تلاش براي رفع فقر مردم


چهارمين اجلاسيه رسمي‌مجلس خبرگان رهبري دوره پنجم راس ساعت ۸:۳۵ با قرائت آياتي از قرآن مجيد، در محل ساختمان اين مجلس آغاز به کار کرد. پس از قرائت قرآن، آيت ا... احمد جنتي در اين مراسم گفت: راجع به چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي‌و دستاوردهاي انقلاب اسلامي‌که غيرقابل شمارش است بايد خودمان توجه داشته باشيم و آن را از طريق صدا و سيما به مردم هم اعلام کنيم.رييس مجلس خبرگان افزود: پس از انقلاب دختراني که ميني ژوب پوش بودند و تا بالاي زانوي شان برهنه بود و در خيابان‌ها رژه مي‌رفتند و جوانان را گمراه مي‌کردند، از ميان رفتند و مظاهر فساد از ميان رفت، در همين تهران مشروب فروشي‌ها بيشتر از کتاب فروشي‌ها بود، اما امروز وضعيت تغيير کرده است و ما بايد اين را ببينيم ما بايد انقلابي باشيم و انقلابي بودن را حفظ کنيم و آنجا که قرار است وحدت به هم بخورد حواسمان باشد آنهايي که مي‌خواهند توطئه کنند و شيعه آمريکايي و انگليسي را راه بيندازند وظيفه ماست که حواسمان به اين دسيسه‌ها باشد فرقي ميان شيعه و سني وجود ندارد و امام هم هرگاه کسي به دنبال ايجاد اختلاف بين شيعه و سني بود با او برخورد مي‌کرد.
وي با اشاره به اقدامات دولت‌هاي پس از انقلاب در توسعه خدمات به روستاها، گفت: با تمام وجود بايد بکوشيم وضع مردم فقير اندک ما برطرف شود. بعضي‌ها دنبال بهانه هستند که به هر بهانه‌اي نظام را زير سوال ببرند.دبير شوراي نگهبان در ادامه با تاکيد بر اينکه حجاب از مسائل مسلم اسلام است، افزود: حجاب شرف ، عفت و شرافت زن است که بايد آن را حفظ کنيم اما عده‌اي دنبال آن هستند که آن را خدشه دار کنند بايد جلوي کساني که مي‌خواهند تظاهر به فسق کنند و با رقصيدن و برداشتن روسري شان که در واقع برداشتن عفت و شرافت شان است محکم برخورد شود و جلوي شان گرفته شود.
وي اظهارکرد :درصد بالايي از دانش آموزان نماز نمي‌خوانند اين آمار که دروغ نيست خب چه کسي بايد اين کار را بکند که اين دانش آموزان نمازخوان باشند ما بايد از مسئولان بخواهيم که درباره اين موارد جوابگو باشند و از آنان مطالبه گري کنيم و مسئولان آموزش و پرورش بايد جواب دهند که چرا وضعيت اينگونه است اگر وضع از اينجا خراب شود تا آخر خراب مي‌شود.
وي با بيان اينکه تحريم‌ها کار خود را کرد، اما خدا ما را حفظ کرد و ما هنوز ايستاده ايم، افزود: مي‌دانيم که کمبود بودجه وجود دارد، ولي حقوق نجومي‌نبايد وجود داشته باشد بايد هرچه مي‌توانيم کمک کنيم و با مردم همدردي کنيم و به معيشت مردم رسيدگي کنيم، برخي‌ها جشن‌هايي مي‌گيرند و پولهاي زيادي خرج مي‌کنند که نبايد اينگونه باشد. هزينه‌هايي ميلياردي مي‌شود و در حالي اين اتفاق مي‌افتد که در جاي ديگري ما نيازهاي فراوان داريم، نبايد اينگونه باشد پس من گفته‌ام که به عنوان دبير شوراي نگهبان توصيه مي‌کنم هر جا که بودجه اضافي داده شده است به ما بگويند تا آن را تعديل کنيم و به جايي که نياز بيشتري به آن بودجه هست اضافه سازيم.جنتي ادامه داد: آقاي رييس جمهور که اينجا هستيد در دستگاه‌هاي شما کساني هستند که انقلابي نيستند يا لااقل با انقلاب فاصله دارند با اين افراد که مردم نمي‌توانند اميد داشته باشند کسي به دردشان برسد. من نامه‌اي به دستم رسيده که در يکي از وزارت خانه‌هاي بزرگ کساني مسئوليت دارند که اعتقادي به انقلاب ندارند، آقاي روحاني نگذاريد که انقلاب به دست نااهلان بيفتد.
رييس مجلس خبرگان با اشاره به حادثه خيابان گلستان هفتم، گفت: عده‌اي به خود اجازه داده‌اند که با چاقو و قمه و چوب به خيابان بيايند و امنيت مردم را خدشه دار کنند. الحمدا... محاکمه آنان شروع شده و از قوه قضاييه مي‌خواهم که زودتر به اين موارد رسيدگي کند.وي گفت :امروز برخي موضوع حجاب اجباري را مطرح مي‌کنند و اين به نوعي ترويج فسق و فجور است، قانون اساسي بر پايه دين اسلام است و اينکه موضوعي همچون حجاب اجباري را مطرح مي‌کنيم برخلاف دين اسلام و شرع است.
آيت‌ا... جنتي رئيس ماند
در ادامه اين اجلاس، ايت‌ا... جنتي بارديگر با کسب ۶۶ راي به عنوان رئيس مجلس خبرگان رهبري انتخاب شد.همچنين آيت ا...‌هاشمي‌شاهرودي با ۷۲ راي و آيت ا... محمدعلي موحدي کرماني با ۷۰ راي به ترتيب به عنوان نواب اول و دوم رئيس مجلس خبرگان انتخاب شدند.آيت‌ا... سيداحمد خاتمي‌نيز با ۵۰ راي و آيت ا... کعبي با ۴۲ راي به عنوان منشي‌هاي هيئت رئيسه برگزيده شدند.