به وجد آمده‌اند.
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» سخنان بن سلمان را «به رسمیت شناختن اسرائیل» توصیف کرد و در این‌باره نوشت: «سخنان ولی‌عهد عربستان در مصاحبه با آتلانتیک به رسمیت شناختن آشکار حق اسرائیل به عنوان دولتی قومی از سوی طرف سعودی است».
هاآرتص افزود: «سخنان بن سلمان چنان غافلگیر کرده بود که تاکنون چنین سخنانی درباره اسرائیل از زبان هیچ رهبر عربی جاری نشده است».
از سوی دیگر، پایگاه اسرائیلی «گلوبز» از سخنان بن سلمان تقدیر و تشکر بسیاری کرده و نوشت: «شاهزاده سعودی تاریخ را می‌سازد و موجودیت اسرائیل را به عنوان یک حق به رسمیت می‌شناسد».
سایر اخبار این روزنامه
جدیدترین بررسی صندوق بین‌المللی پول؛ رشد اقتصادی ایران حدود 4 درصد خواهد بود وزیر دفاع در مراسم افتتاحیه کنفرانس امنیتی مسکو: برهم زنندگان برجام مسئول عواقب آن خواهند بود وزیر بهداشت: مردم مطمئن باشند هزینه‌های سلامت‌شان افزایش نمی‌یابد تغییری در همکاری ایران با اوبربانک اتریش ایجاد نشده ‌است افزایش ظرفیت صنعت پتروشیمی به 63 میلیون تن در سال 97 تحلیل سیاسی هفته بیانیه روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه در پایان نشست آنکارا عزم جدی ایران، روسیه و ترکیه برای برقراری صلح و ثبات در سوریه رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس: ما خود را موظف به حمایت از شما از هر نوع آن می‌دانیم روسیه: غرب از خط قرمز ما عبور کرده است خشم گروههای فلسطینی از اظهارات ذلت بار بن سلمان در به رسمیت شناختن اسرائیل تاکید گوترش بر لزوم همکاری ایران برای برقراری صلح در یمن سفیر ایران در روسیه: موافقتنامه تعرفه ترجیحی ایران و اوراسیا بزودی امضا می‌شود رئیس مجلس: تمام دستگاه‌ها باید پشتیبان سرمایه‌گذاران باشند مشاور وزیر بهداشت: صادرات تجهیزات پزشکی 10 برابر می‌شود دکتر روحانی روز ملی سنگال را تبریک گفت گفت‌وگوی تلفنی دکتر ظریف با هنیه و تاکید بر حمایت از مقاومت فلسطین