با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری پنجمین کنگره ملی 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا برگزار شد

بخش خبری: پنجمین کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا(22اسفند) با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس بنیاد شهید و جمع فراوانی از پدران، مادران، همسر و فرزندان شهدا دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و جهاد علوم هسته ای، دیروز در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی در این مراسم با اشاره به این مو‌ضوع که عنوان شهید در جوامع اسلامی مقدس است، گفت: در جوامع اسلامی برخی از کلمات مثل عالم،مجتهد دارای بار معنایی ارزشمند و برخی همچون ظالم و قاتل معنی ناپسند دارند، در میان همه جوامع اسلامی، کلمه شهید برای مردم مسلمان ارزش خاصی دارد و از تقدس برخوردار است.چون شهدا خدمات بزرگی به بشریت کردند همه مدیون جانفشانی او برای امنیت خود هستند، اما او به هیچ کس مدیون نیست.
وی افزود: اگر امروز ما آرام و با خیال راحت برای تکریم شهدا اینجا نشسته‌ایم مرهون خون شهداست. اگر شهدا چه در جبهه جنگ تحمیلی، چه در مبارزه با ضدانقلاب و چه در دفاع از حرم فداکاری نمی‌کردند امروز ما اینجا نبودیم. شهید زنده است و روزی خود را دریافت خواهد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی اظهار کرد: سلام مقام معظم رهبری را به شما ابلاغ می‌کنم و ایشان احترام خاصی به خانواده‌های شهدا قائل هستند.


وی با اشاره به برنامه‌ دیدارهای رهبر معظم انقلاب با خانواده‌های شهدا گفت: یکی از برنامه‌های ثابت حضرت آقا دیدار با خانواده‌های شهداست. ایشان هفته‌ای چند بار بعد از نماز با خانواده شهدا ملاقات می‌کنند و گاهی بدون خبر قبلی به منزل برخی از خانواده‌های شهدا می‌روند. ساعت‌های نشستن کنار خانواده شهدا را بهترین لحظات عمرشان می‌دانند، زیرا اهمیت کار شهید را می‌دانند. وظیفه دولتمردان هم این است که هر کجا هستند نسبت به خانواده شهدا به‌دیده احترام نگاه کنند.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری خطاب به خانواده شهدا گفت: این را بدانید دستهایی در کار است که ارزشهایی که عزیزان شما به‌خاطر آن از جان گذشتند زیر پا بگذارند. این روزها دختران فریب‌خورده‌ای حجابشان را سر چوب می‌کنند تا بدین وسیله از حجاب ابراز بیزاری کنند این دختر فریب خورده است، اما اساس قضیه از بیرون کشور، در کشور استکباری آمریکا و اروپایی‌ها نشات می‌گیرد که عداوت و دشمنی آنها با نظام اسلامی ریشه‌دار است. امروزه به‌خوبی می‌بینید که اقبال نسل جوان به اسلام و انقلاب شورانگیز است. خانواده‌های شهدا بدانند برای روز مبادایشان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
رئیس بنیاد شهید: روز شهدا، یوم‌الله است
حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این مراسم رسیدگی به خانواده‌های معظم شهدا و نشر فرهنگ دفاع مقدس و شهادت را دو رسالت مهم بنیاد اعلام کرد و گفت: ملت ما با تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت مقابل دشمنان ایستادگی کرده‌اند واین فرهنگی است که باید بماند.
وی افزود: 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد است که برای کشور ومردم دارای ارزش و استثنائی است.شهیدی در این مراسم که صدها نفر از خانواده معظم شهدای استان تهران وکرج حضور دارند افزود:22اسفند روز استثنائی است و امام راحل با دیدی وسیع دستور تشکیل بنیاد را دادند.
شهیدی با اشاره به نقش فرزندان شهدا در نشر فرهنگ شهادت هم گفت: حدود 230 هزار شهید تقدیم نظام شده است و 8232 خانواده دو شهید و639 خانواده سه شهید و 56 خانواده دارای 5 شهید داریم.رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه دشمنان از درک این فرهنگ عاجز هستند، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت به لطف خدا و ایستادگی مردم خواهد ماند.
در این مراسم همچنین مادر شهیدان محمدرضا و محمودرضا حقیقی به نمایندگی از مادران شهدا گفت: این یادواره‌ها برای این است که ببینیم پس از 40 سال تا چه اندازه در راه شهدا هستیم و تا چه اندازه در پی آمال و آرزوی آنها قدم برداشته‌ایم.همیشه می‌گوییم شهدا رفتند تا ایران و اسلام بماند، کسانی که تنها هدف آن‌ها خورد و خوراک و گشت زدن در دنیاست، همیشه بهانه‌جویی خواهند کرد.
وی ادامه داد: شهدا ما را می‌بینند، از ما و به ویژه مسئولان که باید خدمت کنند، می‌پرسند ما از جان خود گذشتیم شما چه کردید؟! دشمن امروز با مرزهای ما کاری ندارد، قصد بمبارن عقاید ما به ویژه جوان‌ها را دارد و می‌خواهد نسل جوان ما را در مقابل رهبری قرار دهد.
در پایان این مراسم علاوه بر قدر دانی از خانواده شهدا، تابلوی از سوی خانواده‌های معظم شهدا و همچنین ردای خادم الشهدایی به رئیس دفتر مقام معظم رهبری اهدا شد.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران: سرانه آب در ایران بحرانی است پس از یک اختلاف درازمدت با ترامپ تیلرسون برکنار و رئیس سازمان سیا جایگزین او شد مصدومیت 40 نفر در حوادث چهارشنبه سوری تهران واکنش دولت به سخنان آیت‌الله جنتی آیت‌الله جنتی مجدداً به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد هشدار صریح روسیه به آمریکا درباره حمله به سوریه روسیه: اگر آمریکا به سوریه حمله کند، پاسخ می‌دهیم اعتراف ترامپ به شکست دیپلماسی جهانی آمریکا رونمایی از تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تالار مشاهیر برج میلاد رای اعتماد مجدد مجلس به وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری پنجمین کنگره ملی 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا برگزار شد تقدیر از 11 پایان نامه برتر علوم انسانی با محوریت تولید و اشتغال گزارش مستند رئیس دیوان عدالت اداری درباره عملکرد دیوان؛ کاهش چشمگیر پرونده‌های باقیمانده از سنوات قبل و بهبود روند دادرسی در دیوان عدالت اداری دلایل چرخش‌های «اون»