آیت‌الله جنتی مجدداً به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد

آیت‌الله جنتی با 66 رای مجدداً به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.
در جریان چهارمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری انتخابات هیئت‌رئیسه و اعضای کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری برای دو سال آینده برگزار و آیت‌الله جنتی از مجموع 78 رای 66 رای کسب و مجددا به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.
برپایه این خبر آقای بطحایی دیگر کاندیدای ریاست خبرگان با 5 رای از ریاست خبرگان بازماند.همچنین آقایان شاهرودی و موحدی مجدداً به عنوان اعضای هیات رئیسه خبرگان انتخاب شدند.
آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در چهارمین اجلاسیه خبرگان رهبری طی سخنانی اظهار داشت: با همه کارشکنی‌ها و مشکلات این انقلاب حفظ شد و دستاوردهای آن‌که مسائل ایمانی و معنوی و اخلاقی است بسیار زیاد است.


وی بابیان اینکه جوانان ما آرزوی شهادت داشته‌اند و این از دستاوردهای فرهنگی است که در دفاع مقدس خود را نشان داد، افزود: بدون کمترین توقعی بسیج و سپاه از این انقلاب درآمد که مایه افتخار ماست.
رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مظاهر فساد بعد انقلاب از بین رفت اما برخی جوانان نمی‌دانند از کجا به کجا رسیدیم.
وی بابیان اینکه در همین شهر تهران مشروب‌فروشی از کتاب‌فروشی بیشتر بود و ما باید دستاوردها را بشناسیم و حفظ کنیم گفت: این وظیفه کسانی است که در صف مقدم هستند مانند سپاه و بسیج و خبرگان لذا باید انقلابی بود و وحدت و انسجام خود را حفظ کرد.
آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: امام بزرگوار تاکید داشتند که بین شیعه و سنی فرقی نیست و هرکس می‌خواست اختلاف کند امام برخورد می‌کردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید ایمان و اخلاق و معنویت را حفظ کنیم به کارهای خدماتی و عمرانی در چهل سال گذشته پرداخت و گفت: دولت و غیر دولت باید دستاوردها را نشان دهند.
وی ضمن تاسف از وضعیت فقر قشر اندک جامعه و لزوم تلاش برای برطرف کردن آن تاکید: وضعیت ما بعد از انقلاب بسیار بهتر شده است و این‌ها را باید بدانیم.
آیت‌الله جنتی با تاکید بر اینکه برخی می‌خواهند با هر بهانه‌ای نظام را زیر سوال ببرند به مسئله حجاب اشاره کرد و ادامه داد: حجاب کرامت و شرف زن و مایه عفاف است اما برخی آن را خدشه‌دار می‌کنند و با حرکت زشت حجاب خود را به باد می‌دهند درحالی‌که شرف و عفاف خود را بر باد می‌دهند و باید با آن‌ها محکم برخورد شود.
رئیس مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه بابیان اینکه یکی از کارهای خبرگان مطالبات است، گفت: مسئولان باید جواب دهند و پاسخگو باشند.وی با تاکید بر اینکه مسئله معیشت مردم بسیار مهم است و باید به آن رسیدگی کرد البته منکر مشکلات مالی نیستیم، تصریح کرد: باید همه امکانات بسیج شود و نباید حقوق نجومی باشد.
آیت‌الله جنتی بابیان اینکه باید مرهمی‌ بر زخم‌ فقرا بگذاریم درحالی‌که جشن‌های پرهزینه می‌گیرند که نباید این‌طور باشد، خاطرنشان کرد: این انقلاب و نظام امانت خداوند است که باید آن را حفظ کنیم.
آیت‌الله جنتی ادامه داد:هزینه‌هایی که میلیاردی می‌شود، در حالی این اتفاق می‌افتد که در جای دیگری ما نیازهای فراوان داریم نباید اینگونه باشد پس من گفته‌ام که به عنوان دبیر شورای نگهبان آقای رئیس جمهور که اینجا هستید در دستگاه‌های شما کسانی هستند که انقلابی نیستند یا لااقل با انقلاب فاصله دارند با این افراد که نمی‌توان مردم امید داشته باشند کسی به دردشان برسد. من نامه‌ای به دستم رسیده است که در یکی از وزارت خانه‌های بزرگ کسانی که مسئولیت دارند اعتقادی به انقلاب ندارند آقای روحانی نگذارید که انقلاب به دست نااهلان بیفتد.
رئیس مجلس خبرگان با اشاره به حادثه خیابان گلستان هفتم، گفت: عده‌ای به خود اجازه داده‌اند که با چاقو و قمه و چوب به خیابان بیایند و امنیت مردم را خدشه‌دار کنند. الحمدالله محاکمه آنان شروع شده و از قوه قضاییه می‌خواهم که زودتر به این موارد رسیدگی کند.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران: سرانه آب در ایران بحرانی است پس از یک اختلاف درازمدت با ترامپ تیلرسون برکنار و رئیس سازمان سیا جایگزین او شد مصدومیت 40 نفر در حوادث چهارشنبه سوری تهران واکنش دولت به سخنان آیت‌الله جنتی آیت‌الله جنتی مجدداً به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد هشدار صریح روسیه به آمریکا درباره حمله به سوریه روسیه: اگر آمریکا به سوریه حمله کند، پاسخ می‌دهیم اعتراف ترامپ به شکست دیپلماسی جهانی آمریکا رونمایی از تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تالار مشاهیر برج میلاد رای اعتماد مجدد مجلس به وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری پنجمین کنگره ملی 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا برگزار شد تقدیر از 11 پایان نامه برتر علوم انسانی با محوریت تولید و اشتغال گزارش مستند رئیس دیوان عدالت اداری درباره عملکرد دیوان؛ کاهش چشمگیر پرونده‌های باقیمانده از سنوات قبل و بهبود روند دادرسی در دیوان عدالت اداری دلایل چرخش‌های «اون»