بقایی برای تحمل ۱۵ سال حبس، به زندان رفت

پس از تایید حکم دادگاه بدوی حمید بقایی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران و قطعیت آن و هم‌چنین ابلاغ حکم صادره، مأمورین پلیس اواخر روز سه‌شنبه نسبت به دستگیری و معرفی محکوم‌علیه جهت اجرای حکم صادره از جمله 15 سال حبس و چهل و سه میلیارد تومان جزای نقدی اقدام نموده و به زندان معرفی شد. بر این اساس دادستانی تهران اعلام کرد که متعاقباً در مورد مفاد حکم صادره جداگانه اطلاع‌رسانی خواهد کرد.
در همین ارتباط ساعاتی پیش از دستگیری بقایی، غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: دادگاه تجدید نظر رای قطعی را صادر کرده است و با توجه به تعدد اتهامات مجازات اشد که عبارت است از ۱۵ سال حبس، رد مال و جزای نقدی و شلاق در مورد ایشان قابلیت اجرا دارد. گفتنی است؛ جلسه رسیدگی به پرونده معاون اجرایی دولت دهم در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه ویژه کارکنان دولت برگزار شد.
همچنین استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران روزگذشته به اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به 18 ماه حبس تعزیری و 2 سال محرومیت از فعالیت سیاسی و اجتماعی محکوم شد.
صادق زیبا کلام در خصوص ابلاغ رای دادگاه‌اش، گفت: صبح سه شنبه در مراجعه ای که به شعبه 15 دادگاه انقلاب داشتم قاضی صلواتی حکم محکومیتم را به من ابلاغ کرد. وی اظهار کرد: در حکم ابلاغی دادگاه بدوی به 18 ماه حبس تعزیری و 2 سال محرومیت کامل سیاسی و اجتماعی محکوم شده‌ام. این تحلیل گر مسائل سیاسی در توضیح محرومیت سیاسی و اجتماعی گفت: در حکم دادگاه نوشته شده است که او به مدت 2 سال حق سخنرانی، نوشتن مقاله، مصاحبه و حضور در فضای مجازی را ندارد. زیباکلام خاطرنشان کرد: اتهام من تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به منظور نظام به دلیل مصاحبه با رادیو آلمان در مورد اعتراضات دی ماه کشور بود که دادگاه اینجانب را در این خصوص مقصر شناخت و 20 روز از امروز فرصت دارد تا به رای صادره اعتراض نماید. عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: من در هیچ یک از محاکماتم از وکیل استفاده نمي‌کنم چرا که معتقدم اساس و مبنای اتهاماتم حقوقی نیست و جرمم سیاسی است. لذا وکیل نمي‌تواند کمکی به تبرئه‌ام کند.