جای خالی پدر را حس کردیم

آفتاب یزد – گروه شبکه: عصر دوشنبه ۲۱ اسفند تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تالار مشاهیر برج میلاد با حضور محمدعلی نجفی شهردار تهران ،محسن هاشمی رئیس‌شورای شهر و جمعی از اعضای شورای شهر تهران و خانواده مرحوم هاشمی رونمایی شد. نکته جالب توجه این مراسم فضای احساسی ایجاد شده توسط فرزندان سردار سازندگی بود. چرا که وقتی فرزندان آیت الله به‌ویژه
فاطمه هاشمی با تندیس پدرشان روبه رو می‌شوند، اشک از دیدگان‌شان جاری می‌شود. اینجا دیگر رابطه فرزندان با پدر است که حکم می‌کند. رابطه سال‌ها باهم بودن ، سفرکردن ، حرف زدن و درد دل کردن. اینجا هاشمی، پدر یک دختر است ، دختری که هنوز هم بعد از گذشت بیش از یک‌سال بی تاب دیدار پدر است و با هر حرف و سخن از او یا با دیدن تندیسش اشک می‌ریزد . چه خوب که این‌بار تندیس یک شخصیت برجسته سیاسی کاملا شبیه چهره اوست و توانسته چنین حس و حالی را برای فرزندانش ایجاد کند.
محسن هاشمی در گفت‌وگویی کوتاه با آفتاب یزد در مورد حس و حال‌شان در آن روز می‌گوید:« آن روز با دیدن تندیس پدر، جای خالی ایشان را حس کردیم و این شعر « بود اخلاق خوشش ورد زبان دگران/ اعتباری که به ما هست ز ایشان داریم» در ذهن‌مان تداعی شد. واقعا در آن لحظه به این دو موضوع فکر کردیم.»