هشدار صریح روسیه به آمریکا درباره حمله به سوریه روسیه: اگر آمریکا به سوریه حمله کند، پاسخ می‌دهیم

ستادکل نیروهای مسلح روسیه در واکنش به تهدیدهای اخیر غرب به رهبری آمریکا مبنی بر حمله موشکی به تاسیسات نظامی و حکومتی دولت سوریه، تاکید کرد در صورت به خطر افتادن جان نظامیان روس مستقر در سوریه واکنش نشان خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، والری گراسیموف رئیس ستاد ارتش روسیه گفت: ارتش روسیه به حمله آمریکا به سوریه پاسخ خواهد داد و هر موشک و پرتاب‌گر دخیل در این حملات را هدف می‌گیریم.
وی با اعلام این مطلب تاکید کرد، اخبار موثقی در دست دارد که نشان می‌دهد تروریست‌های سوری با هماهنگی نهاد به اصطلاح امدادرسان (کلاه سفیدها) در تدارک نمایش یک حمله شیمیایی از سوی ارتش سوریه هستند تا دستاویزی برای حمله نظامی احتمالی آمریکا قرار گیرد. با کشف آزمایشگاه تولید مواد شیمیایی در دهکده‌ای در غوطه شرقی که به تازگی از دست تروریست‌ها آزاد شد، ادعاهای ما اثبات شده است.
گراسیموف گفت: اگر جان نیروهای روسیه به خطر بیفتد، نیروهای مسلح روسیه پاسخ خواهند داد.


مقامات آمریکایی از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور بارها تاکید کرده‌اند در صورت اثبات حمله شیمیایی سوریه علیه مخالفان این کشور، دست به حملات موشکی به تاسیسات نظامی و غیرنظامی سوریه از جمله ساختمان‌های حکومتی در دمشق خواهند زد. این تهدید آمریکایی‌ها مورد حمایت انگلیس و فرانسه نیز قرار گرفته و این دو کشور رسما تایید کرده‌اند در چنین عملیاتی شرکت خواهند کرد.
آمریکا پیشتر نیز به بهانه حملات شیمیایی ارتش سوریه به منطقه خان شیخون، یک فرودگاه نظامی ارتش سوریه را هدف ده‌ها فروند موشک قرار داد و مسئولان مختلف این کشور بارها تاکید کرده‌ا در صورت لزوم این اقدام را تکرار خواهند کرد.
گفتنی است نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه گفت: در صورت ناکامی شورای امنیت در راستای اقدام در قبال سوریه، واشنگتن آماده است که در صورت ضرورت خود وارد عمل شود.
نیکی هیلی، در جلسه شورای امنیت این سازمان گفت: این مسیری نیست که ما ترجیح دهیم اما مسیری است که قبلا نشان داده‌ایم آن را انتخاب می‌کنیم و آماده هستیم که یک بار دیگر نیز همچون قبل در این مسیر قدم بگذاریم.
وی مدعی شد: زمانی که جامعه بین‌المللی به طور مکرر از انجام اقدام باز می‌ماند، در مواردی کشورها مجبور می‌شوند که خود دست به اقدام بزنند.
سوریه: سخنان هیلی تروریست‌ها را به استفاده از سلاح شیمیایی تشویق می‌کند
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که اظهارات نیکی هیلی و تهدیداتش به منزله تحریک تروریست‌ها برای استفاده از سلاح شیمیایی است.
به گزارش شبکه خبری المیادین، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنرانی خود در شورای امنیت گفت:‌ اظهارات نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل و تهدیداتش به منزله تحریک تروریست‌ها برای استفاده از سلاح شیمیایی است. از این مسئله به عنوان بهانه‌ای برای تجاوز علیه سوریه استفاده می‌شود. کشورهای حامی تروریسم در سوریه عادت کرده‌اند که هر زمان ارتش سوریه در جنگ علیه تروریسم پیشروی می‌کند، کمپین‌های تبلیغاتی گمراه‌کننده راه بیندازند.
وی گفت: ما اقدامات زیادی را برای کاهش مشکلات غیرنظامیان در غوطه اتخاذ کردیم که از جمله آن ایجاد گذرگاه‌های انسانی است. اما با این حال گروه‌های مسلح و حامیانشان در اقدامات ما کارشکنی کردند.
بشار الجعفری گفت: ما از دبیرکل سازمان ملل خواسته‌ایم درباره اوضاع انسانی رقه که ائتلاف آمریکا آن را ویران کرده به تحقیقات بپردازد. امیدواریم که این سازمان توجیه قانونی برای حضور نیروهای آمریکایی در سوریه و تجاوز ترکیه به سوریه ارائه کند.
وی تاکید کرد: دولت سوریه حق دارد از شهروندانش دفاع کرده و براساس قطعنامه‌های شورای امنیت به مبارزه با تروریسم بپردازد. من از نمایندگان آمریکا، انگلیس و فرانسه می‌خواهم دست از نقض قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم بردارند و حمایت سیاسی از گروه‌های تروریستی را متوقف کنند.
بشار الجعفری گفت: آیا وقت آن نرسیده که دولت آمریکا از اشتباهاتش عبرت بگیرد و آن را تکرار نکند. آیا آنچه در ویتنام، عراق، لیبی، سومالی و یمن انجام دادند کافی نیست.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران: سرانه آب در ایران بحرانی است پس از یک اختلاف درازمدت با ترامپ تیلرسون برکنار و رئیس سازمان سیا جایگزین او شد مصدومیت 40 نفر در حوادث چهارشنبه سوری تهران واکنش دولت به سخنان آیت‌الله جنتی آیت‌الله جنتی مجدداً به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد هشدار صریح روسیه به آمریکا درباره حمله به سوریه روسیه: اگر آمریکا به سوریه حمله کند، پاسخ می‌دهیم اعتراف ترامپ به شکست دیپلماسی جهانی آمریکا رونمایی از تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تالار مشاهیر برج میلاد رای اعتماد مجدد مجلس به وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری پنجمین کنگره ملی 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا برگزار شد تقدیر از 11 پایان نامه برتر علوم انسانی با محوریت تولید و اشتغال گزارش مستند رئیس دیوان عدالت اداری درباره عملکرد دیوان؛ کاهش چشمگیر پرونده‌های باقیمانده از سنوات قبل و بهبود روند دادرسی در دیوان عدالت اداری دلایل چرخش‌های «اون»