به علت مخالفت با پادشاهی‌اش بن سلمان مادرش را هم حبس کرد

سرویس خارجی-«محمد بن سلمان» دچار جنون قدرت شده است؛ جنونی که منشأ آن از یک طرف جوانی و از طرف دیگر قدرت طلبی بی‌حد و حصر اوست. هر روز هم خبری از اقدامات عجیب وی به گوش می‌رسد، از تلاش برای هسته‌ای کردن عربستان تا برقراری روابط با رژیم کودک کش صهیونیستی. «بن سلمان» پیش از اینکه یک شاهزاده یا حتی یک سیاستمدار باشد بیشتر خود را به عنوان شخصیتی بی‌پروا،پیش‌بینی ناپذیر و صد البته خام و جویای نام نشان داده است. «بن سلمان» برای رسیدن به این تخت، همه مخالفان خود را سرکوب و زندانی کرده و حتی علیه محمد بن نایف ولیعهد سعودی نیز علنا دست به کودتا زده است. وی شاهزاده‌ها، مخالفان قدرتمند و حتی افرادی که حاضر به دفاع علنی از او نشده‌اند را بازداشت و 100 میلیارد دلار از دارایی آنها را مصادره کرد. حالا خبر رسیده وی، مادر خود را هم از ترس اینکه، مانع از به قدرت رسیدنش شود، حبس کرده است! گفته می‌شود مادر بن سلمان 2 سال است که در خانه‌اش حبس شده است!
آن طور که خبرگزاری ایرنا به نقل از شبکه «ان بی‌سی» نیوز نوشته، «طبق تحقیقات انجام شده از سوی این شبکه خبری و با استناد به اطلاعات 14 مسئول آمریکایی، محمد بن سلمان دو سال است که مادر خود را در حصر خانگی قرار داده است... مادر بن سلمان دو سال پیش با نقشه پسرش برای به دست گرفتن قدرت، مخالفت کرد. بن سلمان نیز از اینکه مبادا ملک سلمان تحت تاثیر نظرات و گفته‌های همسرش قرار بگیرد، وی را در بازداشت خانگی قرار داد.»«ان‌بی‌سی» در ادامه تاکید کرده، «بن سلمان نگران بود که سخنان مادرش، مانع تحقق اقداماتش برای کسب قدرت و باعث ایجاد اختلاف در خاندان حاکم سعودی، شود. بر اساس این تحقیق، ولیعهد سعودی دلایل بسیاری برای غیبت مادرش برای ملک سلمان بیان کرده، از جمله اینکه وی برای درمان به خارج از کشور رفته است.» شبکه خبری القدس العربی نیز در این مورد نوشته «مسئولان آمریکایی با ارزیابی اقدامات و کارهای بن سلمان علیه مادرش و پنهان کردن حبس خانگی وی از پدر و مردم کشورش نشان داد که تا چه اندازه آماده است برای تحقق بلند پروازی هایش و رسیدن به تخت و تاج پادشاهی، دست به هر کاری بزند.»
پیگرد بین‌المللی دختر شاه سعودی در فرانسه
از سوی دیگر، یک منبع نزدیک به دستگاه قضایی فرانسه اعلام کرده یک قاضی در فرانسه با صدور حکمی دختر پادشاه عربستان را تحت پیگرد بین‌المللی قرار داده است. این حکم در پی حمله یکی از محافظان شاهزاده حصه، دختر پادشاه سعودی، به کارگری در مقابل آپارتمان محل اقامتش در پاریس صادر شده است. این منبع در ادامه اعلام کرده: «خواهر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، برای بازجویی درخصوص اتهاماتی علیه یکی از محافظانش تحت پیگرد قرار گرفته است. این محافظ شاهزاده حصه با اتهاماتی مانند خشونت مسلحانه، آدم‌ربایی، سرقت و تهدید به مرگ روبه روست.» سفارت عربستان در پاریس درباره این موضوع توضیحی نداده است. طبق گزارش‌های تکمیلی، خواهر بن سلمان یکی از کارگران را پس از اینکه توسط محافظش کتک خورده، مجبور کرده است پاهایش را ببوسد!