نجفی استعفا کرد


خبر استعفاي محمدعلي نجفي شهردار تهران از سه شنبه شب به طور غير رسمي‌منتشر شده بود اما هيچ منبع رسمي‌حاضر به تاييد آن نبود.استعفاي نجفي آن زمان جدي تر شد که اعلام شد اعضاي شوراي شهر تهران جلسه‌اي فوق العاده يک روز پس از پايان جلسات رسمي‌سال ۹۶ شورا برگزار مي‌کنند.برخي اعضاي شوراي شهر تهران به طور غير رسمي‌نيز اين خبر را تاييد کرده و اعلام کردند استعفا چندان جدي نيست و شورا براي قانع کردن نجفي براي ماندن اين جلسه را برگزار مي‌کند تا بررسي استعفاي او.اين در حالي بود که در فضاي رسمي‌خبري، بيشتر اعضاي شوراي شهر تهران اين موضوع را تکذيب کردند. حجت نظري در صفحه توئيتر خود نوشت: اخبار و شايعات فضاي مجازي و زمزمه‌هاي در گوشي مبني بر استعفاي دکتر نجفي مطرح شده و تماس‌هاي مکرر با بنده و ساير اعضا گرفته مي‌شود. به صراحت چنين رخدادي را تکذيب مي‌کنم و اميدوارم شايعه پراکنان سواي منافع شخصي منافع شهر و شهروندان را نيز لحاظ کنند.همچنين زهرا نژادبهرام هم اعلام کرده چنين استعفايي به هيات رئيسه نيامده است. با وجود اين تکذيب‌ها و بر اساس اطلاعات کسب شده از برخي از اعضاي شوراي شهر تهران به نظر مي‌آمد يکي از مهم‌ترين موضوعات جلسه فوق العاده ظهر چهارشنبه بررسي استعفاي نجفي باشد. اين خبر در نهايت تاييد شد و جلسه فوق العاده برگزار و در نهايت هم تصميم گرفته شد که تا پس از پايان تعطيلات نوروزنجفي کليد دار بهشت بماند.در همين خصوص نتايج جلسه روزگذشته شوراي شهر تهران پيرامون بررسي استعفاي شهردار تهران اعلام شد.يک منبع آگاه درگفت‌وگوبا ايلنا، با اعلام نتايج جلسه امروز شوراي شهر تهران پيرامون بررسي استعفاي نجفي گفت: اعضاي شوراي شهر در بررسي‌هاي خود به اين نتيجه رسيده‌اند که باتوجه به استعفاي نجفي، سه سناريو را مي‌توانند در دستور کار خود قرار دهند.وي ادامه داد: نخست اينکه با توجه به مخالفت برخي اعضاي شوراي شهر با استعفا، نجفي به کار خود ادامه دهد، دوم اينکه يکي از معاونان شهردار به عنوان قايم مقام اداره امور را به عهده بگيرد و سناريو آخر اينکه شهرداري تهران روزهاي آخر سال را با تعيين سرپرست سپري کند تا در سال جديد نسبت به تعيين شهردار اقدام شود.
قصد شهردار شدن ندارم
رييس شوراي شهر تهران هم گفت: قصد شهردار شدن ندارم و دنبال چنين موضوعي نيستم.به گزارش ايلنا، محسن‌هاشمي‌با اشاره به اينکه دليل استعفاي نجفي، بيماري ايشان است، گفت: آقاي نجفي همچنان به وظايف خود عمل خواهد کرد تا در ايام عيد هيچ مشکلي براي شهروندان رخ ندهد.وي افزود: در نخستين جلسه شورا در سال آينده استعفاي ايشان را در صحن به راي خواهيم گذاشت و اگر اعضا پذيرفتند، سرپرست انتخاب مي‌کنيم و اگر نشد، خود ايشان ادامه مي‌دهند.عضو شوراي شهر تهران در پاسخ به اين سوال که گمانه‌زني‌هايي مبني بر اينکه ايشان بازداشت و با وثيقه آزاد شده‌است، آيا دليل اين استعفا همين مساله بوده است؟ گفت: من اطلاع ندارم و بايد اين مساله را از دادستاني بپرسيد.هاشمي‌تصريح کرد: آقاي نجفي به صراحت اعلام کرده است که بدليل مسائل سياسي استعفا نداده است و مساله اصلي بيماري جديد ايشان است. ممکن است فشارهاي سياسي در بيماري تاثيرگذار بوده باشد که مشخص نيست.وي در پاسخ به اين سوال که گمانه زني‌هايي در رابطه با انتخاب شما به عنوان شهردار مطرح شده است، بيان داشت: من قصد شهردار شدن ندارم و دنبال چنين موضوعي نيستم.هاشمي‌گفت: وقتي کسي مريض مي‌شود، استرس بسيار ممکن است او را ازپاي دربياورد، در اينجا بحث حق خانواده او هم مطرح است و فقط تعهدات سازماني نيست.
