رونمایی از تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تالار مشاهیر برج میلاد

بخش خبری: تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور محمدعلی نجفی شهردار تهران،محسن هاشمی رئیس‌شورای شهر و جمعی از اعضای شورای شهر تهران و خانواده آن مرحوم در تالار مشاهیر برج میلاد رونمایی شد.
آیت‌الله هاشمی تا آخرین لحظه ستون مستحکم نظام بودند و کمر خم نکردند
شهردار تهران در این مراسم با تقدیر از تاریخچه مبارزاتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: چه در دوران موفقیت‌ها و چه در دوران انزوایی که عده‌ای سعی می‌کردند درباره ایشان ایجاد کنند و همچنین در مقابل بی‌محبتی‌ها، توهین‌ها و تهمت‌ها، آن قدرت روحی بود که باعث شد ایشان خم به ابرو نیاورد و تا آخرین لحظه مثل ستون مستحکم انقلاب، زیر نظام جمهوری اسلامی ایستادند و کمر خم نکردند.
دکتر محمد علی نجفی، با بیان اینکه «کتاب فضائل و سجایای اخلاقی و همچنین کتاب خدمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را پایانی نیست» عنوان کرد: گویندگان و به خصوص کسانی که در محضر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بوده و محضر ایشان را درک کردند، سال‌ها باید درباره فضایل و سجایای اخلاقی ایشان صحبت کنند.


وی از استحکام و قدرت روحی در عین احساسات رقیق و عواطف قوی به عنوان یکی از ویژگی‌های آیت‌الله هاشمی رفستجانی یاد کرد و ابراز داشت: اگر قرار باشد درباره شخصیت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و ویژگی‌های ایشان صحبت شود، هنوز هم بسیاری زوایای پنهان در شخصیت ایشان وجود دارد. ایشان خیلی وقت‌ها درباره خیلی از مسائلی که صحبت می‌کردند، بغض داشتند و جلوی گریه خود را می‌گرفتند. یادمان است زمانی که خطبه‌های نماز جمعه به محرم نزدیک بود و ایشان می‌خواستند درباره امام حسین(ع) و اصحاب ایشان صحبت کنند، خیلی زود بغض کرده و در عین استحکام روحی، با حالت گریه صحبت می‌کردند.
آیت‌الله هاشمی هم فرمانده جنگ بود هم فرمانده صلح
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آیین رونمایی از تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که با حضور شهردار تهران، جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری و خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در طبقه مشاهیر برج میلاد برگزار شد، گفت: به یاد امام راحل و شهدای عزیز و با تشکر از شهرداری تهران، امروز با حضور اعضای شورا، معاونان شهرداری و بیت آن مرحوم از تندیس ایشان پرده‌برداری می‌کنیم.
محسن هاشمی افزود: فردی مانند آیت‌الله هاشمی هیجانات مثبت درونی خود را تبدیل به کارکردهای اجتماعی کرد و این موضوعی است که در کمتر کسی‌ در دنیا دیده شده است.
وی اظهار کرد: به دلیل زندگی در کنار آیت‌الله هاشمی پشتکار ایشان را می‌دیدم که چگونه از اذان صبح تا 10 شب با برنامه ریزی به فعالیت مشغول بودند.
هاشمی تصریح کرد: ایشان از همان جوانی مجله مکتب تشیع را به همراه شهید بهشتی و شهید باهنر نشر می‌دادند و پس از مشکلاتی که برای آن مجله به وجود آمد، مجله بعثت را نشر دادند.
وی اظهار کرد: ایشان سپس در 30 سالگی ترجمه کتاب “سرگذشت فلسطین” را انجام دادند که دکتر مصدق 200 جلد از آن را خریداری و به فرهیختگان اهدا کرد.
هاشمی تصریح کرد: زحمات و شکنجه‌های ایشان در پیروزی اتقلاب اسلامی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس هم به عنوان فرمانده جنگ و هم به عنوان فرمانده صلح در خاطرمان است.
وی اظهار کرد: تفسیر قرآن را ایشان از همان زندان در زمان طاغوت آغاز کردند که امروز بیش از 50 جلد از آن به بازار عرضه شده است.
هاشمی تصریح کرد: بنیاد فرهنگی رفاه که از پیش از انقلاب اسلامی راه اندازی شده بود، پس از انقلاب اسلامی با راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی با این عظمت همراه بود.
وی اظهار کرد: کسی که در اوج‌ جنگ صحبت از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی می‌نماید و بر راه اندازی مترو پافشاری می‌کند، مشخص است که هیجانات مثبت خود را به کارکردهای اجتماعی تبدیل کرده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: تنها موردی که ایشان در طول عمر خود به پایان نرساندند، موضوع آزاداندیشی دینی بود که متاسفانه عمرشان کفاف نداد که البته امیدوارم همه فرهیختگان و مقام معظم رهبری که آیت‌الله هاشمی یار باوفای ایشان بودند، این ‌موضو‌ع را مورد توجه قرار دهند.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران: سرانه آب در ایران بحرانی است پس از یک اختلاف درازمدت با ترامپ تیلرسون برکنار و رئیس سازمان سیا جایگزین او شد مصدومیت 40 نفر در حوادث چهارشنبه سوری تهران واکنش دولت به سخنان آیت‌الله جنتی آیت‌الله جنتی مجدداً به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد هشدار صریح روسیه به آمریکا درباره حمله به سوریه روسیه: اگر آمریکا به سوریه حمله کند، پاسخ می‌دهیم اعتراف ترامپ به شکست دیپلماسی جهانی آمریکا رونمایی از تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تالار مشاهیر برج میلاد رای اعتماد مجدد مجلس به وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری پنجمین کنگره ملی 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا برگزار شد تقدیر از 11 پایان نامه برتر علوم انسانی با محوریت تولید و اشتغال گزارش مستند رئیس دیوان عدالت اداری درباره عملکرد دیوان؛ کاهش چشمگیر پرونده‌های باقیمانده از سنوات قبل و بهبود روند دادرسی در دیوان عدالت اداری دلایل چرخش‌های «اون»