ورزش در قاب نوروز/ از پایان طلسم نباختن تیم ملی تا شروع دوباره لیگ

طی 2 هفته تعطیلات نوروزی در عرصه ورزش اتفاقات قابل توجهی رخ داد که در این گزارش به مهمترین آن‌ها اشاره خواهد شد.
 تکرار یک عنوان
 کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی رئال‌مادرید به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۱۷ کشور پرتغال انتخاب شد و جایزه مرد سال کشورش را از آن خود کرد. رونالدو در کسب این جایزه با برناردو سیلوا از منچسترسیتی و روی پاتریسیو از اسپورتینگ پرتغال رقابت داشت ولی با کسب ۶۵ درصد آرا با قاطیت به عنوان مرد سال ۲۰۱۷ پرتغال شناخته شد.
 ادامه صدرنشینی برانکو


دوم فروردین سایت Clubworldranking جدیدترین رده‌بندی بهترین باشگاه‌ها و مربیان جهان را اعلام کرد که باشگاه پرسپولیس با کسب امتیاز 3616 در رده 165 جهان و استقلال با کسب امتیاز 2862 در رده 222 جهان ایستاد. در رده‌بندی بهترین مربیان جهان نیز برانکو ایوانکوویچ در رده 173 جهان قرار گرفت و به عنوان بهترین مربی باشگاهی ایران شناخته شد.
 خداحافظی زلاتان با منچستر
زلاتان ایبراهیموویچ بعد از اخبار منتشره مبنی بر جدایی از منچستر سرانجام سوم فروردین به صورت رسمی قرارداد خود را با شیاطین سرخ فسخ کرد. زلاتان بعد از پایان دوران حضورش در اولدترافورد گفت: «تمام چیزهای عالی هم روزی تمام می‌شود. بعد از سپری کردن 2 سال فوق‌العاده در منچستر دیگر زمان وداع فرا رسیده است. از باشگاه و هواداران در تمام نقاط دنیا، همبازی‌هایم، مربی و کادر مربیان و تمام کسانی که در این 2 فصل در کنار من بودند تشکر می‌کنم.» تنها یک روز بعد هم خبر رسمی حضور زلاتان در لس‌آنجلس گلکسی منتشر شد تا ستاره تمام‌نشدنی دنیای فوتبال در قاره‌ای جدید به ماجراجویی خود در مستطیل سبز ادامه دهد.
 شکست تیم ملی بعد از ۳۷۱ روز
چهارم فروردین تیم ملی فوتبال کشورمان در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی تونس رفت که در پایان این دیدار با گل به خودی میلاد محمدی شکست خورد تا طلسم نباختن تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از 371 روز شکسته شود. تیم ملی ایران آخرین بار مقابل تیم ملی عراق در دیداری دوستانه در تاریخ 28 اسفند سال 1395 شکست خورده بود. اما در همین روز شاهد چند بازی دوستانه مهم دیگر هم بودیم. دیدار تیم‌های ملی آلمان و اسپانیا یکی از مهمترین مسابقاتی بود که این دیدار با تساوی یک - یک به پایان رسید. اسپانیا در جام جهانی در گروه B یکی از حریفان تیم ملی ایران است که در خانه آلمان نیز عملکرد خوبی از خود نشان داد. پرتغال یکی از دیگر از حریفان تیم ملی ایران در جام جهانی در خانه به مصاف تیم ملی مصر رفت و این دیدار با درخشش رونالدو در دقایق پایانی با پیروزی 2 - یک پرتغال به پایان رسید. مراکش رقیب آفریقایی تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه نیز دیدار دوستانه داشت که این تیم در خارج از خانه به مصاف تیم صربستان رفت و این دیدار تدارکاتی با نتیجه 2 - یک به سود مراکش به پایان رسید.
 برتری ایران مقابل الجزایر
چند روز بعد از شکست مقابل تونس تیم ملی کشورمان در دومین بازی تدارکاتی خود در سال جدید به مصاف الجزایر رفت. شاگردان کی‌روش هفتم فروردین در ورزشگاه شهر گراتس اتریش به مصاف الجزایر رفتند که این دیدار با نتیجه 2 - یک به سود ملی‌پوشان کشورمان به اتمام رسید. در این دیدار سردار آزمون (11) و مهدی طارمی (19) برای ایران گلزنی کردند و شافای در دقیقه 56 توانست دروازه ایران را باز کند.
 شروع دوباره لیگ
هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر کشورمان از نهم فروردین ماه کلید خورد. در مهمترین بازی‌های لیگ در سال جدید استقلال تهران توانست نفت تهران را با نتیجه 2 - یک شکست دهد. در همین هفته دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سایپا در شرایطی با شکست سرخ‌پوشان به پایان رسید که شاگردان برانکو با یک تساوی می‌توانستند قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنند. پرسپولیس در غیاب ملی‌پوشانش به این مسابقه پا گذاشته بود و غیبت نفرات اصلی خودش را در نیمه اول به شدت احساس کرد.
 تحقیر آرژانتین
در ادامه دیدارهای دوستانه فوتبال، آرژانتین در مادرید میهمان اسپانیا بود و با نتیجه 6 - یک تحقیر شد. در این بازی ایسکو هت‌تریک کرد، دیگو کاستا، آلکانتارا و آسپاس دیگر گل‌های اسپانیا را به ثمر رساندند. تک گل آرژانتین هم توسط اوتامندی زده شد. در این بازی لیونل مسی به دلیل مصدومیت غایب بود.
 جهانبخش در کورس آقای گلی
لژیونر آماده این روزهای فوتبال ایران سال را به بهترین شکل ممکن آغاز کرد. در هفته بیست‌ونهم لیگ برتر هلند دن‌هاخ در حالی از آلکمار پذیرایی کرد که علیرضا جهانبخش هافبک ایرانی آلکمار از ابتدا در ترکیب تیمش قرار داشت. جهانبخش در این بازی علاوه بر یک پاس گل توانست گل سوم تیمش را هم به ثمر برساند تا با 14 گل زده خود را به جایگاه دوم جدول گلزنان لیگ هلند برساند. حالا جهانبخش با گلزن اول اردویژه فقط یک گل فاصله دارد.