بيماري جديد علت استعفاي نجفي
معاون نظارت شوراي شهر تهران نيز در مورد علت استعفاي شهردار تهران گفت: بنابر آنچه که در متن استعفا آمده، بيماري جديد علت اين اقدام از سوي ايشان است. افشين حبيب‌زاده، عضو شوراي شهر تهران با تاييد استعفاي نجفي شهردار تهران و بررسي استعفاي او در جلسه غير رسمي‌شوراي شهر تهران اعلام کرد: از چند روز پيش قرار بود، اعضا به طور غيررسمي‌جلسه‌اي براي جمع‌بندي اقدامات سال جاري و برنامه‌ريزي براي سال آينده داشته باشند.وي ادامه داد: با توجه به مطرح شدن استعفا، جلسه امروز به اين امر اختصاص يافت.حبيب زاده در مورد علت استعفاي شهردار تهران گفت: آنچه که در متن استعفاي آقاي نجفي آمده است، بيماري جديد ايشان دليل اين اقدام است.عضو کميسيون عمران شورا با اشاره به اينکه نجفي در شفاف سازي و فسادزدايي از شهرداري بسيار جدي بود، گفت: هنوز در مورد استعفاي شهردار تهران تصميمي‌گرفته نشده و قرار است به اين موضوع به طور رسمي‌در سال آينده رسيدگي شود.
توافق براي ادامه کار نجفي تا پايان تعطيلات نوروز
همچنين يک عضو شوراي شهر تهران از توافق اعضاي اين شورا براي ادامه کار نجفي تا انتهاي تعطيلات نوروز خبر داد. مجيد فراهاني، عضو شوراي شهر تهران، ري و تجريش با تاييد استعفاي نجفي گفت: استعفاي آقاي نجفي واقعيت داشت و در جلسه غيررسمي‌شوراي شهر مطرح شد.وي تاکيد کرد که در حال بررسي ابعاد موضوع در جلسه غيررسمي‌شوراي شهر هستيم.فراهاني گفت: تصميم گيري در خصوص شهردار جديد نيازمند زمان است، لذا اعضاي شورا بر ادامه کار شهردار تا انتهاي تعطيلات نوروز توافق جمعي دارند، از همين رو بنا شد، استعفا در اولين جلسه رسمي‌شوراي شهر در سال جديد رسما قرائت شده و تصميم گيري قطعي کنيم.
واکنش حافظي به استعفاي نجفي
رحمت ا... حافظي هم نسبت به استعفاي نجفي واکنش نشان داد. رحمت ا... حافظي عضو سابق شوراي شهر تهران تهران پس از اعلام اخبار ضد و نقيض از استعفاي شهردار تهران در صفحه توييترش نوشت: مدير منصوب شهردار سابق مراسم رقص در برج ميلاد را تدارک مي‌بيند، شهردار فعلي به دادستاني احضار مي‌شود سپس با وثيقه آزاد مي‌شود؛ نهايتا استعفا مي‌دهد. با اين رفتارها و چنين عملکردي نيازي به ستون پنجم دشمن نداريم، خودمان تيشه به ريشه‌ها خواهيم زد.