از این امام جمعه باید قدردانی کرد

آفتاب یزد – گروه شبکه: به کرات شنیده‌ایم که کنسرت فلان خواننده در برخی از شهرها بنا به دلایل مختلفی لغو شده است. این موضوع در استان بزرگی چون خراسان رضوی به ویژه شهر مشهد نمود بیشتری دارد. در واقع می‌توان گفت که در این استان برگزاری کنسرت به نوعی ممنوع است . همین چند وقت پیش بود که امام جمعه رامسر نیز( بعد از دستور آیت‌الله علم‌الهدی مبنی بر ممنوعیت برگزاری کنسرت در مشهد) در نامه‌ای به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر، برگزاری هرگونه کنسرت موسیقی پاپ را در این شهر ممنوع اعلام کرده و گفته بود:« تاکید می‌نمایم هرگونه اجرای موسیقی پاپ در محدوده شهری رامسر و کتالم و سادات شهر ممنوع بوده است و فقط اجرای زنده موسیقی سنتی و برگزاری جنگ‌های شادی با تعریف خاص قانونی در محدوده شهرهای یاد شده مجاز می‌باشد.»
اما این بار موضوع فرق می‌کند. خبر؛درخواست برگزاری یک کنسرت آنهم از سوی یک امام جمعه است! روحانی‌ای که برای شاد کردن مردم شهرش چنین درخواستی را از مدیر ارشاد گیلان داشته است. یکی از فعالان رسانه‌ای در توییتر، تصویر نامه اصغر جدائی ، امام جمعه اسالم (از استان گیلان) به مدیرکل ارشاد استان را منتشر کرده است که در آن برای دعوت از یک خواننده مورد اقبال جوانان برای برگزاری مراسم جشن و شادی (با رعایت موازین شرعی) درخواست شده است. خبر خوبی که با واکنش‌های مثبت کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:« جا داره یه تشکر ویژه بکنیم از امام جمعه اسالم که با نامه به اداره ارشاد اسالم خواهان برگزاری کنسرت برای شادی مردم شد. ممنون امام جمعه اسالم.»
فرد دیگری نوشته است:« شاید باورتون نشه ولی امام جمعه‌ اسالم از مدیر ارشاد گیلان خواسته از یک خواننده برای شاد کردن روحیه مردم اسالم دعوت و کنسرتی برای مردم بومی برگزار شود!»


دیگری نوشت:« باز حداقل در حدود شرعى، مردم‌رو قابل حضور در یک کنسرت دونست! دم همچنین امام جمعه‌ای گرم.»
یکی دیگر از کاربران گفته است:« امام جمعه این مدلی هم داریما.»
کاربران دیگر نوشته‌اند:« این قضیه‌رو می‌توان تغییر مثبتی در نظر گرفت»،« چه با حاله این امام جمعه؛ تو نامه‌اش میگه که چند سال گذشته خیلی عزاداری کردیم، یه خواننده مردم پسند بیارید مردم رو شاد کنه»، «خداییش آدم با آدم چقدر فرق می‌کنه ایشونم تو‌ حوزه درس خونده و...»،« ایشون جناب آقای حجت‌الاسلام والمسلمین
جدایی امام جمعه روشنفکر،محبوب ومحترم اسالم هستند که از مدیرکل ارشاد گیلان خواستن باتوجه به نیازمردم شهرش به شادی ونشاط، واسه برگزاری کنسرت اقدام کنند این حاج آقای باحال و مشتی‌رو بزارین کنار امام جمعه رامسر!»، «در روزگاری که بسیاری از امامان جمعه مخالف برگزاری کنسرت هستند امام جمعه محبوب و متفاوت اسالم چنین درخواست بجایی را برای شادی مردم شهرش می‌کند»،« ایشان نمونه یک امام جمعه موقعیت شناس و فهیم هستند که متاسفانه تعدادشان دراقلیت است!»، « تو این شرایط که برخی امام جمعه‌ها مخالف کنسرت هستن نامه درخواست دعوت از خواننده برای جشن میلاد امام علی(ع) توسط امام جمعه شهرستان اسالم خیلی چسبید»،
«چه اقدام ارزنده و زیبایی»