مصدومیت 40 نفر در حوادث چهارشنبه سوری تهران

نماینده سازمان اورژانس کشور اعلام کرد 40 نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری تهران مجروح شده‌اند.
"سید مصطفی موسوی" در گفت‌وگو با ایسنا مستقر در ستاد فرماندهی تهران بزرگ گفت: برابر آخرین آمارهای ما 40 نفر در حوادث تهران مصدوم شدند که یک نفر زن و مابقی مرد هستند.
همچنین سخنگوی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: 50 درصد مصدومین دچار سوختگی و نیمی هم دچار قطع عضو بریدگی، شکستگی و آسیب به چشم و دست شده‌اند. طی دیروز دو نفر دچار قطع عضو شده‌اند که یکی جوانی 35 ساله و دیگری نوجوانی 12 ساله است، هر دو از ناحیه دست قطع عضو شده‌اند. در میان مصدومان، کم سن‌ترین مصدوم 9 ساله و بیشترین، 30 سال دارد.
سازمان اورژانس کشور با اصلاح خبر خود درباره آمار فوتی‌های چهارشنبه‌سوری، شمار فوتی را 2 نفر در تهران و زنجان اعلام کرد.این در حالیست که پیش از این سه نفر اعلام کرده بود.


موادمحترقه خانه دوطبقه را به هوا بُرد
سخنگوی سازمان آتش نشانی از بروز انفجار در یک واحد مسکونی و تخریب آن به دلیل نگهداری چندین کیلوگرم مواد محترقه که برای ساخت ترقه‌های دست‌ساز مورد استفاده قرار می‌گرفت، خبر داد.
"جلال ملکی" در گفت‌وگویی از بروز یک انفجار به دلیل نگهداری مواد محترقه در یک منزل مسکونی خبر داد و گفت:‌ساعت 3:59 بامداد یک حادثه انفجار و تخریب منزل درخیابان مرتضوی، حد فاصل خیابان جیحون و بزرگراه یادگار امام اطلاع داده شد که بلافاصله دو ایستگاه آتشنشانی به محل اعزام شدند.
محل حادثه یک منزل دو طبقه قدیمی در یک کوچه بود که بر اثر انفجار شدید در داخل منزل بخش زیادی از دیوارها و در وپنجره‌هایش کاملا تخریب شده بود و یک جوان 20 ساله هم داخل منزل بود که به دلیل بروز آتش سوزی در این خانه این جوان دچار سوختگی شدید و شکستگی شده بود که بلافاصله او را به خارج از منزل منتقل کرده و به نیروهای اورژانس تحویل دادند.
وی با بیان اینکه بر اثر این انفجار شیشه‌ها و در پنجره چندساختمان اطراف تخریب شد، گفت: از آنجایی که این حادثه در ساعات بامداد رخ داد و کسی در آن ساعات در کوچه تردد نمی‌کرد، حادثه فقط یک مصدوم داشتیم اما قطعا اگر این اتفاق در ساعات‌های میانی روز رخ می‌داد احتمال مصدومیت شدید برای عابرین هم وجود داشت.
وی با بیان اینکه بعد از خاموش کردن آتش مجددا انفجاری با شدت کمتر در این خانه رخ داد، گفت: همین موضوع باعث شد دو تن از آتش‌نشانان از ناحیه سرو صورت مصدوم شوند که آنها به مراکز درمانی منتقل کردیم.با حضور کارشناسان مشخص شد دراین منزل چندین کیلو مواد محترقه که برای ساخت ترقه‌های دست‌ساز مورد استفاده است نگهداری می‌شده که همین مواد باعث بروز انفجار و تخریب منزل شده است.
سخنگوی اورژانس کشور خبر داد:
مصدومیت 373 نفر به دلیل انفجار مواد محترقه در کشور
سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد از ابتدای اسفند تاکنون 373 نفر به دلیل انفجار مواد محترقه و یا ساخت آن مصدوم شده‌اند.
"مجتبی خالدی" در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با آمار مصدومین چهارشنبه آخر سال از ابتدای اسفند ماه سال جاری اظهار داشت: طی این مدت 373 نفر در سراسر کشور مصدوم شده‌اند که 54 نفر به اورژانس پیش‌بیمارستانی منتقل و 9 نفر در محل توسط نیروهای اورژانس درمان شده‌اند وی افزود: 274 نفر نیز مراجعه به اورژانس بیمارستانی داشته و تاکنون 227 نفر درمان و ترخیص شده‌اند.
سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: 93 نفر از این افراد در بیمارستان بستری شده که 6 نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بوده‌اند همچنین تاکنون 2 نفر در زنجان و همدان بر اثر سوختگی‌های ناشی از انفجار مواد محترقه، جانِ خود را از دست داده‌اند.
"خالدی" عنوان کرد: بیشترین تعداد مصدومین مربوط به تهران 69 نفر، آذربایجان شرقی با 38 نفر و آذربایجان غربی با 36 نفر بوده است.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران: سرانه آب در ایران بحرانی است پس از یک اختلاف درازمدت با ترامپ تیلرسون برکنار و رئیس سازمان سیا جایگزین او شد مصدومیت 40 نفر در حوادث چهارشنبه سوری تهران واکنش دولت به سخنان آیت‌الله جنتی آیت‌الله جنتی مجدداً به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد هشدار صریح روسیه به آمریکا درباره حمله به سوریه روسیه: اگر آمریکا به سوریه حمله کند، پاسخ می‌دهیم اعتراف ترامپ به شکست دیپلماسی جهانی آمریکا رونمایی از تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تالار مشاهیر برج میلاد رای اعتماد مجدد مجلس به وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری پنجمین کنگره ملی 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا برگزار شد تقدیر از 11 پایان نامه برتر علوم انسانی با محوریت تولید و اشتغال گزارش مستند رئیس دیوان عدالت اداری درباره عملکرد دیوان؛ کاهش چشمگیر پرونده‌های باقیمانده از سنوات قبل و بهبود روند دادرسی در دیوان عدالت اداری دلایل چرخش‌های «اون»